Avatar Karin W.

Karin W.

dag 11 t/m 15 Banding Island, Georgetown (Penang) & Pangkor Island

Geplaatst op 15 september 2017 om 12:25 uur

Hoi allemaal!

Hierbij mijn update over de laatste 5 dagen, we hebben weer hele leuke dingen gedaan en bijzondere plekken gezien! Ik zal komende maand een serie foto's proberen te uploaden, ik zal ze ook op facebook zetten :)

Dag 11 - Banding Island
Toen ik mijn vorige blog schreef waren we net aangekomen op Banding Island. We sliepen in een prachtig resort wat niet erg druk was toen wij er waren, het gebied was nog niet erg populair onder toeristen en vooral in het naseizoen erg rustig. Dit was voor ons geen probleem, alleen zaten we tijdens het ontbijt en avondeten vaak in een leeg restaurant. We hebben deze dag een boottochtje gemaakt door het gebied en zijn naar een bekende bloem gelopen (5minuutjes lopen) die maar 5 dagen per jaar bloeit, dit was niet zo'n dag. De waarschijnlijk prachtige grote bloem was uitgebloeid. Maar zelfs in uitgebloeide staat was het een bijzonder gezicht. Na de boottocht hebben we nog een soort jungle tocht gedaan op de heuvel van het eiland, op wat apen na (die ook op het resort te vinden waren) niks bijzonders. Na aan het eind van de middag nog in het prachtige zwembad met uitzicht op het meer te hebben gezwommen, hebben we bij het resort gegeten en nog wat kaartspelletjes gespeeld in de bar.

Dag 12 - Banding Island - Georgetown (Penang)
Dinsdag zijn we vanaf Banding Island optijd vertrokken naar Penang (ene grootste stad van Maleisie). Omdat we nog niet konden in checken in het hotel zijn we in de stad gaan lunchen en hebben we ook al een deel van de stad verkend. Penang is wereldberoemd om de 'street art' en we hebben deze dag al een paar van de bekendste werken gezien. 'S avonds hebben we gegeten bij de 'red garden'. Een groot binnenplein met allemaal eettentjes eromheen, je kon bij elk tentje eten bestellen en dit brachten ze dan naar je tafel. Leuk concept, maar het eten niet bijzonder en door opdringerige obers (ze schonken je glas al bij wanneer je deze nog half vol was en je deze in je hand had...) en schoonmakers (je was nog niet klaar of je bord was weg en de tafel afgeveegd) besloten we dat bij een '1 keer en nooit weer' zou blijven.

Dag 13 - Georgetown (Penang)
Woensdag hadden we een hele dag in de bruisende stad Georgetown (Penang), we besloten eerst naar Penang Hill te gaan, waar je een mooi uitzicht zou hebben over de stad. Verder had je op Penang Hill eetgelegenheden, winkeltjes en een klein zaakje waar je henna tattoo's kon laten maken, waar mam en ik beide een schorpioen henna tattoo namen. Verder zijn we nog verder Penang Hill opgelopen waar we uiteindelijk bij een klein terrasje kwamen waar we iets konden drinken. Tijdens het koffie drinken haalde de bediening ook nog even 3 schorpioenen tevoorschijn die we wel even mochten vasthouden, alleen pap was dapper genoeg om dat te doen. Bij het cafeetje hoorde ook nog een 'monkey cup garden', dit was een bloementuin met heel veel verschillende soorten 'monkey cup' planten. Mede door de verassend leuke rondleiding was dit heel leuk om te zien! Eenmaal weer beneden van Penang Hill hebben we een korte stadswandeling gemaakt opzoek naar de overige 'street art'. Na te hebben gezwommen in het verassend diepe zwembad (3.5m) en te hebben gegeten aan 'love lane' was de dag alweer bijna voorbij.

Ik ben zeker van plan om Georgetown nog een keer te bezoeken!

Dag 14 - Georgetown (Penang) - Pangkor Island
Gisteren zijn we vanaf Georgetown naar Pangkor Island gereisd, het eerste stuk met de auto en daarna nog zo'n 15minuutjes op een ferry. Dit eiland is een stuk groter, maar lang niet zo mooi als de Perhentian Islands. Wel ligt ons resort aan een heel mooi strand (bijna Expeditie Robinson waardig) en heeft het een groot zwembad. We kwamen ongeveer half 4 aan bij het resort en hebben de rest van de dag bij het zwembad gelegen en nog een stukje door het dorp gelopen, maar verder niet zo veel gedaan. (moet ook wel eens kunnen ;))

Dag 15 - Pangkor Island
Vandaag hebben we al bijna de hele dag regen, we hadden het plan om te gaan fietsen over het eiland, maar door de regen en voornamelijk doordat de fietsverhuur gewoon geen fietsen had die groot genoeg waren voor lange Nederlanders zoals wij, hebben we besloten maar een dagje rustig aan te doen. We hebben nog wel een 'dutch fort' bezocht, maar dit stelde niet zo heel veel voor. Verder veel gelezen en gezwommen en weer tijd om te bloggen!

Dit weekend gaan we nog naar Malacca, de laatste bestemming van de reis. Maandag zullen we naar de campus van Nottingham University rijden, waar ik de komende 4.5 maand zal wonen. Ben erg benieuwd!