Avatar Daniëlle  Beumkes

Daniëlle Beumkes

Dag 39, 10-10

Bericht - 11 oktober 2019 om 05:54 uur

De laatste blog vanuit een hotelkamer in the USA!
Morgen beginnen we aan de reis naar huis.
Dus was het vandaag de hoogste tijd om de koffers weer in te puzzelen zodat alles weer perfect past. Niet te vergeten om te wegen zodat we geen mega overgewicht hebben.
Dat viel ons allemaal mee vanmorgen. We hebben het best heel netjes gedaan de afgelopen 6 weken en er geen mega troep van gemaakt. Waardoor alles weer ongeveer op t zelfde plekje kon als de heenweg.
De koffers gewogen en dat kwam ook erg netjes uit.
Toen toch maar even alles bij elkaar opgeteld we zijn (...)

Dag 38, 9-10

Bericht - 10 oktober 2019 om 05:15 uur

Vandaag weer wat paarden in de planning.
We hadden vandeweek het idee opgedaan om te gaan kijken bij de Horse Boy locatie als ik de opleiding “intern” zou gaan doen.
Dat was namelijk ook in Texas. Dus via via even een afspraak gemaakt en konden we vandaag langs komen.
De locatie heeft inmiddels zijn top jaren/tijd gehad waarbij er alles gebeurde. De Playdates met de families. Het trainen van de paarden, het leren van de studenten. Alles gebeurde tegelijk. Deze tijd is nu geweest en de locatie heeft alleen nog de nodige Playdates met families. De paarden worden door een paar mensen, (...)

Dag 37, 8-10

Bericht - 09 oktober 2019 om 04:15 uur

Jaja daar zijn we weer!!… Weer wat spektakel vandaag, we zijn weer op pad geweest! We hadden een dagje watervallen! De eerste was een wandeling. Jaa een wandeling, echt waar zonder auto. Dat was al weer even geleden dat we de benenwagen moesten nemen. We hadden een leuk riviertje gevonden om langs te wandelen. Er zouden wat watervallen zijn in deze rivier en die vinden wij leuk! Wij op pad naar de waterval. Maar zoals veel in de deze vakantie. Helemaal geen water te zien! Wat doe je dan, dan loop je dus door de rivier gewoon omdat het kan. (...)

Dag 36, 7-10

Bericht - 08 oktober 2019 om 04:02 uur

We vinden het maar wat gek dat we komend weekeind niet meer hier zijn. We zouden ons wel wegwijs krijgen hier. Ook al ben ik het zat zonder Mn paardjes, vinden we het maar gek dat we bijna weer naar huis moeten. Lekker naar Mn paardjes maar o wat gaan we de komende dagen nog genieten. We gaan vooral nog even door met rustig aan doen. We hebben niet gek veel meer op de planning staan maar chillen is ook nodig. We zitten nu in ons een na laatste hotel. Vandaag nog even naar Teskeys geweest. Weer geld uit gegeven, (...)

Dag 35, 6-10

Bericht - 07 oktober 2019 om 03:13 uur

Jullie hebben ook niets door he! Dag 31 en 32 staan er 2x was het maar zo een feest dat we hier langer konden blijven. Helaas komt er aan alle goeds een eind. Maar!… we zijn er nog een paar dagen! Weliswaar aangekomen in de laatste staat. Maar we hebben nog een aantal dagen te goed! We zijn vandaag weer de warmere kant opgereden. Texas de eerste en de laatste staat! Eigenlijk een hele saaie dag om te lezen. Chillen, autorijden, chillen. Zo dat was hem, tot morgen!

Dag 32, 5-10

Bericht - 06 oktober 2019 om 05:21 uur

Na het mega verhaal van gister kunnen we het vandaag kort houden. We hebben de ochtend lekker rustig aan gedaan. Rond een uur of 13:00 opzoek gegaan om iets te lunchen. Daarna naar de Fair gegaan. We hebben ons er weer goed vermaakt en alle hallen afgelopen. Heerlijk rond gesnuffeld om er achter te komen dat er ook nog een barrel race was en een cowpenning show. Hier natuurlijk de nodige tijd rond gehangen en even mee gekeken. Ook hebben we de koeien markt een tijd staan bekijken hoe alle koeien gekeurd worden en waarop. Of we verschil zagen, alle (...)

Dag 31, 4-10

Bericht - 05 oktober 2019 om 17:57 uur

Rodeo time!
Een dag van, voor alles moet een eerste keer zijn!
Vandaag is het zo ver! Vanavond gaan we voor het eerst naar een “echte” rodeo een van onze must have op onze to do list.
Voordat het zo ver is, hebben we een ritje voor de boeg van ongeveer 600 km. Daar gaan we redelijk optijd opweg naar Tulsa daar zal de rodeo zijn waar wij de kaartjes voor hebben.
Onderweg eerst maar eens een aantal
drive true’s door gegaan. Zoals de ATM (pinautomaat) drive true, Starbucks drive true een beetje jammer dat tanken niet bij de drive true kan. Maar voor $2.28 per (...)

Dag 32, 3-10

Bericht - 04 oktober 2019 om 03:51 uur

Rodeo Hall of Fame!
Vandaag weer een ochtendje Hall of Fame kijken, dit keer van de Rodeo.
Ze gingen terug tot ongeveer 1800 lang lang lang geleden dus dat de rodeo geschiedenis begon. Door de jaren heen tot een sport erkend en de Cowboys als atleten. We hebben geloof ik wel elk detail gezien wat je had kunnen zien. Er was werkelijk alles te vinden vanaf lang geleden tot 2018. Denkend aan zadels, handschoenen, buckels, prijzen beelden, boekjes, hoofdstellen, halsters, de riemen die het paard of de stier laten bokken, hoeden, chaps werkelijk waar alles was er te vinden.
Buiten hadden ze ook (...)

Dag 31, 2-10

Bericht - 03 oktober 2019 om 04:36 uur

Zo een dag waarvan je vandeweek ineens een idee van kreeg.
We zitten hier tussen 3 locaties waar ze de The Horse Boy Method uitvoeren. Iets waardoor de droom van reizen door Amerika mede is ontstaan en van de grond is gekomen. Al hebben we deze twee nu los van elkaar gezet aangezien ik die opleiding ook kan afronden in Duitsland en dan geen 4 maanden bezig ben.
Vandeweek is het idee in ons opgekomen om bij locaties langs te gaan waar ze al werken met The Horse Boy Method, dus wat nummer gescoord en wat rond gaan smsen.
Mochten we vandaag (...)

Dag 30: 1-10-2019

Bericht - 02 oktober 2019 om 06:32 uur

Dertig dagen in de VS! Dertig dagen, dat is een hele maand. Ja inderdaad: dag september... hallo oktober. Het weer is een beetje druilerig in Denver vandaag. Het regent wel, maar mag eigenlijk niet echt een naam hebben. En koud, ja koud is het wel vandaag: slechts 6 tot 11 graden! Niet echt temperaturen voor in de vakantie, maar we doen er niet veel aan.

Eerst maar eens ontbijten en dan zien we wel verder. Terwijl de boeren in Nederland hun ding doen/hebben gedaan (terecht overigens) en de boel blokkeren met trekkers, genieten wij van het ontbijtje (afkomstig van Amerikaanse (...)