Avatar Yves Monod de Froideville

Yves Monod de Froideville

Chobe

Bericht - 31 mei 2019 om 20:20 uur

Het zit er op. Morgen rest ons niets anders dan koffers weer (fatsoenlijk) inpakken, auto inleveren en de vlucht terug naar huis. Maar jullie hebben nog een Nationaal Park tegoed. Chobe Nationaal Park. Korte versie ; olifanten. Jezus wat hebben we veel olifanten gezien. Olifanten alleen. In kleine groepjes, maar ook in enorme kuddes. Die kuddes zijn echt indrukwekkend. Ik kan alleen maar hopen dat de foto’s de werkelijkheid eer aan zullen doen. Maar we hebben ons best gedaan. Maar we was natuurlijk meer. Veel meer. Een grote groep leeuwen, op nog geen 2 meter van de 4x4. En (...)

Moremi Game Reserve / Okavango Delta

Bericht - 29 mei 2019 om 20:50 uur

Moremi Game Reserve was het volgende park. Dit Nationaal Park behelst ook de Okavango Delta. s’ Avonds kregen we nog een telefoontje van 4x4selfdrive. De ophaalplek was veranderd van Mboma Boat Station naar Xakanaxa Boat Station. ‘s Ochtends nog ren lekker ontbijtje genoten in de Lodge, en daarna op weg. Zou zo’n 5 uur rijden zijn tot aan de Boat station, en we werden tussen 1 en 2 daar verwacht. De eerste 40 kilometer was nog geasfalteerd, daarna werd het weer zand. Maar inmiddels zijn we wel wat gewend (terwijl ik dit schrijf, staat er op nog geen 10 (...)

Central Kalahari Game Reserve

Bericht - 25 mei 2019 om 07:03 uur

Ben ik weer. Gisteren postte ik al het verslag van het eerste Nationaal Park. Komt meteen het tweede erachteraan. Na het eerste park wel het bericht geschreven, maar geen WiFi gehad, dus niet kunnen plaatsen. Hier, terug in Maun, hebben we (aan de bar) wel WiFi, dus ik hoop dat het lukt. In ieder geval, hebben we inmiddels ook Central Kalahari Game Reserve achter ons gelaten. Dus twee van de vier Nationaal Parken hebben we al gehad. Ook Central Kalahari Game Reserve staat niet bekend om zijn grote aantallen dieren. Het is een erg groot gebied, met verspreid een (...)

Makadhikadi / Nxai Pan National Park

Bericht - 24 mei 2019 om 18:01 uur

Zitten we dan. Zonder WiFi. Maar we hebben het eerst deel van de reis al achter ons. Het Makgadikgadi / Nxai Pan National Park. Bij het binnenrijden van het Nationaal Park moest ik door het water rijden. Superspannend natuurlijk. Ines eerst lopend er door. Er stonden veel koeien en paarden in en rond het water, dus gevaar voor krokodillen was er niet. Daarna ik. Maar eigenlijk ging dat redelijk gemakkelijk. Daarna de spanning van de banden aangepast. Inmiddels zijn we daar erg bedreven in geworden. Toen op naar het Camp. Daar ingechecked en gevraagd wat er nog mogelijk was. (...)

Let the adventure begin!

Bericht - 17 mei 2019 om 18:41 uur

we zijn in Botswana! Zo. Dat is er uit. Na een dag in het vliegtuig gisteren, een heerlijke nacht in Johannesburg en vanochtend een vlucht(je) naar Maun zijn we dus in Botswana aangekomen. Op de luchthaven werden we opgewacht door een vriendelijke meneer van de auto verhuurder. Daar aangekomen eerst door een berg papierwerk, zeg maar 15 keer je handtekening zetten. Daarna heeft hij ons gedurende 1,5 uur uitleg gegeven over de 4x4. Kleine krik als we een lekke band hebben (we hebben 2 reservebanden gekregen. Moet ik nu gerust zijn, of juist ongerust?). Grote krik voor als we (...)

Vaarwel Tasmanie.

Bericht - 24 november 2018 om 09:38 uur

Dat was het dan. We hebben Tasmanie inmiddels verlaten en zitten al weer in Melbourne, wachtend op onze vlucht terug naar huis. Hobart was een leuke, kleine stad. Maar op 1 dag heb je hem wel gezien. Gisteren nog wat geshopped (inclusief een nieuwe Camera. Black-friday hè). Gisteravond goddelijk gegeten in een gril restaurant. Met een dessert, het heette chocolate soup. Met afstand het lekkerste toetje ever (sorry pap!). Toen terug naar het hotel, de koffers opnieuw ingepakt. Vanochtend uitgechecked en nog de Salamanca Market bezocht. Erg leuk. Veel lokale produkten zoal Merinowol kleding, dekens etc (erg mooi maar (...)

Tasman NP

Bericht - 22 november 2018 om 10:22 uur

De hele nacht geregend. En s’ochtends regende het nog. Beetje teleurgesteld ook, dat de Cruise niet door ging. En een beetje de bijna-naar-huis-moeten-blues. En de dag na Maria Island valt toch alles tegen. Anyway, we waren laat op (maar Hey, we hebben ook vakantie) de mooiste plekken van Tasman National Park waren voor ons, met onze grote Campervan, onbereikbaar. De plekjes waar we wel heen konden lagen 20 kilometer terug, en dat konden we ook donderdag doen, als we toch die kant op moesten. De Camper hoefde pas om 15:30 uur terug te zijn, we moesten om 10:00 uur (...)

Maria Island

Bericht - 20 november 2018 om 11:57 uur

Hi there. Zijn we weer. Gisteren na de scones doorgereden naar Triabunna. We sliepen daar op de minste campground tot nu toe. Maar we hadden stroom, en een warme douche. What more does one want? En, daar was hij ook op geselecteerd, hij lag op slechts 300 meter van de Ferry naar Maria Island. We hadden gisteren nog even onze neus in het Visitor Center gestoken. De wederom vriendelijke medewerkster gaf ons onze boarding tickets al, en wist te vertellen dat het geen goed weer zou worden. En als we eerder van het eiland af wilden, moesten we bellen, (...)

Bay of fires & Freycinet National Park

Bericht - 19 november 2018 om 05:52 uur

St. Helens ligt aan de Bay of Fires. Zo genoemd omdat er een erg rode soort alg op de rotsen groeit. Deze rotsen kleuren helemaal rood. Helaas was het op de dag van aankomst bewolkt. De dag erna echter zijn we er nogmaals heen gereden, en was het weer een stuk beter! Ziet er prachtig uit. Witte stranden, supermooie rode rotsen, en dan de turkooizen zee. Flink stuk gewandeld, en door richting Freycinet National Park. Eerst kwamen we door Bicheno,  bekend om zijn kleine pinguïns kolonie. De pinguïns zijn klein, niet de kolonie! Geïnformeerd naar een tour. Maar voelde (...)

Narawntapu. Wauw!

Bericht - 16 november 2018 om 11:09 uur

Zijn we weer. Op dit moment bevinden we ons in St. Helens, aan de Bay of Fires. Maar die gaan we morgen verkennen. Eerst maar eens verslag brengen van de laatste dagen. Die hebben we in Narawntapu doorgebracht. In de boekjes wordt Narawntapu beschreven als “de Serengeti van Australië”. Nu overdrijven dit soort boekjes vaak, maar deze beschrijving klopte precies. Het was fantastisch. De camping stelde niet veel voor, al hadden we wel elektriciteit. Het water was bruin, en dan bedoel ik ook echt bruin. Goddank dat we een camper hebben met een grote watertank. Maar dat was ook (...)