Avatar Moniek en Judith

Moniek en Judith

Dag 5: rustdag!

Geplaatst op 27 september 2019 om 19:02 uur

Dag 5 alweer. De tijd vliegt, we zijn steeds zo druk bezig dat we geen moment rust hebben. Vanmorgen was Judith al vroeg uit bed en heeft de zonsopkomst nog gezien. We zijn daarna terug gereden naar de camping waar we wilde gaan staan om daar alvast te reserveren. We konden daar pas om 12u naar binnen dus even een nieuwe planning gemaakt. Richting een soort meer/strandje gereden waar we vannacht op de wildlife camping hebben gestaan om even te relaxen. Stoeltjes en tafeltje uitgeklapt en zonnen maar. De zon was zo heet dat we snel even een duik genomen hebben in het koude meer. Ondertussen was het alweer 13.00 of 12.00 geen idee want die tijd tussen Arizona en Page verschilt hele tijd dus hebben geen idee hoelaat het nu steeds is. We zijn terug gereden naar de camping, maar het grootste probleem was eigelijk.. hoe komen we hier weg.. het zand was zo los dat de kans op vastzitten groot was. Onderweg zagen we al een stel chinezen graven om hun auto vrij te krijgen.. laat staan onze camper. Na 4 pogingen om omhoog te rijden en een aantal goede aanwijzingen van Moniek en rij skills van Judith zijn we hier toch veilig uitgekomen. Eenmaal aangekomen op de camping alles weer aangesloten, want ondertussen was alles ontdooid.. want echt handig met alles zijn we niet. Judith heeft de afvoer leeggemaakt want dat ging Moniek toch echt niet trekken. Hoe we dat moesten doen was ook nog een hele bevalling maar gelukkig heeft Judith het informatie filmpje opgenomen met haar telefoon dus terug kijken maar.. daarna naar het zwembad op de camping lekker zwemmen. Naja dat lekker zwemmen werd het niet. In het bad zat zoveel chloor dat we er van uitgleden en omdat we geen oorontsteking wilde oplopen, dus maar in een te hete jacuzzi zijn gaan zitten. Douche en koken en spelletjes avond maar. Nu was dat douchen alleen al een heel avontuur. Moniek wilde niks aanraken en vond alles vies. Daarna eten klaar maken. Zoals alles op onze reis niet altijd loopt volgens plan was het met het eten niet anders.. de pizza's in de vriezer waren al dagen ontdooid en bleven slap toen ze uit de oven kwamen. Niet te vreten dus.. Enorm blij was Moniek toen ze steppengras vond in de vriezer van de Walmart maar zelfs deze waren ontdooid en niet meer goed. Judith wilde het echte Amerikaanse eten proberen door mac en cheese te eten. Je zou toch denken dat je hier niet gek veel aan kunt verpesten.. maar dit Dag 5 alweer. De tijd vliegt, we zijn steeds zo druk bezig dat we geen moment rust hebben. Vanmorgen was Judith al vroeg uit bed en heeft de zonsopkomst nog gezien. We zijn daarna terug gereden naar de camping waar we wilde gaan staan om daar alvast te reserveren. We konden daar pas om 12u naar binnen dus even een nieuwe planning gemaakt. Richting een soort meer/strandje gereden waar we vannacht op de wildlife camping hebben gestaan om even te relaxen. Stoeltjes en tafeltje uitgeklapt en zonnen maar. De zon was zo heet dat we snel even een duik genomen hebben in het koude meer. Ondertussen was het alweer 13.00 of 12.00 geen idee want die tijd tussen Arizona en Page verschilt hele tijd dus hebben geen idee hoelaat het nu steeds is. We zijn terug gereden naar de camping, maar het grootste probleem was eigelijk.. hoe komen we hier weg.. het zand was zo los dat de kans op vastzitten groot was. Onderweg zagen we al een stel chinezen graven om hun auto vrij te krijgen.. laat staan onze camper. Na 4 pogingen om omhoog te rijden en een aantal goede aanwijzingen van Moniek en rij skills van Judith zijn we hier toch veilig uitgekomen. Eenmaal aangekomen op de camping alles weer aangesloten, want ondertussen was alles ontdooid.. want echt handig met alles zijn we niet. Judith heeft de afvoer leeggemaakt want dat ging Moniek toch echt niet trekken. Hoe we dat moesten doen was ook nog een hele bevalling maar gelukkig heeft Judith het informatie filmpje opgenomen met haar telefoon dus terug kijken maar.. daarna naar het zwembad op de camping lekker zwemmen. Naja dat lekker zwemmen werd het niet. In het bad zat zoveel chloor dat we er van uitgleden en omdat we geen oorontsteking wilde oplopen, dus maar in een te hete jacuzzi zijn gaan zitten. Douche en koken en spelletjes avond maar. absoluut niet te eten. Een chemisch kaas prutje dat enorm stonk.. Lekker dan.. gelukkig hadden we nog de poffertjes zodat we nog iets binnen kregen.. eindelijk een avondje niks en spelletjes spelen. Rummikub was het idee. Na 2 potjes gespeeld te hebben waren we zo moe dat we niet eens meer konden nadenken over onze volgende zet en dan was het pas half 9.. op bed dan maar. Beide aan de serie en daarna een poging tot slapen.