Avatar Shaun en Diana

Shaun en Diana

Doei Freek! Doei Arie! Hoi Eekhoorn!

Geplaatst op 23 oktober 2016 om 20:00 uur

Elke avond na mijn verhaaltje van de dag, bedenk ik me dat er toch eens een dag moet komen waarin we niet zoveel meemaken. Maar elke dag hier op Bali is een avontuur. 🙄Het ene alleen wat grappiger of interessanter dan het andere. Vannacht geprobeerd de kwalificatie te kijken van Max Verstappen. 🏎 Die begon hier om 2.00 uur lokale tijd. Ik heb alleen zijn eerst een rondje meegekregen toen gingen blijkbaar mijn luikjes dicht. Shaun heeft de 2e kwalificatie nog gezien, en daarna kan hij zich ook niks meer herinneren. 😴 Vanmorgen om 9 uur gingen onze ogen pas open. Mijn keelpijn is over. Jeej!🎉 .....Chips! 😳 nieuw probleem! Ik kan niet opstaan. Leuk hoor raften en al die trappen (ik ben zooooo niks gewent) Alle spieren in mijn lijf schreeuwen: BLIJF LIGGEN!! Grrrr! Heb ik weer. 😑 Het ontbijt duurt tot half 11. Op dit tempo kom ik niet eens in de ontbijtruimte vandaag. Oke, stel je niet aan..laatste dag in Ubud, laatste dag met de trappen, Freek, kikkers en Arie. (Stiekem juichen we een beetje🤐) Met moeite strompel ik aan Shaun zijn arm de 56 trappen op en af richting het ontbijt. Het idee dat we om 12 uur ook nog eens uit moeten checken (dus weer omhoog en vervolgens met de koffers weer naar beneden) brengt me niet echt in een jubelstemming. 😢 “Ophouden met klagen” prent ik mezelf in als we aan het eten zijn. Onze laatste dag in Ubud moet niet overheerst worden door mijn gebrek aan conditie en spierkracht. Shaun ziet de lol er wel van in en die lacht me steeds uit als ik mijn gezicht in de plooi probeer te houden als ik opsta of een trap op of af loop. 😣 Klaar met ontbijt, naar de kamer, spullen pakken. Alles op ons gemak ingepakt en we mochten de receptie bellen als we de koffers op willen laten halen. 😊 Dat is wel fijn. Scheelt een hoop gesjouw. Wel weer zielig voor die jongens. 😶 tja het en blijft wel hun werk….12.00 in de lobby en uitgecheckt. We worden opgehaald om naar Sanur gebracht te worden. Weer een andere vrolijke vriend die ons komt halen. (Het verbaasd me dat er zoveel verschillende indo gezichten zijn. Ze lijken allemaal niet op elkaar en toch ook weer wel) 😅 Zijn Engels is niet zo heel “up to date”, maar hij blijft een gezellige man. Wij willen onderweg naar Sanur nog langs zilverwerkfabriekjes. En dat word geregeld. We stappen uit en kijken wat rond. Er zitten een aantal zilversmeden te werken en maken de mooiste dingen van kleine priegelwerkjes. We worden uiteraard vriendelijk te woord gestaan door verschillende dames die daar werken. 👩👵 Natuurlijk is proberen te verkopen voor hun prioriteit. Maar er is een heel groot aanbod en alles word uit de kast getrokken. (Letterlijk!) Het is praktisch een juwelierszaak, maar dan kwa omvang net de mediamarkt. Er staan wel 100 vitrinekasten die reiken tot borsthoogte. Met daarin zoveel aanbod aan zilver en ook goud. 😮 En niks geen beveiliging of dubbele deur zoals in Nederland. Ik zou hier uren kunnen rondlopen, maar onze vrolijke vriend en de chauffeur moeten straks ook nog andere mensen ophalen. Dus we (Shaun) pingelen en pingelen en uiteindelijk: Deal! Ik vond het een goede deal (maar ik kan niet afdingen, als ik dat doe betalen we uiteindelijk nog meer dan de vraagprijs oorspronkelijk was.😉)…Shaun had nog verder willen dalen in prijs en onderhandelen, maar voor hem is het een spel, net als voor hun. Wat mooie spulletjes gescoord. Happy 😁 Misschien gaan we nog wel een keertje terug deze week. Superleuk en gaaf om te zien hoe die mensen dat daar maken. Hup in de auto en racen, want de chauffeur heeft haast. 😥 Met 20 minuten zijn we er….Parigata Villa Resort. Kleinschalig complex met een aantal “bungalows”. Wel weer goed verzorgd en mooi.🌱🌹🌺🌴 We zitten op 200 meter van het strand en centrum. Heerlijk! De natuur is hier niet zo mooi als in Ubud, maar we merken wel dat wij meer stadsmensen zijn. (Zoveel beestjes zijn niet echt ons ding.) 😆 We checken in en worden naar onze “villa” gebracht. De Rose suite is voor ons. We hebben een eigen voordeur die opend naar een paadje aan het eind van dat paadje zitten 2 deuren. 1 leid naar de kamer de ander naar de tuin. Een soort van “achterom”. (Whahaha alsof je je fiets in de schuur moet stallen.) We komen binnen en het eerste wat we zien is een kingsize bed met klamboe. 2 gedachtes flitsen er door mijn hoofd: “ojee waarom een klamboe, nog meer beestjes?” en tegelijkertijd: “ah fijn een klamboe tegen de beestjes”. 😂😂 Maar wat een rustgevende kamer zeg. Hoog plafond dat loopt in een punt, goed sluitende deuren, zonder kieren, een grote ruimte met spiegel, wastafel en garderobekast. En appart daarvan een badkamer met ligbad,🛀 regendouche en toilet. Tegenover het bed 2 openslaande deuren naar de tuin. En wat voor tuin!!! Omheind dus geen inkijk. Volledige privacy…. Een veranda met zitje, 2 ligbedden en een zwembad🏊 van 5m bij 3m en ongeveer 1.50m diep. Halleluja!!😇 En tot nu toe nog geen gekko gezien of andere (fladderende) beestjes. Ik haal de spullen een beetje uit de koffers, want hier blijven we tot we naar huis gaan. Tot nu toe klagen we niet. 😄😄 Shaun springt gelijk in het zwembad. We hebben zelfs een buitendouche 😂. Nou ik ook maar even zwemmen dan. Ineens kruipt er iets (heel groots) over de achterste muur in de tuin.😲 Schrik me rot en denk alleen maar: “Neeee! Vandaar doe klamboe.” In eerste instantie zien we het niet goed want het beweegt heel snel, maar opluchting, het is een Eekhoorn.🐿 Die zijn in mijn optiek leuk en schattig.😉😁 We besluiten de omgeving te gaan verkennen. Eerst even het resort. Het is niet groot maar er is nog wel een groot algemeen zwembad. Ziet er ook heel mooi uit. Vraag me alleen af of mensen hier gebruik van maken aangezien iedere villa een eigen zwembad heeft. We lopen het Resort af, richting het strand.⛱ Echt heel vlakbij en wat een gezellige drukte. Veel activiteit, veel kinderen en veel locals. Leuk om te zien! ☺ Heel veel gekleurde vissersbootjes liggen voor anker aan het strand. Wat een bijzonder gezicht. En wat veel “strandtentjes” (niet zoals wij ze kennen in Scheveningen of kijkduin), maar gewoon kleine, knusse, gezellig ogende hutjes waar je wat kan eten en of drinken. 🍲🍔🍷🍹 De lucht betrekt ineens heel snel van lichte bewolking maar zware donkere wolken. We gaan een beetje tempo maken. We willen gaan eten bij “the firestation” in het centrum. Goede recensies op TripAdvisor, daar aangekomen ziet het er al gelijk gezellig uit. Maar totaal niet Balinees hahahaha. Je zou denken dat het een Nederlandse tent is. Nou ja we zaten kwa gedachte in de buurt. De eigenaar is een Vlaming. Ze verkopen Hoegaarden en Duvel bier. 🍻 Wij bestellen een fireburger. En ondertussen is het gaan hozen. (Wat is dat toch als wij ergens gaan eten.) Hopelijk ligt er geen huis-tuin en keuken stekkerdoos in de plantenbak.😉 De zaak vult zich met, voor de regen vluchtende, mensen. Bijna alleen maar toeristen. Maar ook mensen die daar vaker blijken te komen. Geen Indo’s, maar wel een verdwaalde Chinees. De hele zaak zat vol. En niet alleen door de regen want dat stopte na 15 minuten weer en ook toen was er een grote aanloop van klanten. Ik heb tot nu toe (waar wij gegeten hebben) nog nooit zoveel toeristen bij elkaar gezien in een restaurant. En wat een goede muziek draaien ze hier. 🎶 Westers, jaren 80, 90, classic rock, top40. Echt gezellig. Het personeel komt niet om de 5 minuten vragen of alles goed is en of we nog iets nodig hebben. Dat was ook fijn. 😂 Heel lief hoor, (bij andere restaurants wel dus) maar haast bij elke hap komen ze dan vragen of het smaakt. 😒 (GEEN IDEE! Ik kan het niet eens proeven, omdat ik jou streeds antwoord moet geven!) Als toetje een latte maciatto nemen! ☕Vandaag geen echt dessert. Hebben er gisteren 9 op!! Jeetje wat een lekker koffie. (Al drink ik liever zwart) Deze is erg goed te doen! We rekenen af en gaan via de winkelstraat terug naar het Resort. Nog even zwemmen in het donker 😊😁 Oh, ratten hebben ze trouwens ook hier in Sanur. Ik denk overal ter wereld, maar wij hebben onze eerste wilde gezien. Gek hé…daar ben ik dan niet echt bang voor. Misschien omdat we zelf (tamme) ratten hebben gehad. ( Ja oke… dat is heel iets anders) Maar van een afstandje vind ik ze nog best schattig. 🐀 Nog even langs de supermarkt. Dit is een redelijk grote winkel. Haha hier verkopen ze Verkade koekjes, Frisian Flag koffiemelk en Nestlé producten. Grappig!! We slaan wat dingen in en zijn binnen 5 minuten bij onze kamer. Ondertussen regent het weer zachtjes en het onweert in de verte. Flitsen verlichten de hele hemel. ☇ Maar nog steeds 29 graden en lekker plakkerig. Ik facetime ondertussen met thuis 😍 en Shaun probeert de zwembad verlichting aan te krijgen. Lukt niet, dus naar de receptie. Die sturen gelijk een monteur, die komt, drukt op de knop en het lampje gaat aan. 😂😂 15 minuten later, lampje weer uit. 😂 weer naar de receptie. Nu was de monteur al naar huis, MAAR geen zorgen: Hij zei letterlijk: “probably only kortsluiting, tomorrow fix the wire IN the pool, you can safely swim now, no problem” 😲 WTF! Mijn hoofd maakt dan horror gedachte aan. “Nederlands stel geëlektrocuteerd in privé zwembad Sanur Bali” 😓😓 Maar volgens Shaun kon er niks gebeuren….yeah right! Volgens mij stamt het elektriciteitsnetwerk hier nog uit de tijd van de dino’s. 😓😓 Ik laat me overhalen, maar gerust ben ik er niet op. Even snel zwemmen dan…uhhh alsof je door snel zwemmen, minder snel geëlektrocuteerd word. 😨 Snel weer eruit en dan maar gewoon naar bed. Morgen weer een nieuwe dag. We zijn weer op een heerlijke (nieuwe) plek op een heerlijk eiland. We zijn benieuwd naar wat Sanur ons voor verhalen gaat opleveren.😍