Avatar Kiki Visser

Kiki Visser

Spanje dag 1,2,3

Geplaatst op 25 september 2017 om 22:08 uur

Dag 1

Barcelona! Hola! Adios! Gracias!
Dit is ongeveer mijn hele Spaanse woordenschat, maar dat maakt niet want ik ga toch lekker naar Barcelona! Net wanneer ik had geaccepteerd dat ik weer truien en een warme jas aan moet, ga ik naar zon, zee, strand en 26°. Niets mis mee ;)
Ik ben nu voor 2/3 weken (misschien langer, misschien korter) hier in Barcelona en waarschijnlijk ook soms in Madrid om nieuwe klanten te ontmoeten en hopelijk fijne opdrachten binnen te krijgen!  Veel kleding merken als Zara, Bershka en Stradivarius zitten hier en shooten hier ook. Goed om hier dus ook even langs te gaan.
Ik vloog woensdag avond redelijk laat. Ik zou als  ik  geland was opgehaald worden en naar mijn appartement worden gebracht. Alles van de vlucht liep eigenlijk goed! Janke had me afgezet en uitgezwaaid en keek nog even toe hoe ik stuntelend mijn koffer zelf moest inchecken. Want dat is dus nieuw! Een apparaat waarbij je zelf je koffer moet stickeren en afleveren. Iets waarbij ik dus 6 keer die koffer er anders in moet doen omdat hij niet goed staat.. En iets waardoor ik mijn te zware koffers niet meer zonder boeten mee krijg. Anders lukte het me met een onschuldig zielig “ik ben een jong meisje die helemaal alleen gaat vliegen” lachje  altijd wel. Gelukkig zat ik nu een kilo onder maximaal gewicht! Een primeurtje.
De vlucht ging goed en er stond inderdaad iemand me op te wachten. Een kleine oude Spanjaard die mijn koffer mee nam en het hengsel niet eens uit hoefde te schuiven om de koffer te duwen.. Hij praatte niet tegen me, maar dat vond ik ook niet zo heel erg. Bij het appartement aangekomen bleek ik naar de 3e verdieping te moeten en er was geen lift. Nu begon de driver opeens wel te praten. In snel Spaans en moeilijke gebaren naar mijn koffers. Ik lachte vriendelijk en zei dat ik geen Spaans kon. Nu begon hij in langzaam Spaans tegen me te praten, met nog moeilijkere gebaren naar mijn koffer. Heel even dacht ik dat hij mijn koffer naar boven wilde tillen, maar dat was te mooi om waard te zijn. Hij bleef wel beneden wachten bij mijn ene koffer zodat ik eerste de ene naar boven kon tillen, en daarna de ander. Wat aardig..!
Na heel veel gedoe en gezweet later had ik mijn mega koffer en mijn handbagage koffer beiden veilig op de 3e verdieping. Ik belde aan, maar iemand een verdieping hoger riep mijn naam. De castings waren nog niet eens begonnen en ik zat al weer eens verkeerd. Na nog wat moeilijke trappen verder was ik dan toch goed aangekomen! Ik sliep bij mijn Spaanse booker en een ander model in het appartement. Mijn booker vertelde me dat ze hier in Barcelona ook een soort 0e etage hebben. Dus ook al moest ik 4 trappen omhoog het heet wel de 3e etage.  Het was dus niet geheel mijn fout ;)
Het appartement is verder prima! Ik heb mijn eigen redelijke ruime kamer met een balkonnetje! Geen echt leuk uitzicht verder, maar wel de mogelijkheid lekker buiten te zitten. Verder is er een prima badkamer en keuken en eventueel een woonkamer als je heel sociaal gezellig wilt doen met je baas… Het was laat dus ben eigenlijk meteen gaan slapen!

Gelopen trappen: te veel

Dag 2

Ik moest vandaag langs bureau en had 2 castings. Ik ging nu voor het eerst langs dus dat is altijd even spannend. We gingen wat foto’s en castingfilmpjes maken ( iets wat je als model veel te vaak moet doen), ook kreeg ik wat handige tips over het ov en andere zaken, en tot slot tekende ik het contract. Iedereen was heel aardig! Toen ik het agentschap al uit was en het hoofdgebouw uit wilde kreeg ik de deur niet goed open.. gelukkig wilde er net een man naar binnen waardoor ik ook weer weg kon! Die man zei: Hi Kiki! Had some trouble opening the door? I’m  ..... (naam vergeten), so nice to meet you! I’m your big boss form the agency! I hope you’ll enjoy Barcelona! And i hope you’ll figure out this door ;)  Dus goede slimme eerste indruk op de grote baas is ook al weer gemaakt….
Maar veel tijd om na te denken had ik niet, want ik moest al naar mijn volgende casting. Omdat ik een keer geen onbeperkt reizen heb, maar een tien ritte kaart voor het ov denk ik veel meer na. Waardoor ik de eerste dag eindelijk alles heb gelopen omdat ik nu te gierig ben om mijn kaart te gebruiken..  Barcelona is ook niet zo groot dus dat is makkelijk te doen! Het was wel heel warm.. na 30 minuten lopen was ik aangekomen bij mijn eerste casting.. al redelijk kapot, warm en bezweet. Een casting zou een casting niet zijn, als ik meteen de goede deur had gevonden. Die hele verdieping en kamer telling is hier heel lastig dus na 2 verkeerde adresjes kwam ik  dan toch goed aan. Minpunt is dat ik ook niet de lift kan gebruiken als ik geen idee heb welke etage. Mijn tactiek is dan ook alle trappen af gaan  hopend op een naamboordje van het merk. Goed voor mijn conditie dit! De casting zelf ging wel goed, ik mocht wat kleren passen en er werden wat foto’s gemaakt. Daarna mocht ik weer gaan.
Mijn tweede casting zou stuk later zijn dus ik ben lekker door de stad gewandeld en uiteindelijk even naar huis. Toen ik heb ik wat boodschappen gedaan en me klaar gemaakt voor casting nummer twee! Hier ging ik wel met de bus naar toe want deze was wat verder. Het was voor een fotograaf en ik was er samen met mijn huisgenootje! Aangekomen daar moesten we blijkbaar nog wachten op een ander model die de weg kwijt was (arm kind), dus we gingen even zitten en praten. Op een over andere manier ging het onderwerp opeens over drugs en had mijn huisgenootje en de fotograaf het enthousiast over hoe lekker LSD is. De fotograaf liet ook nog een tattoo zien met: I Love LSD. Ik zat er vooral een beetje verdwaasd dom om me heen te kijken.  Dit gesprek ging zo ongeveer 45 minuten door. Het andere model was volgens mij helemaal de weg kwijt en is nooit aangekomen. De fotograaf had geen zin meer in wachten dus we begonnen zonder haar. We gingen in een parkje om de hoek wat foto’s maken en we mochten weer gaan.. Dus 45 minuten vaag gesprek aangehoord om 5 minuten foto’s te maken. Op de terug reis begon mijn huisgenootje over hoe raar ze alles vond enz enz. Terwijl ze bij de fotograaf toch wel heel gezellig meedeed. Waarschijnlijk wilde ze graag een goede indruk op hem maken ;) Ik had alleen niet zo heel veel zin om dan nu allemaal geklaag te horen, dus was blij toen de bus zo vol was dat we niet bij elkaar konden zitten..

Eenmaal thuis heb ik lekker wat gekookt en ben ik in bed gaan liggen. Ons appartement zit heel erg in het centrum en ligt om de hoek van het plein waar alle demonstraties voornamelijk gebeuren. In de avonds hoor je dan ook politiehelikopters, muziek, veel mensen en af ten wat vuurwerk. Het klinkt eigenlijk als een leuk feestje dus heel eng is het gelukkig niet!  Behalve als de knallen echt heel hard en plotseling komen

Gelopen kilometers: 6

Dag 3

Ik had alleen sochtend vroeg een casting! En ipv een adres had ik alleen een straat naam en de winkel naam. Jammer genoeg kende heel internet die winkel niet en moest ik de hele straat af gaan lopen.. Ik  koos natuurlijk weer de verkeerde kant eerst, want de winkel zat helemaal op de hoek aan de andere kant.. Ik stond bijna op het punt mijn bureau te bellen toen ik de winkel had gevonden. De casting bestond uit mooie jurken passen en wat foto’s maken, helemaal prima dus! Daarna ben ik ergens heerlijk te gaan lunchen. Een plek waar heel veel glutenvrij was! Ik had een heerlijke broodje met zalm, kruidenkaas en asperges en als toetje redvelvet pancakes met chocola en room. Te veel, maar ook te lekker! Daarna ben ik weer door de stad gaan lopen en een beetje gewinkeld zonder te kopen, mijn nieuwe hobby ;)
Savonds eigenlijk niets meer bijzonders gedaan! Alleen weer geluisterd naar de demonstraties en muziek. Ergens is dat niet heel verkeerd