Avatar Karin W.

Dag 1t/m 5 Kuala Lumpur & Taman Negara

Geplaatst op 05 september 2017 om 14:44 uur

Hey allemaal!

Inmiddels ben ik alweer 5 dagen weg, er is een hoop gebeurd, ik zal een korte samenvatting geven van wat we zoal hebben gedaan.

Dag 1 - Amsterdam -> Kuala Lumpur (KL)
Een lange dag; we vertrokken half 8 's ochtends al naar Schiphol. We vlogen rond 1uur s'middags en 4.5 films later stonden we in KL (daar was het toen 7uur s'ochtends).

Dag 2 - Kuala Lumpur
Na even te moeten wachten op een speciaal soort visumstempel, werden we door de chauffeur naar het eerste hotel gebracht (t was inmiddels rond 8/9 uur 's ochtends). Eenmaal bij het hotel kregen we te horen dat de kamers nog niet vrij waren (dat was wel balen..). Dus toen zijn we de stad maar een beetje gaan verkennen,. Rond 3uur zijn we terug gegaan naar het hotel en konden we genieten van het zwembad (bijna een infinity pool). We besloten in het hotel te gaan eten, aangezien we allemaal wel wat slaap konden gebruiken, na inmiddels al bijna 36uur wakker te zijn.

Dag 3 - Kuala Lumpur
Na een heerlijk uitgebreid ontbijt (van noodles, tot pannekoeken tot meloen en kip (en nee, ik heb niet alles geprobeerd) zijn we naar de Batu Caves gegaan, deze tempel, gekenmerkt door het hoge gouden beeld wat naast de trappen naar de grotten staat is zeer toeristisch, maar wel de moeite waard. Helaas hadden we geen tijd voor de 'dark caves', maar daar heb ik later vast nog een keer tijd voor. Verder hebben we die dag het oude centrum van KL verkend en heerlijk gegeten in een soort straatje wat ons wel deed denken aan de poulestraat in Groningen.

Dag 4 - Kuala Lumpur - Taman Negara
Om half 9 werd de auto bezorgd waarmee we de rest van de reis rond zullen trekken. We gingen gelijk  op weg, want we moesten nog best ver rijden naar de plek vanaf waar we de boot namen. Met de boot vaarden we nog 2.5uur de jungle in, naar Taman Negara. We besloten een soort activiteitenpakket te nemen die beide dagen aardig zou vullen. Het grootste avontuur van de dag was het moment waarop een aap het plastic zakje waar Alwin mee liep kapot trok, het pak koekjes eruit pakte en het op het dak ging zitten opeten (de doos was nog helemaal vol :( zie foto). De eerste activiteit van het pakket was een night jungle walk, opzoek naar insecten. Aardig grote spinnen hier in de jungle, en ook schorpioenen en slangen.

Dag 5 - Taman Negara
Vandaag stonden er nog 3 activiteiten op de planning. We begonnen sportief met een wandeling de heuvel (344m) op, dwars door de jungle. Mede dankzij de gids een hele leuke tocht, maar ook wel heel zwaar. Hierna deden wij ook de canopy walk, dit zijn bruggen tussen de bomen op ongeveer 40 meter hoogte, heel vet! Gelukkig was het nog niet zo warm omdat we optijd weg gingen, overdag is het hier wel rond de 30 graden. 'S middags deden we de volgende activiteit, die bestond uit het bezoeken van een stam en een boottocht door de stroomversnellingen in de rivier. Het bezoeken van de stam was heel bijzonder, onze gids had een week bij de stam gewoond en wist er veel over te vertellen. Verder lieten leden van de stam zien hoe ze vuur maken, jagen en wonen. Ik vind het heel bijzonder dat in 2017 deze stammen nog steeds te vinden zijn. De kinderen gaan niet naar school, ze hebben hun eigen taal maar krijgen toch dagelijks toeristen langs. De boottocht was leuk en een fijne verfrissing. We zijn net wezen eten bij een restaurant dat in de rivier drijft en nu zijn we terug bij het resort, net op tijd want het is keihard aan het regenen op het moment. Morgen vertrekken we naar de Camaron Highlands, ben erg benieuwd!