Avatar Annelies Vos

Annelies Vos

Goodbye Brasil

Bericht - 13 februari 2019 om 23:01 uur

Geen zon meer gezien vandaag, wel een hele gezellige dag gehad. Lekker slenteren over de boulevard van Copacobana, onze laatste reaals opgemaakt aan souvenirs en gezellig geluncht net Marcellina. In hotel opgefrist en met de taxi naar Rio International Airport.  Nu nog 1 uur en 45 minuten wachten voor vertrek. Iris skypt met haar vriendje en ik geniet van een laatste Brazilaans biertje. Wijn wordt hier niet gedronken, veel te duur. En een ijskoud biertje in een warm land smaakt ook prima.
Vaarwel Brasil, we gaan je missen.

De laatste dag

Bericht - 13 februari 2019 om 14:01 uur

De hele nacht heeft het enorm geregend. Op het journaal is te zien wat hiervan de gevolgen zijn, straten onder water, uitgevallen lichten. Bij ons valt ‘t mee. Het is bewolkt en warm. De koffers zijn gepakt en we gaan zo nog even ‘de stad’ in. Vanmiddag lunchen met Marcellina ( familie van Paula). Misschien komt de zon nog tevoorschijn en kunnen we nog even bij het zwembad zitten. Om zes uur vanmiddag zal de taxi ons ophalen en gaan we richting vliegveld. We zullen het gaan missen hier. Iris wil volgend jaar alweer terug.....Ze is wel blij om (...)

Zon, strand en caipirinha

Bericht - 13 februari 2019 om 13:56 uur

Gisteren was een heerlijke dag. Ondanks wat ongemakken met mijn hand (lekker gezwollen), hebben we ons prima vermaakt aan het strand. De zee was heerlijk, de strandstoelen een genot. Kortom een prima bijna laatste dag. Aan het eind van de middag nog even ‘afgekoeld’ in het zwembad. ‘S Avonds hebben we langs de boulevard geslenterd, nog wat laatste souvenirs gekocht en onder het genot van live-muziek gegeten aan het strand. We voelen ons heel veilig hier, maar dat het ‘gevaar’ op de loer ligt werd ons maar al te zeer duidelijk toen twee jochies op oorlogspad waren en zomaar (...)

Rio, Copacobana

Bericht - 11 februari 2019 om 23:34 uur

Ingepakt in ijs toch vertrokken, op weg naar Rio. De reis verliep snel en de schrik nam weer af. In Rio met een taxi naar ons hotel. Wouw, prachtige kamer, 300 meter van het strand. Mijn vingers beoordeeld en opnieuw verbonden. Alles is flink gezwollen, maar dankzij de tape blijven de wondranden bij elkaar. Hoping for the best. Vanavond naar het strand gelopen, geweldig, voeten in het zand. In een strandtent ( met live music) lekker een biertje gedronken, Iris een cocktail. En lekker gegeten. Nu, half 9 terug in het hotel, lekker op bed met de tv aan. (...)

Vertrek uit Juiz de Fora

Bericht - 11 februari 2019 om 23:23 uur

Vandaag hebben we afscheid genomen van iedereen in Juiz de Fora. Het afscheid verliep rustig, zowel Iris als ik, omhelsden iedereen met weemoed voor de laatste keer. Will we meet again?
We zouden wachten in de koele wachtruinte bij het busstation. Helaas ging er toen e.e.a.  mis. Bij het sluiten van de deur, bleef mijn hand haken en kwamen mijn vingers tussen de deur. De klap was zo groot, dat het bloed uit mijn vingers spoot, niet heel fijn. Gelukkig waren Paula en Luis nog in ‘t zicht. Ze ontfermden zich over mij, Iris verschrikt achterlatend.  De wond aan mijn (...)

Onze laatste dag in Juiz de Fora

Bericht - 10 februari 2019 om 22:03 uur

Om 01:30 uur vannacht waren we thuis, vrij snel daarna lag iedereen in diepe slaap. Vanmorgen vertrokken Erica en haar gezin alweer vroeg richting Rio. Met Arina, Walewsca en Diego ontbeten en de dag rustig opgestart. Toch ook nog lekker een stuk gewandeld. Paula en Luis kwamen aan het begin van de middag weer thuis. Vandaag een rustig dagje. Vanmiddag lekker in ‘mijn’ hangmatje liggen luieren. Vanavond de koffers pakken en morgen ons laatste deel van onze reis gaan beleven in Rio de Janeiro.

The day after vervolg

Bericht - 10 februari 2019 om 21:55 uur

Hoewel de ceremonie volgens Braziliaanse begrippen niet heel speciaal is, was het voor ons een ervaring om voor altijd te koesteren. De ceremonie, de muziek en de huwelijksvoltrekking waren in één woord GEWELDIG! Trots op mijn mooie dochter die zich gewoon mee liet voeren tijdens de plechtigheid. En wat zag ze er mooi uit.
Na het officiële deel kon het feest beginnen. Deels buiten, deels binnen. Er was een band, we werden overvoerd met hapjes en drankjes. Het hoogtepunt van de avond was het optreden van Paula voor haar ‘Sabino’, onvergetelijk.
Iris vermaakte zich prima, maakte snel nieuwe ‘vrienden’, zodra ze (...)

The day after

Bericht - 10 februari 2019 om 21:45 uur

Gisteren was dan de grote dag. Om twaalf uur meldden alle madames, mademoiselles en de bruid zich in de salon voor kapsel en make-up. Voor Iris had het nog wel wat voeten in de aarde, want haar haar werd gestyled en dat was even slikken. Gelukkig was ze blij met het resultaat. De hele happening duurde tot 18:00 uur, terwijl het huwelijk gepland was voor 17:30. Maar ach we zijn in Brazilië en daar gaat nooit iets op tijd.
Om 18:30 kwamen we aan op de trouwlokatie, waar familie en vrienden zich al hadden verzameld in de tuin. Vanaf dat (...)

Bedrijvigheid

Bericht - 08 februari 2019 om 20:38 uur

Eén dag voor de bruiloft, een drukte van belang. Ik heb echt bewondering voor Paula, ze regelt alles tot in de puntjes, laat niets aan het toeval over en is de hele dag in de weer. De jurken hangen klaar, de pakken ook, schoenen zijn gepoetst. Gisteravond hebben de kleinste meisjes (12 en 13) geoefend op hun taak voor morgen, dat ging met veel humor gepaard. Vandaag dwarrelt iedereen een beetje door elkaar heen. Ben heel benieuwd hoe we vanavond alle mensen die al gekomen zijn voor de bruiloft een slaapplek gaan vinden....

Drukke dag

Bericht - 06 februari 2019 om 22:50 uur

Na een slechte nacht (iedereen lijkt hier ‘s nachts op te leven, veel herrie), vandaag een drukke dag. Vanmorgen met Paula naar de trouwlokatie geweest, ziet er mooi uit. Vanmiddag met de hele familie weer de stad in, op zoek naar schoenen voor Giovanna. Daarna de jurken voor de bruidsmeisjes weer gepast, ziet er mooi uit. Laat thuis. Het regent pijpenstelen en dat maakt van de toch al slechte wegen, heuse modderstraten. Moe en voldaan weer thuis, waar we inmiddels met steeds meer mensen een slaapplek moeten delen. Het zal de nachtrust niet ten goede komen helaas.