Avatar Shana Fincioen

Shana Fincioen

Melbourne

Bericht - 05 oktober 2017 om 02:24 uur

Dag 60-65 | 30/09-05/10

Vandaag neem ik mijn vlucht naar Perth, de westkust. In afwachting, zit ik een een koffie bar mijn blog te schrijven terwijl het buiten wat regent.

Na enkele dagen te genieten in Adelaide was het tijd voor een driedaagse trip met Groovy Grapes naar Melbourne langs de Great Ocean Road. Niet veel later waren we in de staat Victoria, hier moesten we onze klok een halfuur naar voren draaien. In Australië zijn er 7 staten. Tot nu toe heb ik 5 van de 7 staten bezocht!

Na een stukje rijden op de eerste dag, kwamen we aan bij (...)

Adelaide

Bericht - 03 oktober 2017 om 07:35 uur

Dag 56-59 | 26/09-29/09

In Adelaide verblijf ik in YHA en iedere ochtend kan je er gratis pannenkoeken eten. Mijn eerste volledige dag heb ik doorgebracht met Beth, Zach en Ruth. Samen een fiets gehuurd en naar het strand gefietst. Je fietst er 45 minuten over en een fiets huren is hier gratis in Adelaide. In de avond nog samen iets gaan drinken.

De volgende dag op woensdag, heb ik samen met Ruth naar de markt geweest. Zij ging verder door met haar reis en we namen afscheid. Vandaar uit ben ik naar de Botanical Gardena gewandeld. Even genoten van de (...)

Alice Springs - Uluru

Bericht - 02 oktober 2017 om 14:26 uur

Dag 49-55 | 19/09-25/09

Na mijn eerste nacht een kamer voor mij alleen (bedden waren leeg, dat was toch wel leuk na slapen in een swag) had ik op dinsdag een dagje vrij in Alice Springs. Zo leuk vond ik het daar niet, en veel is er niet te doen. Helaas heb je er veel aboriginals die bedelen en je bijna dwingen om dingen te kopen van hun. Dus na een beetje boodschappen doen en de was, tijd genomen om mijn blog te schrijven. Heerlijk uit de zon, want het is er heet. Ik dacht 's avonds wel roommates te (...)

Darwin

Bericht - 19 september 2017 om 12:32 uur

Dag 42-48 | 12/09-18/09

In Darwin, het begin van een nieuw avontuur door Australië. Hier is het tijdverschil +7,5 uur. Ik maak mijn weg naar het zuiden. Alles is tegenovergestelde in Australië in vergelijking met ons. Dus hoe zuidelijker ik ga, hoe kouder het zal worden. Net als de seizoenen en het rijden op de weg.

Terug een vroege ochtend, de pick-up was om 6:30 voor een driedaagse trip naar Kakadu national park en Litchfield national park. We reden in een groepje van 10 met een 4x4 overal naar toe. Australië is enorm groot, alles ligt ver van elkaar. Dus een (...)

Cairns

Bericht - 17 september 2017 om 01:34 uur

Dag 37-41 | 07/09-11/09

Net aangekomen in het super hete Darwin, het is hier 35 graden. Deze morgen had ik mijn vlucht vanuit Cairns. De vlucht had een kleine vertraging. Ik zit in de hostel, lekker in de friste. Het lente seizoen is ook net begonnen. Je kan je al voorstellen hoe het hier in de zomer is!

Op donderdag middag was ik aangekomen  in Cairns. Deze middag heb ik benut met praktische zaken organiseren zoals onder andere van telefoonmaatschappij veranderen. Ik zit nu bij Telstra en hoop dat dit beter is dan Vodafone! In Cairns verbleef ik in het Gilligans (...)

Mission Beach

Bericht - 07 september 2017 om 03:56 uur

Dag 36 | 06/09

Dinsdag avond toegekomen in Kangaroo Treehouse, een hostel te midden van een regenwoud! Best indrukwekkend!

Op woensdag was ik gaan white water raften op de tully rivier. Deze rivier heeft een graad van 4! Met helm, waterschoenen en een reddingsvest in een team van 6 met een begeleider gingen we het avontuur aan! Het was wild, het was nat, het was avontuur, het was super! Wij waren een goed team! Daar ook mijn eerste Vlaamse Belg uit Gent ontmoet, al hadden we elkaar al eerder ontmoet in Noosa op de Everglades. Nog een nachtje gebleven en nu (...)

Magnetic Island

Bericht - 07 september 2017 om 03:54 uur

Dag 33-35 | 03/09-05/09

Zondag ochtend de backpackersbus genomen naar Townsville, waar de Ferry je over zet op Magnetic Island. Daar had ik nog eerst een halfuur te wandelen met een zware backpack op je rug in de volle zon naar de hostel. Daar verbleef ik in Base, zijn kleine huisjes op het strand. Zalig om de zee te horen. Heb de middag doorgebracht met Kelly en 's avonds waren we in een groepje vol met Duitsers beland.

De volgende ochtend gingen Kelly, Carl en ik de 'forts walk' doen. Carl is een jongen vanuit Engeland die we al eerder hadden (...)

Airlie Beach & Whitsundays

Bericht - 07 september 2017 om 03:49 uur

Dag 28-32 | 29/08-02/09

Net aangekomen in Mission Beach, en ik neem even de tijd om wat te schrijven aan mijn blog.

Omdat ik de nachtbus van 10 uur lang had genomen vanuit Agnes Water, ben ik vroeg in de ochtend in Airlie Beach. Een busrit van 4 uur stelt dus helemaal niks meer voor haha. Daar heb ik 2 dagen in het stadje gespendeerd. Met vrienden gechillt op het strand, mij ingecheckt voor mijn trip naar de Whitsunday Eilanden. Er was ook een vriend jarig en die hebben we verrast met een cupcake en een kaarsje on top!

Australië heeft zo (...)

Agnes Water 1770

Bericht - 07 september 2017 om 03:41 uur

Dag 26-27 | 27/08-28/08

In Agnes Water verbleef ik in Southern Cross Backpackers. Een heel klein dorpje waar ik voornamelijk 2 dagen aan mijn kleurtje hebt gewerkt en gerelaxt hebt op het strand. Veel meer was er ook niet te doen maar soms is niets doen ook eens zalig!

Het stadje is genoemd naar Kapitein Cook, een Britse zeevaarder die in 1770 als eerste voet aan wal zette. Daar heb ik ook mijn eerste Belgen ontmoet, weliswaar vanuit het Franstalig gedeelte.

Hier op het strand was enkele weken een walvis aangespoeld en daar kon je de restanten nog zien en ruiken!

Vanuit (...)

Rainbow Beach & Fraser Island

Bericht - 30 augustus 2017 om 02:40 uur

Dag 21-25 | 22/08-26/08

Net op tijd aangekomen in Rainbow Beach om de zonsondergang met de vele mooie kleurtjes nog te zien. In Rainbow Beach verbleef ik in Dingo's, zij organiseerde ook de trip naar Fraser Island. Ik at er die avond een veggie curry voor $7. Elke avond is er een ander gerecht, altijd voor $7. Iedere morgen was er ook gratis vegan pannenkoeken. Je moest er wel vroeg voor uit je bed, want om 7:00 startte ze en om 7:30 was het al gedaan met het ontbijt.

De volgende dag was Kelly ook aangekomen en hadden we afgesproken om (...)