Avatar Yvonne Vullers

Mackinac Island, Prom en Graduation

Geplaatst op 23 juni 2018 om 01:51 uur

(deel 3/3)

In april/mei ging ik van vakantie naar vakantie, want 3 dagen nadat mn ouders weg waren, was het alweer tijd om naar Mackinac Island te gaan. Dit is een eiland in Michigan dat tussen de twee schiereilanden ligt. Ik en Jen gingen mee met de trip van de kinderen uit groep 6, die elk jaar deze trip maken. De rit naar de ferry was enorm lang, maar gelukkig was de ferry zelf maar heel kort.

Op Mackinac Island zijn geen gemotoriseerde voertuigen toegestaan (alleen golfkarretjes op de golfbaan, de brandweer, de ambulance en de auto van de boswachter), dus rijdt iedereen op de fiets of met paard en wagen. Zo moesten we bijvoorbeeld naar ons hotel lopen, maar onze koffers werden gebracht op de kar. Op mackinac was er van alles te doen: we hebben gefietst, we zijn op een paard en wagen tour geweest, we hebben in het Grand Hotel gelunched (ze hadden trouwens loempia's daar. Dat waren echt de beste loempia’s ooit dus dat is zo ongeveer het enige dat ik daar heb gegeten hahaha) en we hebben super veel fudge gegeten (wat een specialiteit is op Mackinac).

De zaterdag nadat ik terugkwam uit Mackinac was het tijd voor Prom! Natuurlijk had ik nog eerst voetbal waar ik helemaal nat was geregend, waarna ik maar 30 minuten had om me klaar te maken… Het regelen van een auto naar prom was erg ingewikkeld, want mijn date, Maxim, komt uit Zwitserland en mijn beste vriendin hier en haar date zijn ook exchange students en wij mogen natuurlijk allemaal niet auto rijden. Gelukkig hadden we nog twee vrienden die mee konden EN een rijbewijs hadden ;). We gingen eerst uit eten bij een heel leuk restaurant, maar daarna was het tijd om echt te gaan. Het was op een mooie locatie, maar de muziek was helaas niet veel beter dan op alle andere schoolfeesten. Alsnog heb ik het heel leuk gehad en was het een geslaagde avond. Naderhand ben ik nog bij vrienden thuis gaan chillen, maar ik was al snel weer naar huis, want ik was super moe!

Na een paar saaie weekjes school na prom en mijn verjaardag was het tijd voor graduation!
Op mijn verjaardag zelf heb ik niet zo heel veel gedaan, aangezien ik gewoon school had, maar ‘s avonds waren er vrienden naar mijn huis gekomen en had ik nog een kleine surprise party.De week voor graduation hadden we onze cap en gown gekregen en hiermee gingen we door de Elementary en de Middle School lopen waar alle leerlingen kwamen om naar ons te kijken. Die donderdag was de laatste schooldag. Het was heel raar dat het voorbij was en ik besefte me het ook niet echt. Vrijdag was de senior tribute. Eerst hadden we een uur om in elkaar jaarboeken te schrijven en daarna ging iedereen naar de gym waar prijzen werden uitgereikt aan de seniors en een video werd gepresenteerd. Ik heb ook een prijs gekregen, de citizenship award, maar ik heb geen idee wat ik gedaan heb om dit te krijgen hahaha.

De week erna was het dan echt tijd voor graduation! Het was helaas net zo warm als het vorig jaar op mijn diploma uitreiking was dus dat was erg jammer. De ceremonie begon met alle seniors die in groepjes van 2 naar het podium liepen. Daarna moesten we een klein uur in de hitte zitten, maar dat was het allemaal waard! Nadat we onze diploma kregen, mochten we de tassel op onze caps van rechts naar links verplaatsen, wat betekent dat je geslaagd bent. Daarna gingen we naar buiten waar we onze caps konden gooien: een echte amerikaanse graduation dus!

We hadden maar eventjes tijd voor foto’s, want het was tijd voor de Senior Mystery Trip. Dit is een jaarlijkse trip waar alle seniors op gaan na graduation. Er wordt heel veel geld opgehaald tijdens het schooljaar en dat is allemaal voor activiteiten die heel de nacht duren. We kregen eerst een T-shirt en daarna werden we opgepikt door limousines! We gingen naar een rollerskate baan waar we ook konden lasertaggen. Daarna gingen we naar een enorme boot waar we de rest van de nacht bleven. Op de boot was een goochelaar, een game-show en een hypnotist, maar ook een photobooth en allerlei spellen. Vroeg in de ochtend kregen we nog ontbijt en werden we opgehaald door partybussen. Uiteindelijk waren we naar een lange, maar wel heel leuke nacht, om 7 uur sochtends weer op school!