Avatar Richenel Mentjens

Richenel Mentjens

Dag 18; 1 april: Yosemite National Park

Geplaatst op 03 april 2018 om 08:14 uur

Vanwege het gebrek aan internet is deze update wat later... Vandaag staat een dagje Yosemite op het programma. Er gaat vanaf ons RV park een (betaalde) bus naar Yosemite. Op het laatste moment hebben we er toch voor gekozen om met de eigen RV naar het park te rijden. Rond 8:30 reden we weg. We wilden optijd daar zijn i.v.m. de drukte en parkeerplekken. De weg door Yosemite bied adembenemend mooie views! Als we aankomen bij het Visitor Center valt het nog erg mee met de drukte. Na het ontbijt bekijken we bij het Visitor center de wandelopties. We kiezen voor de '4 mile trail', omdat we dan ook een prachtig uitzicht hebben op de El Kapitan, de Yosemite Falls en de Half Dome. Het loopt van de bodem van de vallei naar Glacier Point (maar zo hoog kunnen wij niet omdat dat gedeelte nog is afgesloten i.v.m. de sneeuw). Overigens is de trail bijzonder slecht aangegeven. We moesen zoeken naar het goeie pad. In het begin gaat de wandeling zachtjes omhoog langs de rotswanden over een schaduwrijk pad. Later word het stijler en zigzaggen we wat. Hoe hoger we komen hoe mooier de uitzichten worden. Ook komen we diverse keren sneeuw tegen waar we doorheen moeten banjeren. Na 3 mijl en 2 uur omhoog lopen komen we op het eindpunt (er staat een hek, verder mogen we niet) op ruim 2100 meter hoogte. We hebben een prachtig uitzicht op de Half Dome, die nog gedeeltelijk met sneeuw bedekt is. We eten wat een beginnen daarna weer aan de afdaling via dezelfde kant. Na ruim een uur en 20 minuten zijn we weer beneden. Net zoals op de heenweg missen we weer de shuttebus van het park (die om de 30 min rijd) naar het Visitor center. Dus we lopen de 2 km zelf. Tegen 17:00 komen we aan bij de RV. We hebben zo'n 13 km gelopen. Morgen komen we nog even terug om nog wat andere dingen te bekijken alvorens we naar San Francisco rijden. Maar zoals we vandaag al gezien hebben kunnen we wel stellen dat Yosemite een bijzonder mooi park is!