Avatar Karin&Louis Bosman

Het belang van internet

Geplaatst op 11 juli 2017 om 07:48 uur

Hallo allemaal,

Zo,éindelijk een keer schappelijk internet, wat een verademing! Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen maar voor een blog toch wel noodzakelijk, haha.

We zijn momenteel in Beatty, gelegen ten noorden van Death Valley, en dag 5 al van onze reis. En wat hebben we al veel gedaan en gezien!

Donderdag zijn we gaan vliegen en eigenlijk ging daar alles goed. Paspoorten, tickets, ESTA, alles geregeld. Vliegtuig op tijd weg en een goede vlucht, eerst naar Kloten en daarna naar San Francisco. Naar SFO alleen maar mooi weer gehad dus een vlucht uit een schoolboekje. Op tijd geland en redelijk vlot door de douane. Gelukkig een vriendelijke ambtenaar, wat een verademing! De vingerafdrukken van Sanne wilden maar niet lukken en na een snel overleg met de dienstdoende supervisor werd Sanne vrijgesteld. Een hele uitzondering! Zeker in een land als de USA! Afijn, om 5 uur lokale tijd zaten we in de taxi die ons naar ons hotel in SFO bracht, Hotel Adagio aan Geary Street. Een leuk hotel met prima service. Maar wat waren we moe! We storten ons allemaal op het bed en hebben een powernapje gedaan. Daarna bij een leuke, rumourige Italiaan (sinds 1937, Original Joe's) gegeten. En wat zijn die straten stijl in SFO!! Terug toch maar met de taxi, we waren kapot..

Vrijdag vroeg op, alles ingepakt en na het ontbijt de taxi genomen naar de camperverhuurder Apollo. Toch nog een flink eindje rijden. 85 $ mevrouw, ketjsjeng! We waren er om half 11 maar reden uiteindelijk reden we pas om 1500 uur weg. Pff, wat een gedoe daar. Toen moesten we nog naar Tracy rijden, wat 1,5 uur zou duren maar uiteindelijk uuuuren duurde, want file. Toen nog die boodschappen en wat gegeten bij de Mac. Om 20.00 uur reden we pas weg op weg naar onze camping in Valley Springs. In t pikdonker nog wat moeten zoeken maar uiteindelijk gelukt. Pas tegen 2200 uur kwamen we aan, net op tijd! Alles duurde allemaal langer dan verwacht. Eigenlijk niet meer kunnen genieten van de mooie omgeving.
Zaterdagochtend samen met Louis even buiten een boterham gegeten en rond half 8 op weg naar Yosemite NP. En ook die rit duurde veel langer dan verwacht. We waren pas om half 1 geinstalleerd op North Pines, waar we dachten tegen 11 uur al te kunnen zijn.. wat een tegenvaller. Om half 2 hadden we een tour geboekt maar die hebben we dus compleet gemist.
Want ook in het park, waar alles groot is, moet je met een shuttle bus. Om 2 uur waren we op de locatie waarvandaan de tourbus zou vertrekken. Een tegenvaller. Maar elk nadeel heb z'n voordeel! De tourdesk wilde ons wel omboeken, maar niet meer voor de dagtocht, maar voor de stargazing avondtocht. Nou maar doen dan! Dus die lag vast voor zondagavond.
De rest van de zaterdag hebben we een beetje door t park gestruind, met als hoogtepunt een bezoek aan de Lower Yosemite Falls. Prachtig! Louis en Lars zijn daarna nog geklommen richting Upper Yosemite Falls, Sanne en ik terug naar de camper, gedoucht en gekookt. De mannen kwamen om 2000 uur terug, helemaal versleten maar voldaan en vol verhalen en foto's.
De zondag was een dagje van een beetje uitslapen, wandelen in het park, en dan uiteindelijk de Glacier Point Stargazing Tour. Wat een prachtige ervaring was dat, ondergaande zon en opkomende maan, schitterende vergezichten over enorme bergen en rotsformaties en een lesje sterrenkunde. We waren allemaal onder de indruk! Ruim na 2300 uur thuis en omdat we maandag (vandaag) weer op tijd wilden opstaan (6.30 uur) toch maar gelijk naar bed gegaan.

Vandaag was dus een lange rit, eerst water geladen en onderweg getankt en toen de Tioga pas op om Yosemite NP aan de noordkant te verlaten. Wat een mooi park is het, de pas op 3000 mtr met prachtige vergezichten en sneeuw langs de weg en op de toppen. Elke keer de camper stoppen om foto's te maken. Onderweg bij Mono Lake gestopt, een prachtig zoutmeer en de trail gelopen om alles te kunnen zien. Prachtig bizarre 'tufa' formaties, alsof je op een andere wereld bent.
Daarna weer door want we hadden nog een flink stuk te gaan. Maar onderweg steeds uitgestapt om het prachtige wijdse landschap te fotograferen. Weer heel anders dan Yosemite. Om half 5 kwamen we op de camping, een veredelde parkeerplaats aan de snelweg. Maar wat een pareltje is dit!! Alle voorzieningen zijn hier aanwezig, stroom, water, afvoer, wifi (!! en vlot ook nog), schone douches en mooie ook nog, wasmachines en drogers, echt onverwacht compleet en netjes! Waar een mens al niet blij van wordt na een paar dagen zonder stroom, watertoevoer en afvoer. Nu zitten we lekker aan onze campingtafel te genieten van het koele briesje, lekker gegeten en fris gedoucht na te genieten van deze dag (waar we ook nog regen hebben gehad, wat voor dit gebied in deze tijd redelijk uitzonderlijk is!!).
Morgen staat Death Valley op t programma, dus morgenavond weer een update!