Avatar sas agterhof

sas agterhof

Door de moeras naar de middelandse zee

Bericht - 09 juni 2022 om 00:21 uur

Net als vroegah een dagje toeren, naar de camargue, de zee zien. Das ff tuffen dus op tijd weg. Om 8 vertrekken met een mooie uitgestippelde route, deels door ilja gort, aangevuld door plekken die we verder nog willen zien. Na 7 minuten landden we aan bij een wijnboer.. net t bed uit, de deur was nog dicht maar de glazen werden snel gevuld met prachtige wijnen. Voor de klok 9 sloeg waren we al weer op pad met een aantal dozen wijn in de kofferbak. De weg vervolgen en speurend naar wilde paarden flamingo's dit resulteert (...)

Bericht - 07 juni 2022 om 22:23 uur

Vrienden en verse vis...blijven 3 dagen fris. Maar goed stop ze in een landhuis met genoeg ruimte, wijn, Poolbiljart, zwembad en laat ze een beetje hun eigen plan trekken en ah jawel dan redden ook deze 8 het wel langer dan 3 dagen. Zo gebeurt t dus dat er af en toe gewoon thuis gekookt wordt, want de tijd heeft hier in la douce france de Cevennen stil gestaan. Betalingen gaan vaak nog contant en een vegetarisch menu is gewoon sla met rauwe ui. En thuis koken is ook wel zo gezellig. Stoofgroente in de oven. Vers fruit. (...)

Bericht - 05 juni 2022 om 23:32 uur

Een jarige zus mee op vakantie , dat vraagt om nog meer reden voor feest. Wat kies je dan als bestemming, dat was een makkelijke keuze. Naar saumane al waar we ons hele jeugd de vakantie hebben doorgebracht. Bij de waterval. De rotsen, het plein waar we zoveel herinneringen hebben liggen. De tijd heeft stil gestaan in Saumane, gelukkig voor ons. De sterren fonkelen tegen de klippen op deze avond. En er wordt weer heerlijk vals gespeeld in de poolkamer. Wederom een super fijne dag op ons vakantie landgoed.

Bericht - 05 juni 2022 om 00:17 uur

Wakker worden van het licht dat om 6 uur in je kamer schijnt, de hele fam nog in diepe rust. Een een pot koffie zetten die na 3 kwartier nog niet doorgelopen is. Met Lil over je eigen landgoed slenteren. En rustig ontwaken met je luisterboek. Leuker kunnen we het niet maken. Dan volgt snel de rest van de groep en voor je t weet ligt de hele zooi in het zwembad zingend als ware het een aqua fit les. Tussendoor gelukkig ook tijd voor een stukje omgeving ontdekken In de middag naar anduze om (...)

Anduze kasteelvrouw

Bericht - 03 juni 2022 om 23:21 uur

Na de ochtendsessie yoga die vergezeld werd met mooie donkere luchten en bijbehorende wind, zijn we binnen in de serre van ons ontbijt gaan genieten. De keuze was reuze voor de gasten zonder gluten intolerantie , dus ik heb het gehouden bij vers fruit, 1 banaan en 2 abrikozen. Dit alles mocht de pret niet drukken en met goede moed reden we in de regen richting het zuiden. Tot Lyon was t nog te doen, maar de route du soleil was meer stilstaan dan gaan. Ruim 1.5 uur later kwamen we onze bestemmingen aan. Uiteraard wel nog (...)

Table d'hotes

Bericht - 02 juni 2022 om 22:28 uur

Met een big smile komt de dame van hotel Hugo naar ons toe, haar armen vol vegan glutenvrij eten. Ik denk dat kan ik nooit op, maar goed she went to the shop for me, dus eten zal ik. Buikje fiks gevuld zijn we om 9 uur ready for take off. Uren verder en kilometers en bochten later draaien wij de straat in van ons B&B in de Morvan Een vriendelijke dame positioneert ons met ligstoelen en witte wijn in de heerlijke tuin met weids uitzicht. Trots laat ze even later het appartement zien, van de 3 bedden (...)

Overleven op sla

Bericht - 01 juni 2022 om 20:01 uur

Vanmorgen bij het ontbijtbuffet werd ik direct aangesproken, glutfree vegan yes? . En daar zat ik dan met een eigen mandje brood en zelfs vegan smeerpastij vers fruit wat een feestje, Nico en lilly genoten dubbel van hun roereieren. Op naar Echternach voor een pittige wandeling. Lil wilde proberen om een hert te vangen maar gelukkig luisterd de kleine boef goed genoeg. Daarna tijd voor de innerlijke mens. Oei dat wordt vast een puzzel. Eerst mooi plekje in zon en rustig genoeg voor lil. Daarna bedenken of sas nog kan eten. Salade werd gekozen. Ik moet zeggen, (...)

Aankomst Luxemburg

Bericht - 31 mei 2022 om 22:03 uur

De vriendelijke gluten van sas: Dan ga je op reis, neemt van alles mee en houdt in je achterhoofd dat het best wel eens ingewikkeld kan worden. Glutevrij en vegan. Niet de makkelijkste combi. Onderweg dus maar geen koffiestops bij tankstation, want soya,haver of amandelmelk .. das voor de gemiddelde vegan, Glutenvrije geitenwollensok niet haalbaar. Gelukkig had ik spa rood mee,en besloot gewoon door te tuffen en in het veld te plassen . Bij aankomst in viande Luxemburg vroeg de teceptioniste ons of we ontbijtbuffet wilde bijbestellen. Nou uhm..... oké. Laten we afwachten Toen we in de (...)