Avatar Sairi Uitvlugt

Sairi Uitvlugt

Momenteel is sairi bezig met de reis Backpacken door Sri Lanka. Lees hieronder meer!

Blijf op de hoogte van de reis van sairi

Blijf op de hoogte van de reisblog van sairi door automatisch nieuwe updates per e-mail te ontvangen. Vul hieronder jouw e-mailadres in; we verkopen of misbruiken nooit jouw e-mailadres.

Vul jouw e-mailadres in om op de hoogte te blijven

Dag 13: De geheime waterval (18-2-2019)

Bericht - 21 februari 2019 om 08:55 uur

Vanochtend hebben we uitgeslapen en na het ontbijt zijn we naar buiten gegaan om, zoals ik gisteren al zei, de Rawana waterval te bezoeken. Dit was een kwartiertje rijden met de tuktuk door het mooie landschap waardoor Ella omringd is. Overal zijn bergen en theeplantages en dit is echt gaaf om te zien. Tussen de velden staan oude vrouwtjes de thee te plukken. Eenmaal bij de Rawana waterval aangekomen, stond het vol moet toeristen. De waterval is echt een toeristische trekpleister en ondanks dat de waterval schitterend is, wordt de charme ervan er wel afgehaald door alle toeristen met (...)

Dag 12: De ‘mooiste’ trein reis die er is (17-2-2019)

Bericht - 20 februari 2019 om 05:20 uur

Na een rustige nacht, met huilende baby’s, het gebed van een moskee om 5 uur gevolgd door het gekakel van kippen om 6 uur stonden we om 9:30 op. Lekker nachtje gehad dus. Na het ontbijt gingen we de Lover’s Leap waterval bezoeken. Een hoge waterval met een koude stroom water, die heerlijk verkoelend was voor onze voeten. Na de waterval bezocht te hebben gingen we terug naar het hotel om de backpacks op te halen en door te gaan naar station. We waren een beetje aan de late kant en het station stond al vol met mensen. Geen (...)

Dag 11: Door naar Nuwara Eliya (16-2-2019)

Bericht - 17 februari 2019 om 00:01 uur

Na een leuke avond was het, voor mij in ieder geval, moeilijk om uit bed te komen. Nadat ik mezelf er toe had gekregen om onder de douche te stappen, en een ontbijtje te maken in het hostel was het tijd om m’n backpack voor de zoveelste keer in te pakken. Dit ging sneller dan verwacht. Word er op de een of andere manier steeds handiger in. Of ik raak gewoon spullen kwijt, maar m’n backpack lijkt in ieder geval steeds compacter te worden. Nadat we alle tassen hadden ingepakt gingen we rond 10 uur naar her treinstation van (...)

Dag 10: Van Dambulla naar Kandy (15-2-2019)

Bericht - 16 februari 2019 om 23:56 uur

Vanochten zijn we om 8 uur opgestaan om ons klaar te maken voor de reis naar Kandy. Ik had m’n backpack gisteravond al grotendeels ingepakt dus hoefde vrij weinig meer te doen. Nadat we gedoucht hadden werden we in het huis van het gastgezin uitgenodigd om te gaan ontbijten. Dit was natuurlijk weer hartstikke lekker. Na het ontbijt pakten we de laatste dingetjes, namen we afscheid van de familie en bracht de broer van de eigenaresse ons naar het busstation, waar hij met ons wachtte op de bus die hij voor ons gereserveerd had. We moesten een kleine tien (...)

Dag 9: Zonsopkomst met uitzicht op de Lion’s Rock & op safari (14-2-2019)

Bericht - 14 februari 2019 om 19:58 uur

Na een niet zo hele lange nacht, stonden we om 4:00 op om de zonsopgang te bekijken op de Pidurangala Rock. Vanaf deze rots heb je uitzicht op de Lion’s Rock. We werden door een familielid van de eigenaresse van het guesthouse naar de rots gebracht. Deze is gelegen nabij Sigiriya. In het donker reden we hierheen en eenmaal bij de rots aangekomen was het tijd om naar boven te gaan. Het eerste deel was redelijk makkelijk te beklimmen. Er was hier een trap om de rots heen. Bij het laatste stuk naar de top werd het echter lastiger. (...)

Dag 8: Van Trincomalee naar Dambulla (13-2-2019)

Bericht - 13 februari 2019 om 18:21 uur

Nadat we goed hebben uitgeslapen, onze tassen hadden ingepakt, de laatste scooter terug hadden gebracht gingen we een ontbijtje halen. We namen afscheid van onze kamergenoot en de eigenaar van het hostel om vervolgens per tuk-tuk naar het busstation te gaan. Hier konden we vrijwel meteen in een, toen nog, lege bus stappen. Bij het busstation zelf stapten niet heel veel mensen in maar onderweg werd het drukker en drukker. Dit maakte voor ons echter niet zo veel uit, aangezien we toch al een zitplek hadden. Doordat de ramen openstonden was het lekker koel onderweg naar Dambulla. In het (...)

Dag 7: Cruisin’ around Trincomalee (12-2-2019)

Bericht - 13 februari 2019 om 06:55 uur

Vanochtend vroeg opgestaan (5:30) om te gaan snorkelen met walvissen. Helaas waren de condities nog steeds niet goed genoeg en konden we dit niet gaan doen. We waren echter al wel wakker en in plaats van terug in bed te gaan, kozen we ervoor om te gaan ontbijten. Na het ontbijtje zijn maup en ik de zee ik gegaan met  Roman, een gast uit Oostenrijk die ook mee zou gaan naar de walvissen. Hierna heb ik lang ik de zon gechilt, vervolgens in slaap gevallen en ben ik voor het eerst in m’n leven (op m’n neus na) verbrand… (...)

Dag 6: Even een dagje relaxen (11-2-2019)

Bericht - 11 februari 2019 om 19:13 uur

Zoals jullie misschien al verwacht hadden, hebben we het vanochtend niet gehaald om op tijd uit bed te komen. Onze kamergenoot werd wel op tijd wakker en ging alvast checken of de andere gasten waarmee we hadden afgesproken het wel gehaald hadden. Zij hadden het ook niet gehaald dus we waren niet de enigen. We besloten om even een ontbijtje te scoren en aangezien de golven er goed uitzagen, huurden we een surfplankje en een bodyboard. De plank was iets te glad dus surfen kwam er helaas niet van maar het was wel even lekker om in het water te (...)

Dag 5: Met de taxi van Anuradhapura naar Trincomalee (10-2-2019)

Bericht - 10 februari 2019 om 23:41 uur

Vandaag is het zondag en zijn we, zoals ik gisteren al schreef, na het ontbijt in het hotel doorgereisd naar Trincomalee. Het ontbijt hier was wederom heerlijk en opnieuw typisch Sri Lankaans. We kregen een curry met aardappels, broodjes, en nog vele dingen die ik niet echt goed kan omschrijven maar wel heel lekker zijn. De meneer van het hotel, echt een top gast, bracht ons met de auto naar Trincomalee. Onderweg stopte hij nog bij een paar plekken om deze aan ons te laten zien en we stopten ook bij een klein kraampje langs de weg om een (...)

Dag 4: Sightseeing in Anaradhupra (9-2-2019)

Bericht - 09 februari 2019 om 18:26 uur

Vandaag zijn we vroeg opgestaan om de bezienswaardigheden in de stad te gaan bezoeken. Na het typische Sri Lankaanse ontbijt wat we hier in het hotel kregen, zijn we rond 9:30 met onze gids voor vandaag meegegaan in de tuk-tuk. Als eerste gingen we naar de Vessagiriya ruïnes. Hier zijn oude overblijfselen te zien van boeddhistische tempels die al eeuwen, al dan niet duizenden jaren oud zijn. Het was een mooi plekje maar op de oude tempelkamer waar nu vleermuizen zitten na, was het niet super bijzonder. Vervolgens gingen we door naar een oude koningstuin waar heel veel apen (...)