Avatar Shaun en Diana

Shaun en Diana

Zon, zee, pokémons en Arak!

Geplaatst op 28 oktober 2016 om 16:37 uur

Ons dagelijks reisverslag is voor mij een manier om de dag te verwerken voordat ik ga slapen. En er voor te zorgen dat er zoveel mogelijk terug te lezen valt voor ons als we straks thuis zijn. Maar wat vind ik het leuk dat er zoveel mensen ons volgen en vooral ook reageren. In veel reacties lees ik dat mensen er naar uitkijken om het dagelijks verslag te lezen. Zo kijk ik er naar uit om de reacties te lezen als ik wakker word. Leuke wisselwerking waar mijn dag nog leuker door begint. (Bedankt voor iedereen die dit leest en reageert, superlief ❤ ) Vandaag wordt onze eerste stranddag in Sanur ( onze 1e van ons hele verblijf op Bali tot nu toe😉) Na het ontbijt kunnen we met de pendelbus van het hotel naar de ander locatie…”Parigata Spa en Villa”. Deze ligt direct aan het strand en hebben ook een stukje privéstrand, waar je gebruik mag maken van strandtentjes, parasols en handdoeken. ⛱ Lekker de zee in en afkoelen. Het strand van Sanur word ook wel “dirty beach” genoemd. En ik snap wel waarom. Er ligt veel zeegras en zeewier in het water en hier (waar wij zitten) valt het mee, maar er schijnt veel plastic en rotzooi aan te spoelen en in het water te liggen. De lokale bevolking zegt dat Kuta een mooier strand heeft. En dat is naar onze mening ook wel een beetje, maar daar mis je de rust. 😌 Er liggen om ons heen veel mensen die Noors praten. Doet me steeds denken aan het personage “Knut” uit Frozen die werkt in de blokhut, waarvan zijn familie in de sauna zit. 😂 “uu-uu, zomeruitverkoop, Jah?”😂 Uit onze ooghoeken zien we parasols met Illy’s erop. Ohh echte koffie…iets dat ik herken. Nu is nog maar de vraag of ze ook echte Illy’s koffie hebben hahahaha. We gaan het uitproberen. We lopen 10 meter en we ploffen hier neer in een lounge hutje met zitzakken en een tafeltje. Latte en taart😍😍 jammm! En het is echte Illy’s koffie. We besluiten onze spullen te pakken van het hotel strandje en we blijven gewoon hier. 😍 We liggen in de schaduw maar dat helpt hier niet zoveel!😁 En ik was al bang dat ik wit naar huis zou gaan.😂😂 Maar we liggen hier heerlijk, goede “kopi” en vriendelijk personeel, Je moet ze zelfs roepen als je iets wil bestellen 😉 en in Nederland zou je je daaraan irriteren, maar hier is dat wel even een verademing.😥 We hebben de hele dag ongegeneerd gelegen en van de zon en het strand genoten. (Oh en we zitten precies tussen 2 pokéstops in…dus het is net kijkduin…alleen zonder al die de mensen, en ja ik weet het…Ben je op zo’n mooi eiland ga je toch niet pokémonnen😂😂…maar alles voor je kind dus ook hier!) Ach we genieten van elkaar, de rust, de muziek en de koffie. We kletsen wat en we kletsen soms ook gewoon niet. 🙂😍 Gewoon genieten van elkaars aanwezigheid is al voldoende. We hebben het wel veel over Nederland, maar meer zo van: “dat moet je in Nederland niet proberen, heb je zo een bekeuring” of; “in Nederland is dat toch prettiger geregeld”, tja alles heeft zo zijn voor- en nadelen, maar we zijn het er wel over eens dat we te weinig waarderen wat we in Nederland hebben. 😏 na 6 uur niks doen, gaan we terug naar het hotel. Even douchen en opfrissen. Om 19.00 uur staat de pendelbus klaar om ons weer naar het grotere hotel terug te brengen, want daar gaan we dineren. Er worden vanavond 5 traditionele Balinese dansen opgevoerd tijdens het diner. 🍚🌯🍲🍤🍽 Er is van alles te eten in de vorm van een buffet. Salades, vleesgerechten, kip, varken, rijst, Indiase curry, echt heel veel. Shaun is weer dingen aan het eten die niet in ZIJN denkbeeldige menukaart staan 👏👏👏…Van te voren had ik het nooit verwacht, maar hij proeft en hij eet het. 😮😲 Bali laat ons veel overwinnen! 😉 De Balinese dansen zijn schitterend. En ik zou graag vertellen hoe ze alle 5 heten, maar dat ga ik navragen, want ze praten hier zo onduidelijk en slecht Engels dat ik er niks van verstaan heb. 😐 De setting waarin we zitten is schitterend. Om het grote zwembad staan allemaal ronde tafeltjes. Overal kaarsjes en in het zwembad ligt een ponton, waarop de danseressen de optredens doen. Het is erg romantisch en leuk om mee te maken. 😍 En we hebben Arak gedronken. (33.5% alcoholische Indonesische drank, uniek door gedeeltelijk gefermenteerde rijst) Het wordt hier geserveerd in een ananas…dat helpt trouwens niet tegen de smaak. 😝😂 Lekker is anders, maar als je doordrinkt merk je daar al snel niets meer van. 😉😩😳 Ik denk dat als we er nog 1 nemen dat we niet eens meer weten dat we op Bali zijn. 😂😂 We eten en we klappen, filmen en maken foto’s. Leuke avond na een leuke dag. Heerlijk ontspannen! (Behalve bij de 4e dans, de muziek en dans werkte bij Shaun op zijn ADD prikkels, en als je die nog niet had dan krijg je ze wel van deze muziek en bewegingen 😂) Maar buiten dat moment was alles vandaag gewoon fijn! Behalve…….het zwembad lampje 😠😠 5e keer.. echt geen grap!! Nadat het vanmorgen gefixt was, stopte hij er weer mee voordat we gingen dineren. Dus doorgegeven en toen we terugkwamen was het volgens de receptioniste weer gemaakt….we zijn benieuwd…net Sinterklees 😉, je weet nooit wat je kan verwachten. Oeeh spannend!! We proberen de schakelaar en…. ja hoor hij doet het! En toen ging hij weer uit. 😂😃😂 Lijkt Vestia wel als je een gaslek hebt. Weten ze ook niet wat ze nou precies moeten vervangen of waar het zit. Ach we doen maar wat is de instelling..🙃 We twijfelen nog of we het weer doorgeven 😁 heeft toch niet veel zin, want als wij het lampje nodig hebben is de monteur al naar bed. 😪...Mijn huid trekt van de zon, voordeel is wel dat mijn muggenbeten nu een soort van weggebrand zijn 😜 Nog 2 dagen….heimwee nee!!! Maar we missen iedereen wel 😙 En thuis mag ik zelf weer alles doen…jammer want ik kan er wel aan wennen dat alles schoon en opgemaakt is als ik thuis kom. Misschien sla ik zondag de kleinste housekeeper wel knock-out en prop hem in de koffer. 😆 Voor hetzelfde bedrag als 4 bosche bollen van Bohemen, werkt deze man 2 dagen van 8 uur per dag. 😎 Nee, ik ben blij met mijn leven in Nederland. En tijdens het eten kwamen we tot de conclusie dat we nergens anders ter wereld zouden willen wonen dan in ons eigen land. En volgens Shaun heet dat land: Den Haag. 😂😂😂 Komt door de Arak denk ik.😉 Proost! 🍍