Avatar Shaun en Diana

Shaun en Diana

Ubud, wow! Beestjes, ieeuw!

Geplaatst op 20 oktober 2016 om 17:39 uur

Laatste dag Kuta. Begint wat wiebelig allebei half 9 wakker. Is niet volgens Shaun zijn schema, en ik begin als een malle koffers in te pakken. Waarom geen idee. (De stresskip in mij kwam omhoog denk ik…ssst niet tegen Shaun zeggen😉😂) Toen ging de telefoon in de kamer. Of we nog kwamen eten 😂😂 Met een kleine tegenzin richting ontbijt. Toch maar wat naar binnen werken. En na ons eerste sigaretje in de lobby ontdooien we beide weer een beetje. Een voordeel: de koffers staan al klaar hihi. Het is nu bijna half 11 en al 30 graden. Nog even terug naar de kamer, douchen en in de lobby wachten op onze transfer naar Ubud. In de lobby nog wat pokeballen en pokemon’s gevangen voor ons kind. Tja beloofd is beloofd😂😁 en om 12.20 uur was daar ons vervoer. Elke transfer is tot nu toe met een gids erbij geweest. Vriendelijke man weer (zoals bijna alle lokale mensen hier). Het is ongeveer een uur rijden naar Ubud. Onderweg vertelde Nyoman (3e geborene, zie je, we komen er wel met al die namen) het een en ander over Ubud en omgeving. Langzaam aan veranderd het landschap van druk bebouwd naar groen en heuvelachtig. En daar zijn we dan: Hotel Tjampuhan Spa. Gebouwd in 1928. Hier worden we vriendelijk ontvangen met een ijskoud handdoekje om af te koelen en een welkomstdrankje in de lobby. Het eerste aanzicht is echt schitterend. Vanuit de lobby kijk je over het terrein van het hotel wat zich in lagen verplaatst naar beneden. Alles is groen…en niet aangelegd. Dit is gewoon puur natuur. Helemaal beneden kabbelt een grote beek. Dit is het ultieme Jungle Book gevoel. Vanuit de lobby werden onze koffers naar de kamer gebracht. Wat een medelijden heb ik met die 2 mannen….wij zitten op de bovenste laag van het terrein. Wij kijken letterlijk tegen de toppen van de bomen aan. En wow wat een trappen hier. (Mam dit had jij zelfs niet zonder hijgen gehaald) Ik moet er wel bij zeggen dat degene die de trappen gemetseld heeft van te voren iets teveel Bintang heeft gedronken. Schots en scheef en de ene tree hoog en de ander laag. Maar wat een grote mooie kamer. En de badkamer is nog groter dan onze woonkamer. Geen idee waarom want er staat niks in behalve 1 wastafel een wc en een bad, waar de douche in zit. Misschien voor als je met kinderen bent kan hij als extra kamer dienen 😂 Het uitzicht vanuit de kamer is schitterend. Er springen eekhoorns van tak naar tak (nee geen apen) en er lopen kippen langs ons raam 😐😲 hoe dan?! (we zitten megahoog) De deur kan van binnen niet op slot…ja met een stokje wat je door 2 gaatjes duwt en aan de buitenkant zit er een hangslot door 2 ringen 😁 Dit is echt een gaaf hotel. Ff douchen en het terrein verkennen. Sta ik net mijn shampoo uit te spoelen is het water ineens ijskoud. Minder gaaf 😣 dan maar afdrogen en de kamer uit. Nogmaals het is hier supermooi..maar die trappen zijn wel een dingetje. We gaan in de ideeënbus een suggestie doen voor roltrappen. 😉 Er is een volledige spa opgezet op de middelste laag van het complex waar we zeker nog gebruik van gaan maken. Er is een spa zwembad (chloor) en er is een natuurlijke bron zwembad 2 lagen onder ons. Dit hotel is echt een aanrader. (Behalve als je in een rolstoel zit 😑) We zijn maar een willekeurige kant opgegaan en kwamen uit aan de andere kant van de beek (over een houten bruggetje dat lijkt op alle houten bruggetjes uit films waarvan het touwtje afbreekt of een plankje tussenuit valt) Mega groot en midden in de jungle van Bali. (Weet niet of dat zo is maar zo ervaren we het wel) Er hangen hier overal lianen (mijn schoonvader zou jaloers worden, zoveel zijn het er 😊) Het zweet loopt langs onze rug als we terug proberen te komen bij de lobby. Voor deze ontdekkingsreis heb je haast een gids nodig. En dan zijn we het hotel nog niet uit geweest. 😅 Gevonden…de uitgang, linksaf richting het centrum van Ubud. 1 rechte weg, ongeveer 15 tot 20 minuten lopen. Hier zijn de winkeltjes anders, niemand trekt je naar binnen, niemand vraagt je iets. Er zitten wel 600 mannen langs de hele route met een bordje in de hand met daarop Taxi. Gewone taxi’s vind je hier niet veel, wel scooter taxi’s. Daar word ik niet vrolijk van dus ik loop liever. Shaun zou het zo doen, mag ook, maar hij blijft liever bij mij❤ . Even wat eten dan maar. Warung Schnitzel hahahaha vreemd zaakje met veelal westerse producten. We worden naar boven gebracht op het dakterras en krijgen de kaart. Tja dan maar een Schnitzel. Ik neem de kleine met gratis sapje (Hollander toch), Shaun de grote zonder sapje. Ondertussen rent er een salamander voorbij. IEEUW!!! We krijgen ons eten en het meisje van de bediening gaat bovenin de hoek naar ons zitten kijken. IEEUW!!! Misschien wacht ze tot we klaar zijn of nog iets willen en heeft ze geen zin om steeds op en neer te lopen. Maar van mij mag ze best wel een blokje om. Mijn gratis (appel) sapje is niet te zuipen.😝 Ik zeg zachtjes tegen Shaun dat de plant achter me trek heeft in appelsap, maar dan moet ze wel weg. Snel door eten misschien brengt ze de borden dan naar beneden en kan ik de plant water geven. Het werkt…en Shaun geeft mij zijn cola (want hij had er 2 gekregen) en zegt die plant wil ook nog cola. Shit, dat spul bruist als je het erbij gooit. Snel opstaan om af te rekenen. Pubers!!! 😆😉 Inmiddels is het donker en we lopen door de straten van Ubud. We hebben nog trek in een toetje. Leuk zaakje opgezocht, zag er romantisch uit. Wel weer met trappen 😥. We gaan zitten en er schiet een muis 🐁 voorbij. IEEUW!!! Wat is dat toch!! 4 dagen Kuta en haast geen beest gezien en hier krijg je het hele pakket. Shaun probeert nog lief te zijn en zegt: "het was denk ik een blaadje hoor". Yeah richt!! Aan de bananensplit en terwijl we eten dansen mijn voeten onder de tafel. De enige gedachte die ik heb is; “ze zijn banger voor ons als wij voor hen” en dat op repeat. Als ik maar blijf bewegen komt ie niet terug. Shaun aan de andere kant van de tafel bleef er zowat in. Check please!!....ben er klaar mee. Terug naar het hotel gelopen. Tja nu nog de weg naar de kamer zoeken en de trappen beklimmen in het donker. De geluiden van de jungle beestjes zijn goed te horen. Oh en een hond, haan en kip. 🐩🐓🐔 We zijn er…bezweet ploffen we neer in een koele kamer. Ff checken op beestjes. Nope. Geen beestjes....toch???!!! Zitten we net lekker hoor ik toch een doffe klap tegen het raam. Een nachtvlindervleermuis!!! IEEUW!!! Oke oke, het was gewoon een mot(je). Maar iedereen die mij kent weet dat ik niet van fladderende beesten hou. 😕 Wat een belevenis deze stad. Maar zooooooo de moeite waard. Steeds meer in love op dit eiland ❤ en ook op mijn man. Wat een rijkdom dat wij hier samen zijn. (Samen met Freek, onze kamer salamander van 15 cm) IEEUW!