Avatar Sairi Uitvlugt

Sairi Uitvlugt

Dag 8: Van Trincomalee naar Dambulla (13-2-2019)

Geplaatst op 13 februari 2019 om 18:21 uur

Nadat we goed hebben uitgeslapen, onze tassen hadden ingepakt, de laatste scooter terug hadden gebracht gingen we een ontbijtje halen. We namen afscheid van onze kamergenoot en de eigenaar van het hostel om vervolgens per tuk-tuk naar het busstation te gaan. Hier konden we vrijwel meteen in een, toen nog, lege bus stappen. Bij het busstation zelf stapten niet heel veel mensen in maar onderweg werd het drukker en drukker. Dit maakte voor ons echter niet zo veel uit, aangezien we toch al een zitplek hadden. Doordat de ramen openstonden was het lekker koel onderweg naar Dambulla. In het begin was de rijstijl van de buschauffeur wel een beetje wenen, ook omdat dit onze eerste busreis in Sri Lanka was, maar uiteindelijk hebben we allemaal nog prima kunnen slapen. Na 2 uur kwamen we aan in Dambulla waar we even wat te eten en te drinken haalden en daarna doorgingen naar het guesthouse waar we vanavond verblijven. Het was voor ons en onze tuk-tuk driver eventjes zoeken maar nadat hij wat rondvroeg aan een local wisten we het juiste adres te vinden. Eenmaal aangekomen bij het guesthouse werden we hartelijk ontvangen door de familie van de eigenaresse. Ze wonen hier echt met hun hele familie: grootouders, tantes, ooms, neefjes en nichtjes. En ze zijn allemaal zo vriendelijk. We worden echt als koningen behandelt en soms voelt ‘t zelfs alsof het iets te is, maar omdat het goed bedoelt is, is het natuurlijk helemaal niet erg. Voor het eten, dat de familie voor ons wilde regelen, gingen we naar een berg vlakbij ‘t guesthouse. Hier waren we net op tijd om de zonsondergang te kunnen zien achter de bergen. Echt een adembenemend uitzicht. Ik denk wel de mooiste die ik tot nu toe heb gezien. Op dat moment voelde ik me echt heel blij dat ik hier nu kan zijn. Toen het donker begon te worden gingen we de berg weer af om te dineren. Wat volgde was echt het geweldig: de moeder van de eigenaresse en de eigenaresse zelf hadden voor ons een geweldig avondmaal gemaakt. Rijst, wortelen, aardappelen, kip en nog veel meer werd ons voorgeschoteld. Ik denk dat dit echt het lekkerste was wat ik tot nu toe heb gegeten hier in Sri Lanka. Na het avondeten kregen we alle 3 een bord vol met fruit wat, evenals het avondeten, heerlijk was. De service hier is echt de beste die we tot nu toe hebben gehad. Ons komt hier niks te kort en de kamer waarin we slapen is ook helemaal top. Na het eten hebben we nog een paar kaartspelletjes gedaan en we gaan zometeen maar vroeg op bed. Morgen gaat om 3:30 namelijk de wekker. We gaan namelijk met één van de familieleden mee, een tuk-tuk driver, om de zonsopgang bij de lion’s rock te bekijken en daarna gaan we de boeddhistische tempels hier bekijken. Deze zijn in de bergen gemaakt en willen we zeker niet missen tijdens ons verblijf in Dambulla. We blijven hier misschien nog een extra nachtje zodat we morgen ook nog een safari kunnen doen in een natuurreservaat in de buurt waar meer dan 100 olifanten zijn. We weten dit echter nog niet zeker, maar de kans is groot dat we dit wel gaan doen. Ik zal het morgen wel laten weten. Welterusten!