Avatar Tessa Leenards

Tessa Leenards

Momenteel is tessaleenards bezig met de reis Stage bij Amigunan di Cristo. Lees hieronder meer!

Blijf op de hoogte van de reis van tessaleenards

Blijf op de hoogte van de reisblog van tessaleenards door automatisch nieuwe updates per e-mail te ontvangen. Vul hieronder jouw e-mailadres in; we verkopen of misbruiken nooit jouw e-mailadres.

Vul jouw e-mailadres in om op de hoogte te blijven

Verrassing!

Bericht - 15 april 2018 om 18:41 uur

Bon wikent dushi’s!

Wat heb ik iets bizars meegemaakt deze week! Maar laat ik even beginnen bij twee weken terug, want ik heb al iets te lang niets van me laten horen. Twee weken terug op maandag zijn de mama’s vertrokken naar Nederland, dit was wel weer even wennen als ze dan ineens weer weg zijn. Ik had nog lekker twee dagen vakantie en heb die heerlijk besteed aan in de bieb zitten om aan school te werken lekker zonder airco, was echt top! Eigenlijk was alles zo snel alweer ‘’normaal’’ en was het weer net zoals van te voren. Donderdag begon ik weer met stage, en (...)

vakantie!

Bericht - 01 april 2018 om 19:12 uur

Bon nochi macamba’s ,

Daar ben ik weer, helemaal in vakantiemodus. Want ik zeg je eerlijk de vakantie hier is toch een stuk lekkerder dan de vakantie die ik normaal in Nederland heb. Met nog dik een week vakantie te gaan heb ik toch al een aantal hele mooie ervaringen achter de rug. Laat ik beginnen bij donderdag en vrijdag, de dagen voordat de vakantie begon.  De laatste twee dagen voor de vakantie waren ideaal, de kinderen hadden geen huiswerk en konden dus volle bak oefenen voor de Paasvoorstelling. De mama’s hadden drie goede voetballen gekocht voor de kinderen en daar kwam dan al snel een besluit uit (...)

De mama’s zijn er!

Bericht - 21 maart 2018 om 14:03 uur

Bon dia!

Even een kleine update. Na een weekend flink gefeest te hebben en mijn ouders wijs gemaakt te hebben dat ik een tattoo had laten zetten met alle foto’s van dien, zijn ze maandag (19 maart) zonder hartfalen aangekomen. En sorry mama’s dat ik echt hele slechte grapjes met jullie uithaal maar goed ik heb ook 5 soa’s en ben zwanger dus op zich valt het ook wel weer mee. Maar wat hebben de mama’s een prachtig resort! Twee kamers met beide tweepersoonsbedden en een eigen badkamer (MET WARME DOUCHE!!!). Een mooie huiskamer met tv waarop je kunt Netflixen (...)

Update

Bericht - 10 maart 2018 om 23:13 uur

Bon bini!

Even een kleine update vanuit het zonnige Curaçao, wat is het hier leuk! Op stage begin ik al behoorlijk te wennen aan het dagprogramma en wat is het dankbaar werk. Je moet wel stevig in je schoenen staan anders lopen de kinderen met je weg, maar dat lukt me wel. Ik ben erg enthousiast om dingen te veranderen daar, de kleine kinderen hebben veel energie maar beperkte bewegingsmogelijkheden waardoor ze snel gaan vechten met elkaar of gewoon niet weten wat ze moeten doen. Daarom gaan Liselot en ik voortaan met de ene kleutergroep op dinsdagmiddag en met de (...)

Eerste stage week

Bericht - 01 maart 2018 om 03:54 uur

Bon nochi

Dus, hier even een kleine update gezien de laatste update alweer zeker een week geleden is. 19 februari ben ik begonnen met stage lopen bij Amigunan Di Cristo. Ik heb daar dagen van half 1 tot half 6 en dat is lang genoeg. Het is een leerzame maar intensieve stage, er worden daar ongeveer rondom het huis van Tante Emma 130 arme kinderen opgevangen na school. Veel van die kinderen hebben het thuis ook niet makkelijk en hoe belangrijk is het dan dat ze in een goede omgeving opgevangen kunnen worden. De aanpak hier is wel heel anders, (...)

kick-off, zwemmen met schildpadden!

Bericht - 19 februari 2018 om 00:14 uur

Hallo dushi’s! Misschien een snel opvolgende update maar ik heb hele leuke dingen gedaan die ik graag met jullie wil delen! Zaterdag 17 februari: vandaag ben ik vroeg opgestaan, en ben ik samen met Liselot boodschappen gaan doen bij een Chinese winkel hier in de buurt. Na ons ontbijt zijn we ons klaar gaan maken voor de kick-off van wereldstage. Helaas kon Liselot niet mee doen. Ik ging snorkelen en daarna bootcampen. We reden met Julia mee in de auto. Het was op een klein strandje georganiseerd waar alle nodige materialen klaar stonden. Ik ging als eerst snorkelen, er stonden 3 (...)

Aangekomen!!!!

Bericht - 16 februari 2018 om 16:28 uur

Bon dia!

Hier ben ik dan, live vanuit Curaçao! Wat een heerlijk weer, en wat heb ik het met jullie te doen! Donderdagmorgen om 10:30 ging ons vliegtuig de lucht in, de mama’s hadden mij gebracht. En wat was ik zenuwachtig! Het afscheidmomentje was wel even lastig, en nadat we de douane door waren was dit gelukkig al snel weg. De reis is eigenlijk heel erg goed verlopen, en we hebben heel erg veel lol gehad. Op schiphol hebben we Demi en Stefan ontmoet die in hetzelfde vliegtuig zaten, ook aangesloten bij wereldstage (wereldstage is een stagebureau in Curacao die (...)

Voorbereiding!

Bericht - 10 januari 2018 om 21:50 uur

Bon nochi,

Lieve vrienden, familie, medestudenten en nieuwsgierige lezers, 15 februari is het zo ver en vlieg ik naar Curaçao. Klinkt ideaal, en dat is het zeker ook, maar ik ga hier gewoon 5 dagen in de week stage lopen. Voor mij erg leuk om alle geïnteresseerde op deze manier op de hoogte te houden. Jullie krijgen minimaal een wekelijkse update over mijn reis, hoe mijn stage is, mijn huis(genootjes) maar natuurlijk ook hoe de cocktails smaken. Nu ben ik vooral nog veel bezig met de voorbereidingen. vanaf 15 februari zal ik actief zijn op deze pagina, en krijgen jullie (...)