Avatar Tara Busser

Tara Busser

Weer thuis

Bericht - 06 juni 2017 om 19:32 uur

Na een lange week alleen in het ziekenhuis ging ik maandag eindelijk naar huis in stijl! Business class met KLM en vervoer naar en van het vliegveld af werd allemaal geregeld. Naar het vliegveld in Bangkok was met de ambulance die zelfs de zwaailichten aan deed. Normaal is het in Bangkok om 8.30 zo druk met verkeer dat de rit van het ziekenhuis naar het vliegveld ongeveer een uur had geduurd. Nu waren we er met een half uurtje. Daarna werd ik met rolstoel en al begeleid naar een lounge met gratis eten en drinken (altijd leuk ;)). Toen (...)

0 reacties • Plaats een reactie

Maandag naar huis

Bericht - 02 juni 2017 om 11:16 uur

Het heeft even geduurd maar alles is nu rond. Ik heb gisteren mijn fit to fly gekregen en mag naar huis. De reisverzekering heeft de vlucht terug geregeld en ik pak de KLM vlucht op maandag. Helaas later dan verwacht. Dit komt omdat er een zuster mee moet vliegen. Vandaag stapt er iemand op Amsterdam in het vliegtuig naar Bangkok. Die komt hier zaterdag in de ochtend (Thaise tijd) aan. In de middag/avond komt ze mij bezoeken en bespreken we wat precies het plan is. Zondag is dan voor haar een rustdag en maandag om 12 uur in de (...)

Nog een dagje wachten

Bericht - 31 mei 2017 om 17:31 uur

Hoewel ik had gehoopt vandaag te worden gekeurd of ik kon vliegen moet dit helaas wachten tot morgen. Ik dacht dat ik alleen aan de dokter moest laten zien dat ik een uur kon zitten en een beetje lopen en zo. Blijkt dat er een heel proces voor is met een flight assessor die me helemaal gaat keuren....morgen.... Vandaag mocht ik wel eindelijk mn bed af en zelf naar de wc en zelf lopen etc; wat is het toch fijn om niet elke keer te hoeven vragen of je naar de wc mag en dan iemand aan je arm (...)

1 reacties • Plaats een reactie

Stabiele breuk

Bericht - 30 mei 2017 om 16:04 uur

Dag twee in het ziekenhuis en het is saaaaaaaai..... Heb een privé kamer (iedereen denk ik) en mag niet bewegen of lopen.... Saai..... Maar ja ik snap het natuurlijk wel allemaal. Ik kreeg vandaag wel wat "goed" nieuws te horen. De breuk is bij 1 wervel (L1 volgens mij) en het lijkt op een stabiele breuk. Er is geen operatie nodig en met ongeveer 8 weken rust, weinig beweging en een ondersteunende brace die mijn rug recht houdt, zou ik weer de oude moeten worden. Vandaag ging ook erg goed moet ik zeggen geen pijnstillers nodig gehad, heb laserbehandeling gekregen (...)

1 reacties • Plaats een reactie

Een beter onderzoek

Bericht - 29 mei 2017 om 14:24 uur

Tja.... Dag 4 zou officieel mijn reisdag naar het natuur park Khao Yai zijn. Helaas is dit nu veranderd in een ziekenhuis overnachting. Om er zeker van te zijn dat er niets ernstigs aan de hand was moest ik naar het ziekenhuis in Bangkok ( daar werken de röntgenapparaten namelijk wel). Eenmaal daar werd er een volledige ct scan gedaan. Helaas is daar slecht nieuws uit gekomen. Het blijkt dat ik kleine breukjes in mijn onderrug heb. Morgen komt de "spine doctor" me meer uitleggen. Voor nu lig ik plat op mijn rug en mag ik niet bewegen.... (...)

Auto ongeluk gehad

Bericht - 28 mei 2017 om 14:58 uur

Vandaag geen foto's of leuke verhalen. Dag 3 is de dag waarop ik met een engel op mn schouder een auto ongeluk heb gehad. Ik zeg meteen dat alles ok met me gaat, ik heb alle ledematen nog, heb niet onder het mes hoeven te gaan en heb wonder boven wonder weinig verwondingen. Er stond op de planning om naar de Erawan watervallen te gaan. Ik werd door iemand van het resort afgezet bij de "bushalte". Opeens stopte er iemand en begon met de medewerker van het resort te praten; de bus hadden we gemist en die gaat pas (...)

5 reacties • Plaats een reactie

Olifanten

Bericht - 27 mei 2017 om 16:22 uur

Dag twee van mijn reis bracht mij bij de Elephant Haven (ook in Kanchanaburi). Na een heerlijke nachtrust in een kingsize bed (ja ik doe niet de budget tour xD) en een heerlijk ontbijt was het tijd om te betalen om te kunnen werken. Hard ploegen voor de olifanten! Ten minste dat is wat ik dacht. Uiteindelijk bestond het "harde werk" uit watermeloenen schoonmaken, sticky rijst ballen maken, de olifanten voeren en het meest zware werk: de olifanten wassen in de rivier. Het bleek een dagprogramma te zijn met een hele lage drempel zo dat iedereen mee kon doen; (...)

0 reacties • Plaats een reactie

Thaise taxi

Bericht - 26 mei 2017 om 12:35 uur

Adventure is out there! Dag 1 van mijn (relatief korte) avontuur naar een week Thailand en een week Japan is begonnen! En hoe! De eerste indruk ging van " o mijn God ik ga dood in deze taxi" tot aan "wow wat is dit gebied mooi". Bij aankomst op het vliegveld in Bangkok heb ik geprobeerd een bus te nemen naar het zuidelijke busstation: daar vertrekken de bussen naar Kanchanaburi, mijn eerste bestemming in Thailand. Een duidelijke kaart op het vliegveld waar welke bus heen gaat en of de bus überhaupt wel gaat hoef je niet te verwachten. Mijn bus (...)