Avatar Cira & Romy

Week 6, 7 & 8

Geplaatst op 14 mei 2017 om 18:57 uur

Hoi allemaal,

Hierbij weer een update vanuit Ghana. We hebben afgelopen 3 weken heel veel meegemaakt, dus ik ga per week onze ervaringen vertellen.

Week 6
We zijn maandagochtend vroeg vertrokken naar Techiman. Dinsdag hebben we een dagtrip gemaakt naar Buoyem, ongeveer 20 minuten rijden vanaf Techiman. Echt een prachtige, groene omgeving met bergen. We zijn door de jungle naar een mooie waterval gelopen, waar we heerlijk konden afkoelen. Daarna zijn we doorgelopen naar de 'African Rock', een rots in de vorm van Afrika, haha! Ook hadden we daar een heel mooi uitzicht.
Woensdag kwam Cira's familie. De dag erna zijn we met z'n allen naar de Monkey Sanctuary geweest in Boabeng. We hadden wat pinda's en bananen gekocht om te geven aan de apen, maar voordat we het wisten hadden ze het al uit onze handen gejat. Nee, bang zijn ze niet! Hierna zijn we doorgereden naar Tamale.
Vrijdag hebben we Cira's familie een rondleiding door Tamale gegeven. We hebben ze alle leuke plekjes laten zien, inclusief ons favoriete zwembad. En uiteraard hebben we gegeten bij onze favoriete restaurantjes!
Zaterdag zijn we naar Mole National Park gereden, wat ongeveer 2 uur rijden is vanaf Tamale. Hier zijn we 4 nachten geweest. We hebben een jeepsafari gedaan, een wandelsafari én een eigen-auto-safari. Daarnaast hadden we ook een mooi uitzichtpunt op een 'waterhole', waar de dieren komen om te drinken en te zwemmen. Deze dieren hebben we voornamelijk gezien: olifanten (soms van echt heel dichtbij), apen, antilopen, hornbills, krokodillen, schildpadden, eekhoorns, salamanders, wrattenzwijnen en heel veel soorten vogels. Olifanten hebben we echt heel veel gezien, zo gaaf. Ze stonden zelfs 2 keer voor ons hotel. Hele bijzondere ervaring!

Week 7
Afgelopen weken zijn we heel druk bezig geweest met het schrijven van onze resultaten, de discussie en de conclusie van ons onderzoek. De conceptversie van het onderzoeksdocument is nu helemaal af! De resultaten van het onderzoek hebben we aan de community gepresenteerd. De 'Assembly man' had alle ouders van het dorp bij elkaar verzameld. Er werden allemaal houten bankjes in een kring gezet. De ouders hadden hun kinderen meegenomen, dus aan die paar houten bankjes hadden we niet genoeg. Aan het eind van onze presentatie deelden we stroopwafels uit aan de ouders en de kinderen. Ze vonden het super lekker!

Week 8
Aangezien we sneller klaar zijn met het onderzoek dan verwacht, gaan we vanaf deze week reizen om het zuiden van het prachtige Ghana te gaan bewonderen. Maandagochtend zijn we, met de STC bus (heerlijke stoelen en AIRCO), vertrokken naar Accra. Daar hebben we 2 nachten in het hostel 'Somewhere nice' doorgebracht. De taxichauffeur snapte er helemaal niks van: "We need to go to somewhere nice." "Where?" "Somewhere nice".
Woensdag zijn we vertrokken naar Anyanui, een plaatsje aan de oostkust van Ghana. Daar hebben we 3 nachten geslapen in een Lodge aan een lagoon. Echt een paradijs. De zee was hier ook ontzettend mooi. De golven waren zo hoog dat niemand er mocht zwemmen. Gelukkig hadden we de lagoon, omringd door palmbomen, waar we heerlijk konden afkoelen. We zijn ook we langs het strand naar een verlaten schip gelopen. Verder hebben we voornamelijk gerelaxt :).
Afgelopen zaterdag zijn we naar Wli gegaan, in de Volta regio. Zondag (dus vandaag) zijn we naar de watervallen gelopen. Echt heel erg mooi en alles behalve toeristisch. Ik dacht nog even naar de waterval toe te zwemmen, maar halverwege kreeg ik het zo koud dat ik toch maar weer terug ben gegaan, haha!

Morgen vertrekken we naar Accra. Komende weken zullen we langs de westkust van Ghana gaan reizen.
We houden jullie op de hoogte!