Avatar Anita en Richard

Anita en Richard

Zondag 29 oktober 2017. Nanjing

Geplaatst op 29 oktober 2017 om 16:00 uur

Vanmorgen heerlijk "uitgeslapen " tot 7.00 uur.  Daarna naar de eetzaal waar ditmaal een zeer uitgebreid buffet was.
Onze kamer was gisteren niet echt schoon. Lagen nog natte handdoeken en mie op de grond. Dit vanmorgen toch maar even door gegeven aan Michel, onze reisleider.
Om 9.30 uur vertrokken we richting de Yangtze.  We kregen eerst een rondrit door het nieuwe gedeelte van Nanjing. We gingen is langs de “Twintower”  Nanjing. Ook staan daar van alle landen de vlaggen. Er stond flink wat wind dus was extra mooi om te zien  Daarna reden we langs Olympisch stadion van de jeugd Olympische Spelen 2014.
Daarna reden we door naar de Yangtze rivier Stuk gelopen langs de oevers van de Yangtze. Stond wel harde wind. We konden zo mooi foto's maken van de Yangtze brug en de Yangtze rivier. Er zwommen ook soort dolfijnen. Richard kon er gelukkig één zien en ook nog fotograferen. De brug konden we niet op omdat ze daar bezig zijn met een reconstructie, die 2 jaar gaat duren. De Yangtze rivier is de grootste rivier van China. 6400 km lang.
We gingen lunchen op de 8ste etage van een groot winkelcentrum. Ga het toch nog een keer vermelden 🤗, maar was echt weer heerlijk. We zijn gisteren van noord naar zuid China gereisd. De gerechten hier zijn weer heel anders. Veel pittiger maar erg lekker. En natuurlijk altijd witte rijst erbij.
Na de lunch gingen we naar een parel kweekerij. Omdat ze hier gekweekt worden, kunnen er wel 20 parels in één oester zitten. Heb een paar oorknopjes gekocht met pareltjes erop.
Hierna reden we door naar het museum. Daar hadden we bijna 2 uur. Museum was aardig maar voor ons niet super interessant. Waren veel oude potten en schalen die opgegraven waren en nog een deel met bronzen beelden. Ook een gedeelte met skeletten van oa dinosaurus.Het enige wat wel interessant om te zien, was een jade doods kostuum. Hiervan zijn er maar 3 in China. Het museum blijkt wel in de top 3 van musea in China te staan
Om kwart voor 5 gingen we weer rijden naar het hotel.  Op onze kamer troffen we een verrassing aan. Michel, de reisleider, had het door gegeven dat onze kamer niet helemaal netjes was en had tegen ons al gezegd dat het hotel het goed zou maken.  Er stond een bordje met fruit, 2 zakjes met kleurde stenen erin. We denken soort geluksteentjes. En een mooi doosje met 2 houten blokjes erin met Chinese tekens erop. We hebben nog geen idee waar het voor is. Moeten we nog even navragen.  Een uur nadat we op de kamer waren, werd er aangebeld. Stond het kamermeisje met nog iemand voor de deur om ook nog persoonlijk haar excuses aan te bieden en als we nog iets nodig hadden konden we haar bellen. Voelde ons hier toch wel wat bezwaard.
Vanavond voor het avondeten Nanjing in geweest. Konden het toch niet laten om hier ook een keer bij de McDonald te eten. Na het eten nog een rondvaart hier gemaakt. Was erg leuk. Vooral omdat er verlichting en muziek onderweg te zien was.
Morgen vertrekken we met de bus naar Suzhou.

Anita
Geplaatst op 30 oktober 2017 om 13:34 uur
Dank jullie wel voor jullie leuke reacties. 😄 Voor ons ook leuk om de jullie reacties te lezen. 😘😘

ilona
Geplaatst op 30 oktober 2017 om 12:46 uur
Volgens mij kunnen jullie nog wel een rust vakantie erachter aan plakken om bij te komen en al deze mooie ervaringen en herinneringen tot je te laten komen hihihi wat een gereis en vroeg opstaan. Maar dan heb je wel wat 😂

Sandra
Geplaatst op 30 oktober 2017 om 11:37 uur
Opnieuw weer leuk geschreven en mooie foto's! Een onvergetelijke reis lijkt mij. Geniet er samen nog maar lekker van 😘

Susan
Geplaatst op 29 oktober 2017 om 16:31 uur
Je ziet goed verschil met het begin het is minder armoedig wat je op de foto's ziet en wel heel netjes dat je iets kreeg alleen het fruit was al mooi geweest Mac Donalds blijf toch wel lekker na al dat rijst en mie hier was vannacht ook goede harde wind en regen maar daar voor de vlaggen is dat wel mooi om ze dan op de foto te zetten groetjes uit de betuwe