Avatar Indonesië Reis 2019 Singapore - Java - Bali Trainers Badminton  o.l.v.  Eric Martherus indonesië

Indonesië Reis 2019 Singapore - Java - Bali Trainers Badminton o.l.v. Eric Martherus indonesië

Sukamade

Bericht - 05 mei 2019 om 01:34 uur

1 Mei Sukamade

We rijden met de bus naar een afgesproken plaats waar we overstappen in jeeps. Wat ons te wachten staat daar hebben we werkelijk geen idee van, en hoe ik deze tocht moet omschrijven tja dat is eigenlijk niet te doen. Het is een werkelijk waar onvoorstelbaar mooie tocht en we klimmen omhoog door de jungle, ik weet gewoon niet waar ik moet kijken zoveel is er te zien. We komen op plaatsen aan de kust waar we langst witte stranden even kunnen pootje baden met idyllische vergezichten, adembenemend mooi. Na een paar uur arriveren we in Sukamade waar we in een eenvoudig onderkomen zulen overachten. We vertrekken om 20.00 uur richting het strand (...)

Kalibaru

Bericht - 05 mei 2019 om 01:33 uur

30 April Kalibaru

We komen in een fantastisch resort terecht waar we een geweldige tuin hebben met een kabelende beek op de achtergrond en een weelderige tuin. In de middag krijgen we een rondleiding op een plantage waar we uitleg krijgen over zo ongeveer alles wat er hier in de natuur te vinden is, zoals de koffie, rubber palmsuiker. Kosos en verder over heel veel kruiden en specerijen. Deze plantage is een initiatief van een dame die goed Nederlands spreekt en met behulp van de plantage een weeshuis heeft opgezet. Een aantal kinderen lopen tijdens deze wandeling met ons mee en aan het eind van de wandeling worden we getrakteerd op een dans (...)

Status update van 30 April 2019

Status update - 30 april 2019 om 04:41 uur

foto,s singapore

Jember

Bericht - 30 april 2019 om 00:59 uur

29 April transfer naar Jember

Al vroeg gaan we weer op pad richting Malang, we gaan kijken waar shuttles worden gemaakt op een campong, wat we zien tart iedere verbeelding. Shuttles worden hier vervaardigd onder primitieve omstandigheden, een groepje vrouwen zit hier oneffenheden in de veren  shuttles bij te knippen, een andere zit de hele dag met lijm te werken om de shuttles te verlijmen wat overigens wel een precisie werkje is. In een andere ruimte is iemand veertjes 1 voor 1 in een machine aan het leggen voor de vorm van de shuttle. Wat ons verbaasd is dat de veren die hier worden gebruikt worden verkregen vanuit Surabaya van de indocock shuttle (...)

Surabaya

Bericht - 30 april 2019 om 00:57 uur

27 April Surabaya

Na een hele nacht door te hebben gereden arriveren we rond 6.30 uur in de ochtend in Surabaya. We besluiten gezellig met zijn allen in het hotel te gaan ontbijten en later in de ochtend rijden we richting een shuttle fabriek, tenminste dat dachten we . Helaas was de shuttelfabriek verhuisd e gaan we onverrichter zaken terug naar het hotel waar we lekker kunnen relaxen of tijd hebben om naar thunguan plaza te lopen, een supermodern en enorm winkelcentrum waar van elk merk dat je kunt verzinnen wel een winkel is. Later op de dag komt de familie van Eric richting ons hotel en worden we door Eric getrakteerd op (...)

Kudus

Bericht - 30 april 2019 om 00:56 uur

26 April  Kudus

We zijn in de stad van de grootste club van Indonesië namelijk in Kudus waar  Djarum is.
Deze asrama heeft al heel veel kampioenen voortgebracht, we komen er al snel achter dat het een bijzonder weekend is voor djarum omdat ze 28 April 50 jaar bestaan. Dit houd ook in dat er een groot feest zal plaatsvinden en dat een groot gedeelte van de hal niet beschikbaar is voor trainingen. We gaan toch even kijken en zien de onder 15 selectie nog wedstrijden spelen. Na een heerlijke lunch kunnen we s, middags nog terecht in de foundation garden van Djarum, dit is een ruim opgezette tuin met ook een (...)

Jogjakarta

Bericht - 28 april 2019 om 00:09 uur

24 April Jogjakarta

Vanmorgen heel erg vroeg opgestaan om met een klein groepje naar de Borobudur sunrise  te gaan kijken, om 03.00 uit bed om om 03.30 te vertrekken naar deze fantastische tempel.
Na een enerverende rit waarin we vertraging oplopen omdat de wagen een lekke band rijdt moeten even gas geven om op tijd te zijn voor deze belevenis. Boven aangekomen wacht ons een spectaculair uitzicht dat nog intenser word op het moment dat de zon achter de vulkaan de merapi uitkomt. Er zijn geen passende worden om te omschrijven hoe mooi dit schouwspel is maar ook hoe bijzonder de Borobudur is het is onvoorstelbaar dat dit door mensenhanden gemaakt is. We genieten intens (...)

Baturaden

Bericht - 25 april 2019 om 00:38 uur

21 april Baturaden

Vanmorgen werden we door een gids opgehaald om naar het restaurant te wandelen waar we ontbijen, deze wandeling voert ons door de rijstvelden met op de achtergrond de vulkaan de slamat. We verbazen ons de hele wandeling over de meest fantastische vergezichten en de mooie omgeving waarin we lopen. We worden steeds enthousiast begroet dor de lokale bevolking en zien hoe zij aan het werk zijn in de sawa´s . Alle fases van de rijstvelden zien we van dichtbij, en eigenlijk is met worden niet te omschrijven wat we allemaal zien en ervaren. Aan het eind van de wandeling lopen we nog een gedeelte door de campong en zien hoe de mensen (...)

20 april

Bericht - 22 april 2019 om 15:34 uur

20 April
Vandaag gaan we naar de tangkupan parahu, de omgekeerde vulkaan. Onderweg stoppen we voor een kopi luwak, we krijgen een rondleiding en er word uitgelegd hoe deze koffie word gemaakt. De luwak zijn habitat is bij de koffie plantages en hij eet daar van de grond, uit de uitwerpselen van deze luwak worden de bonen gehaald en gewassen, gedroogd, gepeld, gebrand en gemalen zodat we een heerlijk en wereldbekende koffie luwak kunnen drinken. We vervolgen onze weg naar de parahu, door smalle straatjes met overal verkoop van alles wat je maar kunt bedenken slingerend omhoog richting de vulkaan. Daar aangekomen zien we een enorme krater met onderin een meer met een bijzondere kleur, (...)

19 april

Bericht - 22 april 2019 om 15:33 uur

Op het moment van dit schrijven zitten we in de trein naar Kroja, vanwaar we verder reizen naar Baturaden. De treinreis is supedeluxe met royale stoelen die van alle gemakken zijn voorzien, aansluitingen voor alle apparatuur zoals laptops en telefoons en natuurkijk eten en drinken aan boord van de trein. Dit is een heerlijke manier om de afstand van Bandung naar Kroja te overbruggen. De afgelopen twee dagen zijn we in Bandung geweest in hotel La Nostalgia   19 april Weer heerlijk vroeg aan het ontbijt om vervolgens met zijn zessen te vertrekken richting Badmintonclub BP Mutiara, een grote asrama in Bandung, waar Simone en Celeste mee zullen gaan trainen. De rest van de groep vertrekt (...)