Avatar Cira & Romy

Cira & Romy

Week 9 & 10

Geplaatst op 30 mei 2017 om 19:19 uur

Er zijn alweer 2 weken voorbij. De tijd gaat hier zo ontzettend snel. Hieronder weer een update van onze ervaringen en belevenissen.

Week 9
De week begon in Accra, waar we verbleven in ons favoriete hostel ‘Somewhere Nice’. De volgende dag besloten we bij de Accra Mall te gaan kijken, omdat we er veel mensen over hoorde. We verwachtten er niet zoveel van, aangezien we nog geen normale winkel in heel Ghana hebben gezien. Geloof het of niet, een ECHT winkelcentrum. Met kleding, schoenen, boodschappen, alles. We hebben onze ogen uitgekeken. In de supermarkt hadden ze ook daadwerkelijk alles. Het leuke was alleen dat de geïmporteerde producten echt niet te betalen waren. Zo was 1 broccoli 12 euro, moet niet gekker worden haha! Woensdag naar Cape Coast gegaan. We moesten met de taxi in plaats van een trotro, omdat we veel te veel bagage bij ons hebben (anders wordt je koffer met een touwtje op het dak van de trotro gebonden haha). De reis verliep moeizaam: onderweg 5 keer aangehouden door de politie, zonder reden. De taxichauffeur moest dan een boete betalen en dan mochten we weer doorrijden… Het hotel in Cape Coast, Oasis Beach Resort, was super. Hutje aan het strand, lekker zwemmen in de zee, goed (wel een beetje verwesterd) eten en ’s avonds gezellige muziek. Hier hebben we dan ook 2 dagen lekker gerelaxt en aan onze tan gewerkt haha. Zaterdag zijn we naar Busua gegaan. We mochten met de manager van Oasis meerijden naar Busua, want die moest daar ook toevallig heen. In Busua zijn we ongeveer al onze klasgenoten tegen gekomen. Super gezellig!

Week 10
Maandag hebben we in Busua surfles gekregen. Was heel erg leuk en uiteindelijk is het ons allebei gelukt om te staan! Na afloop wel allebei wat blauwe plekken en behoorlijke spierpijn. Ook zijn we naar het eiland gegaan waar je op uitkeek vanaf het strand. Duurde even voordat je er was, maar was wel de moeite waard. Helaas ben ik daar op een zee-egel gaan staan, niet zo handig en best pijnlijk haha! Woensdag zijn we vertrokken naar Cape 3 Points. We verbleven daar in een ecolodge. Zo super leuk. Alles was gemaakt van natuurlijke materialen. Helaas hebben we de 2 dagen dat we er waren heel slecht weer gehad. Regen, regen en nog meer regen… Wel hebben we onze poolskills kunnen oefenen en zijn we nu heel goed in tafeltennis (record 65 keer). Na Cape 3 Points zijn we naar Beyin gegaan. Ook hier hebben we weer een Beach Resort geboekt. Wat ons opvalt is dat op elke plek aan de kust, de zee ontzettend anders is. De hoogte van de golven, de hoeveelheid golven, maar ook de kleur van het zand (in Beyin was het zand heel donker). Ook in Beyin was het weer de eerste dag nog slecht. Ook de hoeveelheid muggen en andere enge insecten was hier enorm (grote mieren, kakkerlakken etc). De volgende dag zijn we naar Nzulezo gegaan, een dorpje op palen boven het water. We konden kiezen tussen een kano (waarbij je zelf moest peddelen) of een motorboot. Wij zijn natuurlijk voor de kano gegaan haha! Halverwege hadden we toch wat spijt. Onze guide heeft een groot deel van de tocht zelf moeten peddelen. Ongeveer 1,5 uur later kwamen we bij het dorpje aan. Echt de moeite waard. Het hele dorpje, dat ruim 500 inwoners telt, is gebouwd op palen. Er loopt een soort ‘main street’ door het dorpje heen van houten planken en daar zijn de huisjes aan gebouwd. Ze hebben zelfs kerken en een school op het water gebouwd. Heel leuk om te zien.

Komende (en de laatste…) 2 weken gaan we de volgende reis maken: Cape Coast -> Kokrobite -> Accra -> Tamale -> Kumasi -> Cape Coast. We houden jullie op de hoogte!