Avatar Kiki Visser

Kiki Visser

Hamburg dag 1,2,3 en 4

Geplaatst op 29 juni 2017 om 19:07 uur

De blog is terug van weg geweest! Wat eigenlijk juist betekent dat ik weer weg ben. Het duurde wat langer dan gepland en de plannen ging van Parijs naar Londen naar Tokio terug naar Londen toch misschien naar Berlijn nee toch Australië nee uiteindelijk toch Berlijn, en daarom zit ik nu in Hamburg! snap je?
Het plan nu is als volgt:
Mijn Modellenbureau in Duitsland zit in Hamburg. Ik ben nu eerst een paar dagen in Hamburg en dan reis ik door naar Berlijn voor de fashionweek daar. Het lijk me weer leuk om mijn "avonturen" te delen met jullie + het is voor mij heel handig dat ik op deze manier niet vergeet wat ik eigenlijk heb gedaan de komende 2 weken.

Dag 1.
Vandaag begint de reis naar Hamburg. Omdat vliegen ongeveer 10x zo duur was, heeft mijn bureau besloten dat ik met de trein ga. Prima! Dit betekend dat ik vanaf mijn huis in Velserbroek, tot aan mijn appartement in Hamburg ongeveer 9 uur onderweg ben. Ik neem de trein vanaf Amsterdam centraal naar Osnabrück en dan moet ik daar overstappen op de trein naar Hamburg. In Hamburg word ik dan weer opgehaald door een driver die me naar het appartement  brengt. Kan niet mis gaan zou je denken! Toch?
De reis begint allemaal helemaal goed. Ik ben op tijd op centraal, ik red mijn overstap met gemak, maar dan gaat het mis. Een trein reis met mij kan natuurlijk weer niet gewoon in 1 keer goed gaan, dus ik besluit met volle overtuiging een halte te vroeg uit te stappen. Op het moment dat ik net mijn loei zware koffer en rugtas uit de trein heb gekregen, besef ik dat ik niet op het goede station ben uitgestapt. En om het nog even film waardig te maken, draai ik in slowmotion om en zie ik mijn trein zonder mij vertrekken. Dus daar sta ik dan. Wel al in Hamburg, maar niet de goede. Ik zie aan de overkant een ander treintje die ook nog verder gaat, dus ik sprint er heen. Zover dat kan mijn mijn bagage. Ook dit was weer film waardig. Een meisje met een koffer zwaarder dan zichzelf de trap af stormend en bonkend om in een trein te springen die uiteindelijk daar nog een kwartier heeft stilgestaan...  Maar ik was in ieder geval wel weer goed onderweg! Alleen had ik in al die haast geen treinkaartje gekocht. Dit was de eerste keer in mijn leven dat ik bewust aan het zwartrijden was en het voelde alsof ik 10 kilo cocaïne in mijn koffer had. Ja ik ben echt wel stoer.
Uiteindelijk aangekomen in Hamburg, vind ik mijn driver en die brengt mij netjes naar het appartement. Nog beter, hij tilt ook mijn zware koffer naar boven. Dit keer zit ik niet in een modellenappartement, maar huur ik blijkbaar een kamertje bij een oud Duits echtpaar. Ze spreken beiden geen woord Engels en ik spreek geen woord Duits, dus ik hoef gelukkig niet sociaal met ze te gaan doen.
Tijdens deze onwijs goed verlopen reis kreeg ik een mailtje dat ik morgen meteen een opdracht zou hebben! Heel fijn en prima betaald. Het was alleen niet in Hamburg, maar in Frankfurt. Dus ik zou om 4:30 in de ochtend naar het vliegveld gebracht worden om naar Frankfurt te vliegen..
Waarom ik niet meteen naar Frankfurt ben gestuurd ipv via Hamburg? Ik weet het ook niet..

Dag 2
Na ongeveer 4 uur slaap word ik opgehaald en afgezet op het vliegveld. Ik zou die avond weer met de trein terug naar Hamburg gaan dus ik had geen bagage mee. Eigenlijk ging het vliegen gewoon goed en snel!  Toch nog iets wat ik in 1 keer goed kan doen ;) Aangekomen in Frankfurt moest ik een taxi nemen naar de shoot locatie. Ik vroeg nog even voor de zekerheid aan de chauffeur of ik kon pinnen, en dat kon!  Toch niet... Aangekomen op bestemming pakte ik mijn pas, waarop de chauffeur onwijs pissig reageerde dat dat niet kon.. Dus daar zat ik, zonder genoeg contant, in de taxi. Hij reed me nog pissiger naar een geldautomaat toe en daarna weer terug naar locatie. De reis was uiteindelijk wat duurde geworden, maar de klant zou toch terug betalen dus ik kon er niet te veel mee zitten. Ik was ongeveer 1,5 uur te vroeg dus ik mocht nog lekker op een bank liggen en slapen als ik zou willen. Onwijs aardig en gezellig team was het! Het was voor een panty merk en was samen met een model waarmee ik heel toevallig in Londen ook al een keer mee had gewerkt! Het duurde alleen even voordat we snapte waarvan we elkaar al kende. Ik zal onze ontmoeting even schetsen.
We waren beiden allen gehuld in een huidkleurige panty. Half naakt schudde we elkaar de hand. Beiden zeiden we niets, maar keken elkaar heel moeilijk aan. Totdat ik zei: "Do I know you ?" Waarom zij antwoorden: "Yes.... But I'm not sure how?". Dit ging nog een paar ongemakkelijk secondes door. Uiteindelijk kwamen we na een half uur er eindelijk achter dat we een keer samen hadden gewerkt in Londen.
We hadden het weer heel gezellig en het was een lange maar geslaagde dag! De klant was ook erg tevreden en blij en daar doe je het uiteindelijk voor. Het ander model en ik moesten samen terug naar Hamburg, wat weer een 4 uur durende trein reis was, dus we konden gezellig naast elkaar in slaap vallen.
Ik kwam uiteindelijk rond 11 uur savonds weer helemaal veilig thuis. Gelukkig hadden we tijdens de shoot al gegeten dus kon ik gelijk mijn bed in.

Dag 3
Vandaag ging ik voor het eerst mijn Duitse bureau en booker ontmoeten! En eind van de middag had ik een casting bij een fotograaf.
Ik probeerde mijn wallen nog een beetje weg te werken, maar mijn nieuwe booker zei erg liefkozend dat hij goed snapte waarom ik er zo moe uitzag... Thanks! Verder is hij een hele aardige en gezellige man, we kunnen het gelukkig goed samen vinden! Ik kreeg een uitgebreide rondleiding door beiden gebouwen en werd aan letterlijk alle 60 mensen die daar werkte voorgesteld. Ik heb hooguit 1 naam onthouden.. Maar iedereen was erg aardig en het pand was erg mooi.
Ik hoefde niet lang te blijven en ben lekker naar huis gegaan voor een middagslaapje. Ik had mijn wekker gelukkig gewoon gezet en ik kon daarna meteen door naar mijn eerste casting. Ik ben nu wel wat rare plekken  gewend en weet nu dat je vooral wel de rare enge steegjes en gebouwen in moet, want dan zit je vaak goed. Deze casting was weer een gevalletje: Zoek het maar uit, we vertellen lekker niet precies waar je naar toe moet. Dusss zo gezegd zo gedaan. Ik kwam terecht in een eng verlate trappenhuis op een industrie terrein en verrassend genoeg heb ik de casting in 1 keer kunnen vinden.
De fotograaf was erg aardig en gezellig, en ook met hem kon ik het goed vinden. Hij vertelde dat hij graag een keer met me wilde werken, dus dat was fijn. Of dat daadwerkelijk ook een keer gaat gebeuren betwijfel ik. Daarnaast vond hij net als ik mijn paashaas foto uit Londen erg lelijk, schept ook een band! Ik heb heel erg de neiging die uit mijn boek te halen en te verscheuren.. maar zo stoer ben ik toch ook weer niet.
Na de casting heb ik heerlijk in de regen gelopen tot ik weer de bushalte had gevonden naar huis.
Het is hier trouwens 26 graden en regen en zon wisselen elkaar een beetje af.
Toen ik thuis was heb ik lekker gekookt en ben ik vroeg gaan slapen.

Dag 4
Ik hoefde vandaag alleen maar langs bureau voor polaroids en verder was ik vrij! Polaroids in Duitsland zijn wel echt next level. Omdat ze hier ook wat commerciëler werk hebben, werden ook mijn handen, voeten, billen en mijn haar uitgebreid op foto gezet en gefilmd. Ook werden mijn benen en mijn armen op 3 verschillende manieren opgemeten. ja... next leven dus. Gelukkig duurde het niet al te lang en kon ik leuk wat van de stad gaan zien! Ik ben eerst naar de haven gegaan, want dat scheen heel bijzonder te zijn. Eerlijk gezegd viel dat een beetje tegen en waren het vooral een hoop ijzeren giraffe op een rij, zoals mijn zussen en ik vroeger de hijskranen noemde. Daarna ben ik naar een kerk gelopen. Die was  wel mooi, en op zich ook niet al te bijzonder. Dus toen besloot ik maar te gaan winkelen! Dat kan je wel echt heel goed doen hier! Zoveel winkels! Maar ook zo vaak de zelfde winkels waardoor je verdwaald raakt of juist steeds rondjes loopt. Of dat ligt misschien wel aan mezelf.. Toen ik redelijk moe, uitgeput en bezweet op mijn bed neerplofte wilde ik beginnen aan deze blog. Tot dat ik het angstaanjagende geluidje hoorde van mijn telefoon dat hij maakt als er een nieuw mailtje binnenkomt. Ik hoopte stiekem een keer op spam, maar het was mijn booker. Hij vroeg of ik meteen wilde langskomen voor het passen van een spijkerbroek van een bepaald merk. Aangezien ik in mijn leven nog nooit een goed passende spijkerbroek heb gevonden, had ik er echt wel heel veel zin in.. Maar Ik kon natuurlijk geen nee zeggen en ik ging weer onderweg.
Toen ik aankwam werd ik door een andere booker aangesproken of ik even wilde laten zien aan het meisje naast hem hoe je moest catwalk lopen, omdat hij had gehoord dat ik dat zo goed kon. Dus Topmodel Kiki Visser ging dat even laten zien ;) Hij was tevreden. Toen ik dat had gedaan kreeg ik een spijkerbroek in mijn handen geduwd en mocht ik gaan passen. Wonder boven wonder was ook deze broek te kort, maar verder paste het prima. Er werden wat foto's gemaakt en ik mocht weer weg. Omdat mijn dag ticket tot 1700 s'avonds geldig was, ben ik terug voor de tweede keer in mijn leven bewust zwart gaan rijden in de bus. Hamburg heeft nu al een hele goede invloed op me heb ik gemerkt. Nu voelde het namelijk alsof ik nog maar 5 kilo Cocaïne in mijn tas had!
Net ben ik voor de tweede keer vandaag op mijn bed geploft en begonnen aan deze blog. Morgen ochtend vroeg vertrek ik naar Berlijn en heb ik meteen al weer casting voor fashionweek. Laat de chaos maar weer beginnen..!

Dingen die ik tot nu toe heb geleerd:
- Het is heel Duits op braaf te wachten tot het stoplicht groen is ook al zijn er 0 auto's in de buurt en kan je makkelijk oversteken. (Echt een stad voor jou Maartje!)
- Het is ook heel Duits om met een helm op met 5 kilometer per uur op de stoep te gaan fietsen..
- En mensen blijven Duits tegen je praten ook als zeg je met een moeilijk slecht accent dat je het niet verstaat. Ze praten dan alleen wat langzamer en geïrriteerder
- Zwart rijden is niets voor mij

Op de foto zie je een best wel mooie kerk en een lantarenpaal. Ik vond het wel een mooie combi