Avatar Relinde van Lier

Relinde van Lier

Oud-Turnhout (8/9) - Carrion de los Condes (10/9)

Geplaatst op 10 september 2016 om 17:20 uur

Dag allemaal, Bij het intikken vd data kan ik me NIET voorstellen dat ik nog maar 2 nachten weg ben, het lijkt al véèl langer en veel verder... Start op do 8/9, ca 12u: De rit naar E'hoven, de vlucht naar Madrid, de bus naar Burgos...en uiteindelijk lag ik ca 22u in een Burgos'hotelletje (moest ik wel met vereende Spaanse krachten zoeken). 's Anderendaags op 't gemakske Burgos bezocht: lekker kuierend, rugzak nog in hotel gelaten tot uitcheck om 12u. In de NM de kathedraal bezocht en daarna aan de oever vd rio Arlanzon zitten lezen, plannetjes kijken, plannen maken, kletsen (uiteraard) met ... (Brasschaters, Duitse). Na heel veel puzzelen en denken (niets zo simpel als gewoon stappen als je eenmaal op de Camino zit) had ik m'n "plan de campagne" klaar: vrijdagavond 17.30u met de enige bus naar Castrojeriz*, daar een bed vinden, dan zaterdag 14.15u met de enige bus naar Fromista (dat ik niet leuk vond vorig jaar), en dan taxi naar Carrion. So I did. * Sommigen weten zeker (nog) wel dat Castrojeriz een speciaal plekske in mijn hart had en heeft, en dus was het super dat deze combimogelijkheid er was! Ik kwam Castro binnen, wandelde naar het huis waar ik hoopte terecht te kunnen, en ... Mau (de -levens- kunstenaar,artiest, fijne mens was er nog, en gaf me zijn hele stilteschuur ter beschikking !!! Heerlijk, ik ben dan eerst nog naar San Anton gestapt (4km), waar ik vorig sliep (in die ruïnes ve kloosterkerk), en vandaaruit teruggereden met een jong Spaans koppel. Iets gegeten en bijtijds m'n stiltesuite ingedoken, na een kopje verse thee aan de rand van een miniklaterendfonteintje in "mijn" tuin ... Vanmorgen rustig (uiteraard :-) ) ontbeten, rondekuierd in Castro, Mau getrakteerd op een terrasjeskoffie, en een flinke wandeling gedaan om "op te warmen": 13 km zonder bagage, op sandalen, in de stralende zon.Gisteren in Burgos toch ook al zo'n 12 km gedaan ... Hier in Carrion slaap ik -symbolisch- in dezelfde refuge als waar ik vorig jaar m'n laatste nacht sliep. Nu met 2 Franse koppels, 1 jong Duits koppen en 1 Spanjaard ... gelijk wat anders dus. Vanaf morgen wordt het dus weer ècht; deze eerste dagen hadden iets leuks herkenbaar. Morgen zal alleen het stappen herkenbaar zijn !