Avatar Alie van Dijk Cornelissen

Alie van Dijk Cornelissen

Reis naar de Barjac Ardeche/Gard

Geplaatst op 27 mei 2018 om 12:28 uur

Vrijdag 25 Mei. Verhuisdag!!! Afscheid van onze eerste 14 dagen. Vanmorgen zijn bijtijds uit bed en hebben we eerst op ons gemak gegeten en daarna de koffers en alle andere dingen die we meeslepen omdat we denken dat we dat nodig hebben in de auto geladen om naar de Camping La Buissiere  in Barjac te verhuizen. We namen hartelijk afscheid van de camping eigenaars. We kregen van hen een mooie tas met daarin een fles zelfgemaakte vruchtensap en een potje zelfgemaakte jam. Bij gevoegd een kaart met een  hartelijke felicitatie voor ons 50 jarig huwelijk. We hopen als het kan en onze gezondheid het toelaat volgend jaar terug te gaan. De rust, de ruimte en de gastvrijheid en de schitterende omgeving maakt dat we graag nog een keer terug gaan. Rond half 11 vertrokken we. Via Sisteron, waar we nog gauw een boodschap deden,  reden we via een prachtige route langs ….. De steeds wisselende uitzichten waren overweldigend. Steile bergwanden die hoog boven ons uitstaken, woest neer stromende water wat kronkelt over stenen en keien een weg zoekt,  scherpe bochten, en overal bloeiende bomen, struiken, bloemen en zaden. De lente in de bergen is hier adembenemend mooi. De wegen waren leeg, af en toe een passeerden auto, overal heerst er rust.  Mooi was de kloof van… We reden langs de rivier de … en op een gegeven moment gingen we dingen herkennen, hier waren we eerder geweest en tot onze verrassing zagen we ineens een bord met daarop Sahune 0,5 Km. Daar zijn we drie en vier jaar geleden geweest. De camping is prachtig gelegen midden in de natuur en de boomgaarden met perziken, pruimen en kersen. We zijn afgeslagen en de smalle weg aan de andere kant van de rivier verder gereden. Bij de camping zijn we gestopt en hebben we even rond gewandeld, ‘onze caravan’ zag er nog net zo uit als toen en het was  daar nog steeds mooi. Alleen is de accommodatie van de camping luxer geworden, er is meer vertier en dat hoeft van ons niet. Via het smalle hobbelige en kronkelde pad zijn we verder gereden, wat zelf onze ‘truus’ niet kent zijn we weer naar de weg naar Nyons gereden. Daar sloegen we af de N 94 op, richting Bollene  een prachtige weg met mooi vergezichten en weer reden we door een prachtige kloof met steile overkappende bergen en een woest kabbelende beek die zijn weg zocht door de kloof heen. Halverwege die kloof reden we dwars door de berg een mooi oude  tunnel door.  Bij Bollene, naar Pont-St Esprit daarna naar Bagnols Sur Cezes en daar zagen we het bord met daarop Barjac. Langzaam waren we van de bergen over gegaan naar de heuvels s en zagen we de wijnvelden en de lavendel velden langs ons heen gaan. Nu nog groen, in de zomer een weelde van paars. Rond 4 uur reden we de camping La Buissiere in Barjac op. De eerste indruk was goed. We werden vriendelijk ontvangen en we kregen een caravan toegewezen, maar die stond op een zij pad onder een hoge boom en tegenover een andere caravan. Ik was zo brutaal om, de vraag te stellen of er geen andere beschikbaar was die meer in de zon stond.  De vraag werd positief gehonoreerd en we kregen mogelijk de eerste caravan van het rijtje. Ze ging het navragen en kwam terug met de sleutel. Ze zie wel dat de eigenaar We zijn begonnen met uitladen en toen Henk alles uit de auto had en we even zaten te genieten van een kop koffie/thee kwam de dame weer aan gewandeld met de boodschap dat we een andere caravan konden krijgen die groter en luxer  was. Schuin achter de caravan waar we net alles hadden neer gezet. We liepen mee en ja een veel ruimere caravan met veel meer kasten en een ruimere keuken. Dat was het over sjouwen wel waard. We hebben alles in de auto gezet en Henk alles met de auto ongeveer 40 meter verplaatst. We hebben de hele handel naar binnen gesjouwd, het bed oip gemaakt en we zijn lekker buiten gaan zitten… even genieten van het heerlijke weer. Uitpakken kan morgen ook. De reisdag was echt een dag met een gouden randjes.