Avatar Karin W.

Karin W.

Weekendje naar Singapore!

Geplaatst op 07 december 2017 om 03:01 uur

Goedemorgen allemaal! De blog is iets later dan normaal :( had gister te weinig tijd, maar vandaag zal ik jullie vertellen over alles wat ik afgelopen weekend heb meegemaakt in Singapore. Zoal ik in mijn vorige blog al heb genoemd ben ik vrijdag tot zondag naar Singapore geweest en ik zal over elke dag wat vertellen.

Donderdag
Donderdag had ik ‘s ochtends eerst nog les dus ben ik rond lunchtijd naar het busstation vertrokken. Mijn bus zou vertrekken om 14.30, maar om 15.00 kreeg ik te horen dat de bus was gecanceld… Ik moest zelf boven maar uitzoeken of er nog een andere bus zou gaan en zorgen dat ik mijn geld terug kreeg.. erg goed begin van mijn reis was het dus niet. Gelukkig was er nog een bus om 17uur en kon ik die nemen. Deze bus was ook vertraagd en rond 18.00 was ik eindelijk onderweg naar Singapore, maar dit was niet alles. Tot de immigratie ging alles vrij vlekkeloos, en ook de Maleisische immigratie ging erg snel. Maar in Singapore moet je ook de bagage meenemen en dit was iemand vergeten. Doordat er dus nog bagage in de bus lag, moest de hele bus gescand worden in een speciaal apparaat. De chauffeur zei dat dit tot wel een uur kon duren! Het was inmiddels al na 12uur ’s nachts en er zat niks anders op dan te wachten. Gelukkig kwam na 20minuten de bus door de immigratie en konden we verder. Na nog een halfuurtje in de bus en 10 minuten met de taxi was ik weer herenigd met Sanne en Leo. We sliepen weer in een airbnb, dit keer was dit een kleine kamer, met een ruime keuken en badkamer, maar deze waren gedeeld. Het duurde in totaal ongeveer 12uur om vanaf mijn campus naar Singapore te gaan en toen ik rond 1uur eindelijjk bij de airbnb aankwam, was er geen tijd meer om nog wat te gaan doen.

Vrijdag

Vrijdag stonden we redelijk op tijd op om zoveel mogelijk van de stad te kunnen zien. Na ontbijt te hebben gehaald op het MRT station zijn we naar Little India en China Town geweest. Beide hele mooie buurten met gekleurde huizen en leuke koffiezaakjes en winkeltjes. In China Town hebben we wat souvenirs gekocht en hebben we ook geluncht. Hierna zijn we naar Marina Bay Sands geweest (die 3 torens met die boot erboven op). We zijn naar boven gegaan om even wat te drinken en van het uitzicht te genieten. Vanaf het gebouw had je uitzicht over de hele stad aan de ene kant en aan de andere kant kon je Indonesië zien liggen. Na dit indrukwekkende gebouw zijn we naar de Gardens by the Bay geweest, waar we ook hebben gegeten bij Satay by the Bay. Er was een speciale kersteditie van de Gardens by the Bay show die heel erg leuk was, er was ook een kerstmarkt en een ‘sneeuwstom’ (het was schuim). Na deze licht show zijn we nog naar een licht show geweest bij Marina Bay Sands, dit was een licht show die veel gebruik maakte van reflectie, samen met de muziek was dit heel bijzonder. Na nog wat foto’s te hebben gemaakt van de skyline by night zijn we terug gegaan naar de airbnb.

Zaterdag

Zaterdag hebben we weer lunch gehaald onderweg naar de stad en zijn we daarna met de MRT naar het centrum gegaan. We  hebben de buurten rondom de rivier bekeken, Clarke quay and Boat cuay genaamd. Clarke quah bestaat uit een hoop gekleurde huizen langs de rivier, in deze huizen zitten restaurantjes en barretjes. Hierna zijn we over de Jubilee Bridge naar de Merlion gelopen (leeuw/vis fontein) en hebben hier dichtbij wat gedronken met uitzicht op Marina Bay Sands. We zijn daarna naar de botanical gardens geweest, dit is een heel groot park, met veel tropische bomen en planten en zelfs een redelijk groot stuk jungle. Na te hebben gegeten in 1 van de grote ondergrondse shoppingmalls zijn we ’s avonds nog naar een feestje geweest op de 61ste verdiepingen van een gebouw. Het uitzicht was geweldig!

Zondag

Zondag was alweer de laatste dag en we hadden al ontzettend veel van de stad gezien. Omdat we onze koffers mee moesten nemen besloten we naar een museum te gaan, het werd het Art en Science Museum, waar we naar een korte, maar heel leuke tentoonstelling gingen. Om 3uur ging ik met de bus weer terug naar Kuala Lumpur, ook deze reis ging niet zoals gepland. Bij de immigratie kwam ik erachter dat ik door mijn visa in de rij kon gaan staan voor mensen met een Maleisisch paspoort, dit was een groot voordeel, want daar stond geen rij! Helaas moest ik wel wachten op de andere mensen uit de bus en dat duurde wel ongeveer een uur. Na immigratie hebben we meerdere uren in de file gestaan, waardoor we uiteindelijk rond 1uur weer terug waren in Kuala Lumpur, vanaf hier moest ik nog met een uber weer terug naar de campus, waar ik rond 2uur aankwam. Het was dus weer een lange reis en ik raad het dan ook niemand aan om met de bus naar Singapore te gaan. Ondanks dat het ontzettend goedkoop is (10euro voor een enkeltje Kuala Lumpur à Singapore), maar de reis duurt al snel dan 10uur en dat is wel vervelend.

4 t/m 7 December

Deze week ben ik weer druk met het schrijven van mijn essays. Ik moet er volgende week 4 inleveren, want dan komt Jan al en ik wil in de vakantie niet bezig zijn met essays. Ik heb er inmiddels bijna 3 af, dus lig goed op schema. Het is hier nog steeds elke dag rond de 30 graden, maar gelukkig regent het wel minder dan vorige maand. Ik zal nu verder met mijn werk, dus zal volgende week weer verder schrijven!   Liefs.