Avatar Yves Monod de Froideville

Yves Monod de Froideville

Momenteel is ymonod bezig met de reis Tasmanië 2018. Lees hieronder meer!

Blijf op de hoogte van de reis van ymonod

Blijf op de hoogte van de reisblog van ymonod door automatisch nieuwe updates per e-mail te ontvangen. Vul hieronder jouw e-mailadres in; we verkopen of misbruiken nooit jouw e-mailadres.

Vul jouw e-mailadres in om op de hoogte te blijven

Maria Island

Bericht - 20 november 2018 om 11:57 uur

Hi there. Zijn we weer. Gisteren na de scones doorgereden naar Triabunna. We sliepen daar op de minste campground tot nu toe. Maar we hadden stroom, en een warme douche. What more does one want? En, daar was hij ook op geselecteerd, hij lag op slechts 300 meter van de Ferry naar Maria Island. We hadden gisteren nog even onze neus in het Visitor Center gestoken. De wederom vriendelijke medewerkster gaf ons onze boarding tickets al, en wist te vertellen dat het geen goed weer zou worden. En als we eerder van het eiland af wilden, moesten we bellen, (...)

Bay of fires & Freycinet National Park

Bericht - 19 november 2018 om 05:52 uur

St. Helens ligt aan de Bay of Fires. Zo genoemd omdat er een erg rode soort alg op de rotsen groeit. Deze rotsen kleuren helemaal rood. Helaas was het op de dag van aankomst bewolkt. De dag erna echter zijn we er nogmaals heen gereden, en was het weer een stuk beter! Ziet er prachtig uit. Witte stranden, supermooie rode rotsen, en dan de turkooizen zee. Flink stuk gewandeld, en door richting Freycinet National Park. Eerst kwamen we door Bicheno,  bekend om zijn kleine pinguïns kolonie. De pinguïns zijn klein, niet de kolonie! Geïnformeerd naar een tour. Maar voelde (...)

Narawntapu. Wauw!

Bericht - 16 november 2018 om 11:09 uur

Zijn we weer. Op dit moment bevinden we ons in St. Helens, aan de Bay of Fires. Maar die gaan we morgen verkennen. Eerst maar eens verslag brengen van de laatste dagen. Die hebben we in Narawntapu doorgebracht. In de boekjes wordt Narawntapu beschreven als “de Serengeti van Australië”. Nu overdrijven dit soort boekjes vaak, maar deze beschrijving klopte precies. Het was fantastisch. De camping stelde niet veel voor, al hadden we wel elektriciteit. Het water was bruin, en dan bedoel ik ook echt bruin. Goddank dat we een camper hebben met een grote watertank. Maar dat was ook (...)

Out of the Wilderness

Bericht - 14 november 2018 om 04:46 uur

Zo, gisteren wat problemen met inloggen, nu werkt het weer zonder problemen. Nadat we uit Queenstown wegreden, waar ik de vorige berichten heb geschreven, zagen we tot onze grote verbazing een Tasmaanse Duivel aan de rand van de weg! S’avonds hadden we een nachtexcursie, en de gids vertelde dat we erg veel geluk hebben gehad. Dit diertje is namelijk eigenlijk een nachtdier, erg schuw, en ook nog bedreigd met uitsterven. Goed, het enige dier dat we nog graag wilde zien waren de Wombats. En we hebben ze gezien. Eerst al tijdens de excursie, maar ook nog gisteren tijdens onze (...)

Mount Field NP

Bericht - 12 november 2018 om 06:18 uur

na de tocht met de platypus door naar Mount Field NP. Mooie plek, aan het water. Omringd door de natuur. Maar wel lekker warme douches! Ook hier hebben we een mooie wandeling gedaan met schitterende watervallen. Tijdens de schemering s avonds
werden we omringd door Pademelons en Brush-tail Possums. En nadat het donker was hebben we ook nog gloeiwormpjes gezien. De dag erna tijd om richting Lake st. Clair te rijden. Daar aangekomen een mooie wandeling gemaakt langs Lake st Clair, gewoon heen en terug. Gisteren een fantastische wandeling gemaakt naar de top van Mount Rufus. 22 kilometer, met 900 (...)

Dat was de eerste week.

Bericht - 12 november 2018 om 06:06 uur

Zijn we weer. Camperen midden in de wildernis  is prachtig, maar WiFi wordt erg moeilijk. Maar goed, hier zijn we dan weer. Bijna een weekje met de camper onderweg. Die bevalt overigens super. We begonnen met het ophalen van dat bakbeest. Dat ging allemaal zonder problemen. De uitleg gekregen die nodig was, en hup daar gingen we. Eerst maar wat boodschappen gedaan, en toen met de Ferry naar Bruny Island. We waren koud op het eiland, en we zagen al onze eerste Echidna. Een erg raar, maar superschattig beest. We kwamen wat laat aan op de camping, en zijn (...)

Dag 1

Bericht - 05 november 2018 om 22:24 uur

Daarna richting Meeting Point voor de excursie. We hadden een super enthousiaste gids. Haily had ecologie gestudeerd. Al vertellend over de omgeving en de dieren reden we de stad uit, richting het Natuurgebied You Yangs National Park. Daar het busje uit en op zoek naar de Koala’s. Het duurde niet lang of we spotten een mamma met Joey. Superschattig, maar moeilijk te fotograferen tegen het licht in. Daarna ook nog een mannetje gezien, en een beetje gependeld tussen het mannetje en de mamma met jong. Daarna lekker van het diner genoten en richting Serendip sanctuary. Eigenlijk niet meer dan (...)

Melbourne

Bericht - 05 november 2018 om 22:13 uur

Zo, dat was het Melbourne-gedeelte van de reis. De vluchten verliepen voorspoedig. Ik heb zelfs even kunnen slapen. Bij aankomst in Melbourne hadden we de SKYBUS die ons naar de stad moest brengen snel gevonden, en hij vertrok ook meteen! Zo waren we om 21:00 al in het hotel. Prima hotel overigens. We sliepen op de 6e etage. Gisteren waren we om 09:00 uur weer op. Natuurlijk na ook s nachts enkele keren wakke te zijn geweest. Wie die Jetlag uitgevonden heeft??!! Eerst even een ontbijtje gescoord. Superlekkere koffie en roerei met toast. Daarna door de stad gedwaald, zonder (...)