Avatar Glenn Wuyts

Glenn Wuyts

Dag drie in Turkije!

Geplaatst op 09 januari 2018 om 18:31 uur

Vandaag al aanbeland aan dag drie van onze reis, wat gaat de tijd snel zonder dat we er eigenlijk bij stil staan!
Wat hadden we vandaag op de planning staan, oh ja vandaag gaan we een stukje reizen met de bus.
We gaan op uitstap naar Antalya.

om 8.30 u uit de veren om eerst rustig te gaan ontbijten, en ons nadien klaar maken om de bus te nemen richting Antalya.
Laat ons zeggen dat we op goed geluk en goede hoop tussen 09.30 u en 10.00 u richting de bushalte wandelden om de bus te nemen, aangezien de bussen hier rijden zonder enig tijdschema en zonder enige logica hoopten we dus dat er snel een bus zou komen, en ja hoor na ongeveer 20 minuutjes wachten was de bus daar al!

Na een uurtje op de bus gezeten te hebben stapten we op goed geluk af op een halte dicht bij de winkelstraat van Antalya en de oude stad en haven, na een goede wandeling en een korte break voor een koffie van de plaatselijke starbucks en bij het wisselkantoor kwamen we aan in het havengebied van Antalya, het was nu reeds 11.30 u en de zon scheen volop!
Hoogtijd dus om aan onze uitstap te beginnen want de dagen hier in Turkije zijn te kort!

Antalya is een plaats waar enorm veel te zien valt, denk maar aan de haven, de oude stad, de cultuur, en zoveel meer maar vandaag gaat onze grootste aandacht naar de haven, via enkele kleine straatjes die nogal steil naar beneden liepen gingen we al snel richting de haven van Antalya zelf, deze haven die we bereikten via enkele kleine en steile steegjes die naar beneden liepen kwamen we al snel aan in de haven zelf.

eenmaal we in de haven waren hebben we hier eerst effe de tijd genomen om onze ogen de kost te geven en leuke foto's te maken! in de haven van Antalya was een gezellige zaak waar we dan lekker goedkoop iets hebben gaan drinken.

Nadat we iets gedronken hebben zijn we dan richting de pier van Antalya gegaan om zo een stukje in zee te wandelen en dichter bij de waterval te kunnen komen die zich in de haven van Antalya bevindt om mooie foto's te maken.
nadat we enkele uurtjes hebben rondgedwaald in de wondermooie haven hebben we ons met de glazen lift die is gemaakt tegen een rotswand in de haven terug naar boven begeven ik schat dat het hoogte verschil tussen de haven en de weg ongeveer een dertig meter zal zijn!

Na enkele uurtjes zijn we dan op terug op vaste grond en ja ons maagje knorde nu toch wel, in Antalya zelf zijn vele restaurantjes en plaatselijke zaken waar je terecht kunt voor een hapje en een drankje maar in het centrum van Antalya met zicht op zee kunnen eten dat leek ons dus ook wel leuk, het eten was simpel maar hier hadden we allemaal zoveel zin in, we zijn dan gaan eten in een plaatselijke zaak en hebben bijna allemaal durum met kip of kebab vlees gegeten en allemaal hebben we iets gedronken genomen en lekker gegeten met vol zicht op zee, toen we dan uiteindelijk de rekening kregen schrokken we want de gemiddelde prijs voor het eten en het drinken was nog geen 4 euro per persoon! Voor 20 euro in totaal hebben wij hier dus allemaal gegeten en gedronken, spotgoedkoop!

Als dessertje zijn we dan nog een ijsje gaan halen bij de plaatselijke ijsboer, deze man gaf er gratis een leuk showtje bij ;).

Nadien leek het ons het beste om stilletjes aan terug naar de bus te gaan om terug richting ons hotel te gaan, het was toen ook al half 5 in de avond en in de wintermaanden koelt het hier 's avonds toch ook wel snel terug af.

Ongeveer om half 6 waren we dan terug in ons hotel en aangezien we tot hier toe nog geen gebruik gemaakt hadden van de sauna het stoombad en het zwembad dachten ik Glenn en Ben laat ons nog snel vanavond effe hiervan gebruik maken en lekker relaxen,we starten in het stoombad en gaan na tien minuutjes over naar de sauna van 95 graden, na vijtien minuten in de sauna van 95 graden heerlijk voor Glenn, maar voor Ben ocharme veel te warm hij besloot om na 10 minuutjes ongeveer toch maar naar de sauna van 75 graden te gaan, hier vond Ben het veel aangenamer.

Nadien zijn we dan nog samen gaan zwemmen in het binnenzwembad tot zeven uur 's avonds.

Om zeven uur was het dan hoog tijd om ons te gaan klaar maken want om acht uur werden we verwacht in het a la carte restaurant van het hotel, aangezien we het buffet al wel gezien hebben leek het ons leuk om ook eens a la carte te kunnen gaan dineren in het Italiaanse a la carte restaurant, en ja hoor hier kregen we absoluut geen spijt van! starten met lookbroodjes, gevolgd door carpaccio, en nadien risotto, als hoofdgerecht heeft bijna iedereen iets anders gekozen ik koos voor de gebakken zalm met warme groentjes, saus en een aardappeltje, ook het dessert was lekker maar te veel ;-)

Na het a la carte dineren zijn we dan gezellig iets gaan drinken in de bar en zijn de dames en Ben op tijd hun bedje in gekropen, ik en Matthias zijn nog iets gaan drinken in de disco maar ook nog op tijd in ons beddenbakje beland.

zo verliep onze derde dag van onze reis! op naar weer een nieuwe dag!