Avatar Anneke Wenemoser

Anneke Wenemoser

Dag 16

Bericht - 12 februari 2019 om 17:37 uur

De laatste volle dag in Costa Rica, heel pijnlijk. Halverwege de vakantie dacht ik dat ik het wel prima zou vinden om terug te gaan. Maar nu we er zijn, zou ik er zo nog een week aanplakken. Top bestemming en activiteiten en een heerlijke groep. Vandaag staat er nog een laatste activiteit op het programma, surfen. Na al eens een week op surfkamp te zijn geweest en een week flink te falen, had ik mijn verwachtingen al redelijk laag gezet. De reisleidster wist nog te zeggen dat na die les van 2u iedereen het meestal wel kon, heb ik (...)

Dag 15

Bericht - 12 februari 2019 om 17:18 uur

Het einde van de vakantie begint eraan te komen helaas, maar we hebben ook vandaag en morgen gelukkig nog leuke activiteiten in het vooruitzicht. Vandaag gaan we naar natuurpark Manuel Antonio. Het bekendste natuurpark van Costa Rica. We krijgen hier een wandeling met gids die ervoor zorgt dat we niet zomaar langs alle dieren lopen. We hebben verschillende soorten apen gezien, waaronder Marcell van Ross (friends), mooie vogels, luipaarden en insecten. Hierna leidde hij ons naar een strandje in het park waar er de rest van de dag konden zitten en zwemmen. Trots wist hij te melden dat (...)

Dag 14

Bericht - 12 februari 2019 om 16:53 uur

Vandaag stond er een dagje met de catamaran op het programma. Lekker misselijk verbranden op een grote boot, puur genieten. Dus die heb ik geskipt, in plaats daarvan heb ik samen met een ander meisje uitgeslapen tot 8u (record!!!) en aan het zwembad gelegen. 'S middags zijn we gaan kajakken, leek erg leuk, was uiteindelijk een beetje teleurstellend. Mooie omgeving, maar kajakken door een mangrove is eigenlijk niet echt aan te bevelen. Komt neer op weinig roeien, maar je vooruit trekken aan boomwortels. Gelukkig zij we niet al te dik, maar anderen hadden meer moeite om hun boot van (...)

Dag 13

Bericht - 12 februari 2019 om 16:48 uur

Godzijdank werden we vandaag weer wakker zonder gezelschap van vogelspinnen. We hadden het overleefd, inpakken en wegwezen. We kunnen rustig vertrekken vandaag, omdat we pas later op de dag kunnen inchecken in het volgende hotel. Onderweg met de bus lunchen we nog en stoppen we voor een riviertocht met krokodillen. Mijn eerste boottocht, dus om zeker te zijn dat ik niet misselijk word krijg ik een extra sterk reuspilletje van iemand. Werkt prima, maar ik kan amper mijn ogen open houden. En zo saai waren de krokodillen niet. Onze gids stapte zelfs de boot uit om er een het (...)

Dag 12

Bericht - 08 februari 2019 om 15:46 uur

Na een korte nacht was ik blij om zonder spinnen wakker te worden. Toch nog met een paar nieuwe muggenbeten, ze steken blijkbaar liever door kleren heen dan mijn kamergenoot te proberen. Jammer. Het is ondertussen opgelopen dat een veertigtal bulten. 's morgens stond er een wandeling op het programma, maar ik vond dat we genoeg gewandeld hadden dus ik ben aan het zwembad gaan lezen. Goede keuze achteraf, want ze hadden niks bijzonders gezien. Hier kon ik lekker blijven hangen tot aan de lunch, dus heerlijk opgeschoten in mijn boek. Na de lunch gingen we paardrijden, wel spannend (...)

Dag 11

Bericht - 08 februari 2019 om 15:35 uur

Vandaag kregen we nog de mogelijkheid om rustig in te pakken en nog even aan het zwembad te chillen. We aten nog lunch en daarna vertrokken we met de bus naar de volgende locatie. Onderwef stopten we nog in de supermarkt en een pinautomaat. Tijd om nieuwe zonnebrand te kopen, want die ging toch wel hard. Onderweg werd ons verteld dat we back to basics gingen, dus we waren wel benieuwd. Hierna kwam de mededeling dat er veel dieren en insecten rondliepen, waaronder vogelspinnen. Het was dus aangeraden om met zaklamp te lopen 's avonds. Heel erg veel zin (...)

Dag 10

Bericht - 08 februari 2019 om 01:26 uur

Vandaag had ik een dagje vrij genomen. Een groep ging duiken, een andere groep ging met de boot weg. Aangezien ik geen duikbrevet heb en misselijk word op een boot, leek het all inclusive resort mij een prima optie. Samen met mij bleven er nog twee anderen ook bij het hotel. Samen ontbeten we en gingen we naar het strand kijken. Verrassend genoeg was het daar erg rustig en waren er schaduw plekken voor het uitkiezen. Na even in zee te zijn geweest verlangden we binnen een uur toch weer naar ons zwembad met all inclusive drankjes en snacks. (...)

Dag 9

Bericht - 05 februari 2019 om 18:59 uur

Vanochtend startte ik met nog een canopy tour, de vorige was erg goed bevallen. Het was wel vroeg opstaan na onze salsa avond, maar het was het zeker waard. Weer een prachtig uitzicht en als laatste mochten we een tarzanswing doen. Een soort kleine bungee jump. Ik scheet even 7 kleuren toen ik op het randje stond, maar uiteindelijk was het super vet! Natuurlijk zijn er bewijsfilpmjes, maar die kan ik hier niet uploaden. Hierna vertrokken we met de bus naar onze volgende locatie, eindelijk naar het strand. Daar aangekomen kregen we de optie om voor 60 dollar extra (...)

Dag 8

Bericht - 05 februari 2019 om 18:37 uur

Vandaag vertrokken we al om half 8 voor een flinke wandeling langs drie watervallen. De gids had niet heel veel te zeggen, dus we liepen stevig door. Veel berg open veel zon, dus binnen no time kwam al iemand zeggen dat mijn gezicht verbrand was en ik me opnieuw moest insmeren. Nee, ik ben niet verbrand, ik heb gewoon een hoofd als een tomaat. De watervallen waren heel mooi om te zien, maar de wandeling is bij deze temperatuur best intens. Een stuk voor het einde uitglijden over natte stenen helpt dan ook niet. Eenmaal terug bij het hotel stond (...)

Dag 7

Bericht - 03 februari 2019 om 01:31 uur

De wekker ging vandaag al om 6 uur. Heerlijk na zo'n avondje als gisteren eigen schuld. Snel inpakken en ontbijten voordat we aan een lange reis begonnen. Het was een ritje van ongeveer een uur naar een natuurpark met de vele hangbruggen die Costa Rica eigen zijn. Een mooie wandeling waarbij we vandaag maar weinig nieuwe dieren hebben gezien. Maar de natuur is zo mooi dat je dat eigenlijk niet uitmaakt. Hierna was het weer een uur rijden naar de lunchplek, man ik was blij dat ik mijn reuspilletjes genomen had. Bocht na bocht en hobbel na hobbel, puur (...)