Avatar Cira & Romy

Cira & Romy

Accra

Geplaatst op 20 maart 2017 om 16:23 uur

Vandaag was onze eerste dag in Accra. We begonnen vanmorgen met een heerlijk ontbijtje: crackers met roomkaas, tomaat, een eitje erbij en wat fruit. Daarna zijn we onze spullen in gaan pakken en zijn we naar de 'winkelstraat' van Accra gegaan. Dit viel een beetje tegen, aangezien het zondag was en veel winkels dicht waren. Gelukkig waren er wel en aantal kraampjes open. Hier hebben we uiteindelijk ook een simkaart kunnen kopen. Het activeren van de kaart bleek niet zo simpel als we hadden gedacht. Gelukkig kon een lokale bewoner ons hierbij helpen. Zo ongelofelijk bijzonder hoe gastvrij de mensen hier zijn. Deze man heeft een uur met ons in de volle zon die gestaan om te helpen met onze simkaarten. Ook andere mensen vragen waar je vandaan komt, wat voor onderzoek we doen, enzovoort. Daarnaast krijgen we regelmatig een rondleiding aangeboden, of worden er (gratis) producten in onze handen geduwd.
Eenmaal terug bij ons hostel, besloten we om naar het strand te gaan, Accra Beach. Het strand zelf stelt niet zoveel voor (geen helderblauw water, geen witte zandstranden), maar de gastvrijheid en de gezelligheid is echt ongekend. Daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren. Allerlei optredens van acrobaten, paardrijden op het strand, gezellige Afrikaanse muziek, er is genoeg te zien en te doen.
Het eten in Accra is heel lekker en goedkoop. Zo hebben we op het strand rijst met groenten en saus gegeten voor 5 cedi (omgerekend 1 euro). Ook hebben ze veel marktkraampjes waar ze fruit en groenten verkopen voor een lage prijs.

Al met al, een super leuke eerste dag gehad in Accra. Dinsdagochtend vertrekken we rond 07.00u (kan hier zomaar een paar uur later worden) met de bus richting Tamale. De reis zal ongeveer 12 uur duren. Christie (onze supervisor) zal ons oppikken in Tamale. We zijn heel benieuwd naar deze stad. De bewoners hier vertellen dat het er ongeveer 10 graden warmer is, dat er geen wind staat, en dat de lucht erg droog is vergeleken met Accra. Gelukkig zijn wij ondertussen wel wat gewend. We laten snel weer van ons horen!