Avatar Shaun en Diana

Shaun en Diana

Helse taxiritjes en 1e indruk van Kuta

Geplaatst op 17 oktober 2016 om 14:12 uur

Shaun was eerder wakker dan iedereen op Bali (half 6) moet je thuis eens proberen 🤔...Ik half 8, Yeah, Ik heb uitgeslapen! Vervolgens rustig aan wakker worden op ons tuinbalkon. Ineens beweegt er wat in de boom boven ons….Echt mijn man door het dolle heen een aap roept hij…een aap kijk daar! En ja hoor een hele gave……EEKHOORN! Beetje een domper, maar het was een hoge boom en we hadden last van hele droge ogen dus het kan zijn dat hij er echt een aap in zag.😂😂 Op naar het ontbijt…nu al 28 graden, geen honger, dacht ik. Alles wat ze hadden lag uiteindelijk op mijn bord. Heerlijk alles lag er en niets is te gek om te vragen. Ik mis wel mijn eigen koffie. Zelfs de koffie op mijn werk smaakt beter dan wat ze hier schenken. 😶 Om 11 uur zou er iemand komen in de lobby van FOX reizen om informatie te geven. Hij was er al om 10 maar dan zijn eerst de andere gasten aan de beurt om met hun vragen bij hem te komen en excursies te bespreken. Alles lekker relaxed dus om half 12 waren wij aan de beurt. Een vriendelijke Nederlands sprekende man heette ons welkom. Dat was ook het enige wat ik verstond van zijn Nederlands. Gelukkig verstond Shaun meer dan mij. Anders hadden we er nog gezeten denk ik. Excursies zijn vastgelegd en anders kunnen we hem bellen. Nou ja, dat mag Shaun doen of een tolk.😉 Hup aan de wandel. Richting shopping malls en strand. WOW, WOW en nog meer WOW. Wat voor een gevoel we kregen toen we het strand zagen en de zee is met geen pen te beschrijven. Zo ontzettend mooi en de zee is hier wild en onstuimig. Helder water en aangespoeld koraal en sponzen op het strand. Kleine gekleurde bootjes aan de kustlijn. Net als in een magazine, maar nu liepen wij hier echt samen!😍 Het hele strand afgelopen tot de 1e shopping mall. En ook daar keken we onze ogen uit. Wel een nadeel zijn de verkopers die je constant vragen iets te kopen. Zelfs binnen. En ze hebben in elke winkel zoveel personeel dat ze tegenover elkaar staan en elkaar voiceberichtjes sturen. Ook zoiets mafs, wil ik een pincet kopen, zie ik een mevrouw en dacht dat ik bij haar kon afrekenen. In plaats daarvan pakt ze vriendelijk de pincet aan, loopt met de pincet naar een kassa 100 meter verder, wacht tot ik betaald heb om vervolgens het tasje met pincet aan mij te overhandigen. Moet heel erg wennen aan die vriendelijkheid (als dat het goede woord hiervoor is).😊 Vervolgens nog meer gelopen naar de volgende shopping mall. Hier even zitten met een frappuchino van de Starbucks. Daar werden we omgedoopt tot Mr en Mrs Red want Roth en zelfs Rood is te lastig in zowel het Engels als Indonesisch. Verder gelopen door een tal van kleine en grote winkelstraatjes in 37 graden. (Mijn voetjes zijn nu versleten) Bij het hardrock café geluncht en geleerd dat er geen tsunami monument staat op Bali maar beelden van de Beatles die met hun handen in de lucht het woordje HELP uitbeelden. Beetje dom maar ach het was 40 graden en we hadden net een cocktail op.😂 Vervolgens een helse taxi rit terug naar het hotel. Jezus wat reizen die mensen eng hier. Links, in het midden, maakt niet uit en een toeter zit hier op auto’s voor de lol. In de hele rit heeft die man wel 38 x op zijn toeter gedrukt. Was ook niet een vrolijke pinda. Beetje sago en als je wat aan hem vroeg wist ie het niet of reageerde hij gewoon niet.😑 Maar goed, heelhuids aangekomen bij ons hotel. Lekker ff gezwommen en gedouched. Nu gaan we voor de lol, JA ECHT! Weer met de taxi om wat te gaan eten. 😂 En dan op tijd naar bed. Morgenochtend mogen we om 7 uur ontbijten, want ons busje staat klaar voor onze 1e excursie: de noord-bali tour. Van 8.00 uur tot 20.00 uur. 😆 Nog meer indrukken opdoen. We genieten volop en willen iedereen nogmaals bedanken voor het meeleven (en meelezen) superleuk al jullie reacties! Tot morgen!😘