Avatar monique Schutte

Langverwachte tweede deel

Geplaatst op 03 augustus 2018 om 03:52 uur

Palm Springs
Oef wat is het heet hier. Niet normaal. 52 graden, zelfs het ademen gaat even moeilijk als we net uit de auto stappen. Maar wat een mooie locatie. Net tegen een berg, mooi uitzicht. Twee kamers naast elkaar. Het zwembad was snel ontdekt, heerlijk even afkoelen. Later even de winkelstraat ontdekt en ergens gegeten. Op tijd naar bed, want we wilden graag naar de Indian Canyons.
Om 8 uur op weg, maar helaas gesloten. Dan op weg naar Joshua Tree. Een woestijnachtig National Park, met veel rotsformaties en flora en fauna. De parkranger raadde ons aan om maar een kleine wandeling te doen van hooguit 1.8 mile (ongeveer 1,5 km). Dat was een pittige wandeling maar wel erg gaaf om te doen. Met veel water, aanvullen van onze zoutbehoeftes en dextro hebben we het gedaan. Erg gaaf. Bij terugkomst in het hotel kwamen we er achter dat er aan de andere kant van de berg een hevige natuurbrand woedde. Volgens de receptie waren we niet in gevaar. (Toevallig 6 dagen later gehoord dat er 6 doden zijn gevallen)

San Diego
Volgende ochtend op weg naar San Diego. Een wereld van verschil. Klein hotel, kleine kamer, beetje aparte straat. Maar al snel kwamen we erachter dat we in een toch erg leuke wijk zaten. Maar 10 minuten van het Stadion. De dag van aankomst zijn we richting de zee gelopen. Erg leuke en levendige omgeving. Via de kade richting Little Italy, leuke wijk met Italiaanse invloeden. We lopen nog een beetje te klooien met de supermarkten. Sommige hebben geeneens vers fruit of vers brood. (wat overigens erg zoet is).
Volgende dag hebben we old town San Diego bezocht. Erg leuk, wel commercieel, maar je krijgt een goed beeld van vroeger. Hierna gingen we naar Childrens Pool. Hier liggen de zeehonden gewoon op rotsen voor de kust. Hierna naar de pier (wederom een kermis) en weer op het strand gelegen. We moesten op tijd terug zijn want we gingen deze avond naar de San Diego Padres (honkbal). Ze hebben flink verloren maar dat maakte niet uit. Het hele sfeertje is geweldig. Na de wedstrijd meteen naar bed want volgende dag moeten we een aardig stuk rijden.

Tucson
Na 6,5 uur rijden eindelijk aangekomen. Dit was de langste afstand tot nu toe. We zijn moe. Maar ze hebben happy hour. Jeeh snacks tussen 5 en half 8. Dan kunnen we nu wel gebruiken. En eindelijk kunnen wassen, want we hadden een balkon. Helemaal happy, hahaha.
Volgende dag, na een flink ontbijt, op pad naar het National Park Segua. Cactussen, veel! Toch weer een kleine wandeling gedaan. Het leek wel of we in een kas liepen, qua vochtigheid, geur en warmte. Hierna na San Xavier del Bac een 18e eeuws missiehuis. Hierna terug want de kids wilden weer zwemmen en het Happy hour niet missen.