Avatar Cira & Romy

Cira & Romy

Week 11 & 12

Geplaatst op 13 juni 2017 om 08:31 uur

De laatste weekjes alweer. Wat is de tijd snel gegaan..

Week 11
De eerste dagen van de week hebben we doorgebracht in Cape Coast en Kokrobite (beide 2 nachtjes). Kokrobite had een onwijs leuk hotel, én een mooi strand met goeie 'zwemgolven' (niet te hoog, en niet te laag). Helaas zat het weer deze dagen niet echt mee. In Kokrobite hadden ze ook veel souvenirwinkels, die we samen helemaal hebben leeg gekocht, haha!
Donderdag zijn we vertrokken naar Accra, om daar Cira's vriend Kos op te halen. Omdat het ons erg leuk leek om hem Tamale te laten zien, hebben we vrijdagochtend gelijk een binnenlandse vlucht naar Tamale genomen. Duurde maar een uurtje. Dat is wel even wat anders dan die 12uur durende busreis die wij hebben gedaan. Vrijdag zijn we de stad ingegaan en hebben we gezwommen bij ons favoriete zwembad. Opvallend was hoeveel mensen ons nog herkende. Heel leuk! Zaterdag zijn we naar Dungu gegaan. Alle kinderen uit het dorp kwamen naar ons toe rennen. Kos wilde graag wat foto's maken in het dorpje, en de kinderen vonden dat geen probleem. Ze gingen allemaal poseren voor de camera!

Week 12
Zondag zijn we vanaf Tamale naar de 'Butterfly Sanctuary' vlakbij Kumasi gereden met de bus. Daar sliepen we midden in de natuur. Zoals gewoonlijk waren we natuurlijk weer de enige in het hotel. De eigenaar van het hotel vroeg ons wat we wilden eten, zodat zijn vrouw met de taxi in het dichtstbijzijnde dorpje de ingrediënten kon gaan halen. Zo afgelegen lag het hotel. 's Ochtends hebben we een wandeltour door het bos gedaan. In eerste instantie kwamen we natuurlijk voor de vlinders, maar het bleek dus dat we net buiten het vlinderseizoen zaten. Helaas! Toch nog wat vlinders gezien :)
De volgende dag zijn we naar Lake Bosumtwi gereden. Wat een prachtig meer. En het hotel 'The Green Ranch' was ook ontzettend leuk. De volgende dag hebben we daar paardgereden, door de bossen, maar ook door het meer. Echt heel gaaf! Na 2 nachten aan het meer zijn we naar Cape Coast gegaan. Daar hebben we 1 nachtje geslapen en de volgende dag hebben we de trotro gepakt naar Kakum National Park, om daar vervolgens een nachtje in een boomhut te slapen. Geweldige ervaring! De hut zat midden in het bos: geen elektriciteit, eten/drinken (moesten we allemaal meesjouwen), geen fatsoenlijke toiletten en we sliepen op een matras op de grond. En onze guide sliep bij ons in de boomhut haha. 's Avonds deden we een avondsafari. Helaas geen dieren gezien, maar wel spannende paadjes gelopen. De volgende ochtend vroeg hebben we de Canopy walk gedaan: een wandeling over 40 meter hoog hangende bruggen in het bos. Heel erg mooi! Daarna terug naar Cape Coast voor ons laatste nachtje in Ghana.

Onze laatste nacht sliepen we in een superluxe kamer met discolampen in de douche en een uitzicht waar je u tegen zegt. Wel een leuke afsluiting van onze geweldige reis. Rond 14.00u vertrokken we met de taxi naar Accra Airport. Het vliegtuig vertrok om 22.30u naar Nederland.