Avatar Annet en Ria

Annet en Ria

Momenteel is tuktutjes2019 bezig met de reis Drie weken tukkend door Sri Lanka. Lees hieronder meer!

Blijf op de hoogte van de reis van tuktutjes2019

Blijf op de hoogte van de reisblog van tuktutjes2019 door automatisch nieuwe updates per e-mail te ontvangen. Vul hieronder jouw e-mailadres in; we verkopen of misbruiken nooit jouw e-mailadres.

Vul jouw e-mailadres in om op de hoogte te blijven

Dagje Nuwara Eliya

Bericht - 12 december 2019 om 17:21 uur

Vanochtend ervaren hoe ze koffie drinken in Sri Lanka. Vooral niet roeren en niet alles opdrinken... een hoop drab onderin. Maar verder prima ontbijt om de dag mee te beginnen. Op de agenda stonden treinticket, een theeplantage en een waterval. De treintickets zonder veel moeite gekocht (600 roepies (€2,75) voor 2 gereserveerde plekken voor een rit van 3 uur... johhh! Een rondleiding in een authentieke theefabriek gehad, om vervolgens zelf te proeven en daarna een poging gedaan een waterval te bezoeken. Dit ging niet zonder slag of stoot. Google Maps stuurde ons een route die aanvankelijk redelijk te doen bleek. (...)

Trip naar Nuwara Eliya

Bericht - 12 december 2019 om 06:07 uur

Ons tukje had wat problemen met het schakelen ging heel zwaar of klapte gewoon uit de versnelling, nahhh dat rijdt niet fijn, bij aankomst van onze slaapplaats bood de zoon van de eigenaar aan om dit voor ons na te kijken en hij heeft het gefixt, echt onze held van de dag want om met een half gebakken versnellingsbak de bergen naar Nuwara eliya in te gaan was geen optie en dit scheelde een garage bezoek. Na wel een heel luxe ontbijt zijn we vertrokken naar Nuwara Eliya. Onderweg een tussenstop gemaakt bij de koninklijke botanische tuinen. Tuk met backpacks (...)

Kandy, here we come

Bericht - 10 december 2019 om 18:23 uur

Op naar kandy. Na vanmorgen een lekker ontbijtje te hebben gehad, hebben we gedag gezegd bij de eigenaar van onze boomhut en zijn we onderweg gegaan naar Kandy. Nou dat was een lekker ritje, regen met bakken uit de lucht hele stukken weg gewoon open gebroken, bij ons wordt dan de weg afgesloten maar hier niet dus kilometers lang door de bagger rijden maar dat lukt best met een tuktuk. Er kwam op laatst een bus voorbij gereden (gescheurd die hebben altijd haast) die even onze tuktuk een modderbad gaf (zie foto in de blog) op laatst toch weer (...)

Pollonnaruwa

Bericht - 10 december 2019 om 02:48 uur

Zojuist ontwaakt na een behoorlijk 'natte' nacht. Gisteravond begon het te regenen en als dat dat hier doet, doet het het goed. Wij lagen echter hoog en droog in onze boomhut. Nu wachten op een laatste ontbijtje op deze locatie, om verder te tukken richting Kandy. Gisteren weer verwend met een heerlijk ontbijt. Wat ons opvalt is dat er hier vers en zonder allerlei kunstmatige producten wordt gekookt. Er wordt gebruik gemaakt van wat de natuur wordt gegeven. Ons hoor je niet klagen; heerlijk is het..... De plaatselijke bevolking baddert in de rivier, mooi om te zien. (...)

Dambulla Cave tempel

Bericht - 09 december 2019 om 18:53 uur

Gisteren zijn we na een heerlijk ontbijt met omelet en kokospannekoekjes met onze tuktuk onderweg gegaan naar Dambulla. Na een uurtje tukken en genieten van de mooie omgeving waren we er. Effe ons tukkie geparkeerd bij een hele aardige dame die er op zou passen. Dat we naar de cave tempel liepen, zagen we al direct een mega grote gouden boeddha en een gouden stuppa, deze natuurlijk ook even van dichtbij bekeken. Hierna werd het echt tijd voor de cave tempel. Onder aan de trap konden we al zien dat het een behoorlijke klauterpartij zou worden. Je had een (...)

Onderweg naar Sigiriya

Bericht - 07 december 2019 om 17:36 uur

Vanmorgen vroeg op. Na een heerlijk ontbijt zijn we in onze tuk tuk gestapt en op weg gegaan. Het was onze doelstelling om te kijken hoe ver we kwamen, omdat de reis toch 150 km. was en dat met een tuk tuk waarmee je max 40 km. per uur mee mag. Om Negombo uit te komen was even druk, maar daarna viel het alles mee. Onderweg hele leuke en mooie dingen gezien, vooral van de Sri Lankaanse bevolking die het geweldig vinden dat toeristen met het meest gangbare vervoersmiddel het eiland rondcrossen. En dan ook nog eens twee vrouwen... (...)

We zijn gearriveerd in Negombo

Bericht - 07 december 2019 om 03:30 uur

Vanmorgen 9.30 uur locale tijd (4 1/2 uur later dan bij jullie) zijn wij gearriveerd op het vliegveld, waar we zijn opgehaald. Bij aankomst een behoorlijke overgang qua weer. Autoruiten krabben in Nederland, hier zon en 30 graden.... lekker! Wij logeren in het Familyhouse bij Kees en Chanti, hun zoon Binkie en hond Nel. Deze meneer heeft ons Sri Lankaanse rijbewijs geregeld en tuk tuk mét rijlessen. Een leuk, knus appartementje met twee prinsessenbedden, wij voelen ons thuis. Annet rende gelijk met haar camera achter van allerlei vlinders en bloemetjes aan, waarna we de grapefruitboom ontdekte en gelijk geproefd hebben. (...)

Nog 18 dagen!

Bericht - 17 november 2019 om 20:24 uur

Nog 18 dagen en dan gaan we toch echt de lucht in....
Voorbereidingen zijn zo goed als klaar, enkel nog wat regenponcho's, je weet maar nooit bij 30 graden :-p
Voor de rest alles geregeld, vooral veel ZOMERKLEDING! Zo fijn idee, kerst onder de kerstboom met heel veel kou..... en wij onder een palmboom onze kokosnoot (met toevoeging) leeg te lurken...
Aardig hé! (maar we denken echt wel aan jullie, daar in de kou. NOT!)

Maar even alle gekheid op een stokje: alles geregeld, we zijn er klaar voor. Alleen rugzak nog pakken en gaan met die banaan... eehhh....vliegtuig :-D

Later! (...)

Voorbereiden en voorpret....

Bericht - 11 november 2019 om 08:49 uur

Gezelligheid alom, de voorbereidingen zijn nu echt begonnen en zo ook de voorpret.

Gisteravond samen gegeten en een wijntje gedaan en gemijmerd over de avonturen die ons te wachten staan. Het aftellen is begonnen.... nog 25 dagen! Yeah!!

De eerste en laatste overnachting in Negombo zijn geboekt en daar tussenin één accommodatie met safari. Verder gewoon zien waar we terecht komen.

We hebben inmiddels een lijstje van must-sees en een globale route. Backpacks staan klaar om gevuld te worden en tuk tuk is geregeld. Internationaal rijbewijs én Sri Lankaans rijbewijs eveneens. Verzekering voor het tukje ook maar genomen, voor het geval er een olifant (...)