Avatar Karin W.

Karin W.

De laatste weken in Maleisie

Geplaatst op 29 januari 2018 om 12:19 uur

Hoi allemaal! Het is inmiddels alweer een week geleden dat ik Maleisie heb verlaten en ik ben inmiddels ingetrokken in ons nieuwe appartement in Groningen. Dit is mijn laatste blog over deze reis en ik zal vooral vertellen over het laatste weekend dat ik in Maleisie was. De vorige blog schreef ik op 7 januari, de week daarna heb ik mij gefocused op het leren voor mijn andere twee tentamens, die had ik op 15 en 19 januari. Ik ga ervan uit dat ik alle tentamens heb gehaald, maar moet de cijfers nog terug krijgen. Nu over het laatste weekend!

19 t/m 22 Januari
19 januari had ik 's ochtends mijn laatste tentamen, hierna hebben Tara, Joel en ik dit gevierd met taart op de campus. 'S avonds ben ik samen met Miguel (een studiegenoot uit Amerika) uiteten geweest in Kuala Lumpur bij een Indiaas restaurant. De volgende ochtend moest ik vroeg op want samen met Tara en Joel zou ik die zaterdag een kookworkshop volgen in Kuala Lumpur. Rond 7uur s' ochtends vertrokken we naar een markt in KL. Daar kregen we roti als ontbijt en werden we door verschillende mensen 'locals' genoemd doordat we de roti's met onze handen aten. Na het ontbijt kregen we uitleg over verschillende kruiden en groenten op de markt, we mochten veel proeven en dit was erg interessant! Hierna gingen we met een busje naar het huis waar gekookt zou worden, dit lag aan de rand van de stad in een stuk jungle. We hebben 3 gerechten gemaakt en ook nog verschillende dingen geproefd. De beef rendang die ik had gemaakt was echt heel erg lekker, dus dit ga ik thuis zeker nog een keer proberen. Na de kookworkshop zijn we nog even de stad in geweest en hebben we ook in de stad gegeten. Zondag was ik vooral bezig met inpakken, maar 's avonds zijn we weer naar Kuala Lumpur geweest om daar te eten (gelukkig heeft de campus gratis bussen naar de stad, anders was dit een duur weekend geweest). Maandag heb ik de laatste dingen ingepakt, geluncht met Tara en Sofia en ben ik uiteindelijk met een studiegenoot naar het vliegveld gegaan. Hier ging eigenlijk alles vlekkeloos en ik had zelfs 3 stoelen voor mezelf in het vliegtuig. De reis was verder ook heel goed en geen last gehad van een jetlag! Toen ik op schiphol aankwam werd ik opgewacht door mn ouders, mn broer en zelfs mijn oom en tante waren naar het vliegveld gekomen, super lief! We hebben koffiegedronken, onderweg ontbijt gehaald (ik kwam 6 uur 's ochtends aan) en zijn terug naar huis gereden. 's middags gelijk begonnen met het verhuizen van mijn spullen naar groningen, waar ik nu al bijna een week woon.

Dit was het dan, mijn laatste blog over deze reis. Het was een reis die ik nooit zal vergeten, ik heb nieuwe vrienden gemaakt, nieuwe plekken ontdekt en ben voor het eerst langere tijd weg geweest van huis.

"Gonna travel, gonna travel wild and free. I’m gonna pack my bags because this great big world is calling me"