Avatar maureen ijzerman

maureen ijzerman

recap Nederland

Geplaatst op 21 juli 2019 om 13:57 uur

Net een weekje terug uit Nederland, en wat was het heerlijk! Ik heb te veel gedaan om op te noemen.. Van een weekendje Vlieland, dagjes Amsterdam en Utrecht naar nachos de kater eten op de Oude Markt. Om alles eventjes samen te vatten heb ik hieronder een uitgebreide planning uitgeschreven :))

30 juni 2019
Vandaag kwam ik aan op Schiphol om 12:00 waar opa en oma ons kwamen ophalen met de auto. Vervolgens zijn we naar Haaksbergen gereden waar we avond hebben gegeten en ons lekker hebben laten pamperen. Rond 20:00 bracht papa me weg naar Enschede want het was eindelijk weer zo ver: ik mocht Esther weer zien!!! Nadat we ons hadden klaargemaakt gingen we vervolgens naar Lauren, Tessa en Luna toe om samen naar spu toe te fietsen. Spu in een woord : hectisch. Deze avond heb ik weer super veel mensen gezien voor het eerst sinds een half jaar, dus het was zeker een goed begin van de vakantie!

31 juni 2019
Na de nacht bij Esther te hebben geslapen, werd vandaag haar verjaardag gevierd. De heerlijke taartjes waren zeker een goed katerontbijtje en het was ook erg gezellig om Esthers familie te zien. Rond 15:00 kwam Ricardo ook nog even langs om mijn telefoon terug te brengen want deze domme kluns was hem vergeten bij spu.. 'Savonds kwam papa me weer ophalen met de auto en gingen we naar ons appartement aan de Buurserstraat (aka middle of nowhere). Rond 21:00 heb ik ook nog een bezoekje gehad van Saar op de scooter en hebben we gezellig even een terassje gepakt op de oude markt.

1 juli 2019
Na heerlijk te hebben uitgeslapen (not, jetlag) ging ik de fiets op naar College Zuid om de rest van de gang weer te zien. Na het groepje te hebben geholpen met een of ander europa project ging ik samen met Mert en Saar de stad in en heb ik weer de eerste echte Nederlandse bitterballetjes gegeten. Na 's avonds in het appartement te hebben gegeten ging ik nog even langs Devin to get some closure. Best aardig gelukt, en het was nog best gezellig ook.

2 juli 2019
Today was het vroeg opstaan want een dagje zeilen stond op de planning! Opa en oma stonden op een camping ini Friesland en we zijn hier met de auto naar toe gereden. Na suikerbrood en appeltaart te hebben gegeten gingen we naar de bootverhuur en hebben we de twee falkjes opgehaald. Als ik een ding heb geleerd deze dag : ik ben te panisch om te zeilen. Elke keer als de boot ook maar een beetje schuin lag kwamen de zenuwen naar boven. Couldn't be more happier toen we eindelijk een pauze namen om wat te eten. Op de terugweg naar de camping werd de wind nog sterker en viel ik bijna overboord, but i am still alive. Uiteindelijk vond ik het wel echt leuk worden en heb ik mijn sailflow ontdekt, volgend jaar weer! We hebben gegeten bij een restaurant aan het meer en zijn daarna weer naar huis toegereden.

3 juli 2019

En het was alweer woensdag! Vandaag zou ik samen met Quinty en Dian naar het rutbeek gaan maar het weer was helaas erg tegenvallend... Vandaar dat we onze plannen hadden gewijzigd en gingen shoppen in de stad. Ook leuk. Nadat we precies niks hadden gekocht (alleen een bikini voor mij) gingen we het terras op aan de oude markt en hebben we nacho's de kater gegeten, my all time favourite. Rond 16:00 ging ik naar het huisje om vervolgens mn tas in te pakken en door snel te fietsen naar Isa. Vanavond was haar diploma uitreiking! De uitreiking zelf was niet super bijzonder maar wel erg leuk om weer iedereen te zien die geslaagd waren afgelopen jaar. Na de diploma uitreiking gingen Isa en ik samen met Mats naar Boekelo om Joeps bday te vieren. Een woord: kinda awkward. Toen we eindelijk weer weg gingen was ik ook pittig blij om die awkward sfeer weer doei te zeggen. Op de terugweg kwamen we nog wat dronken vriendjes tegen, dagelijkse dosis mensen uitlachen was ook weer overschreden. Eenmaal bij Isa's bed aangekomen waren we binnen 0,001 seconde helemaal in coma.