Avatar Sairi Uitvlugt

Sairi Uitvlugt

Dag 33: Door naar Agra (10-3-2019)

Bericht - 18 maart 2019 om 20:48 uur

Vanmorgen hebben we na het ontbijt onze tassen ingepakt en zijn we met de tuktuk naar de plek gegaan waar de bus ons op zou halen. Na wat rondgevraag door de tuktuk bestuurder bleek dat we aan de verkeerde kant stonden. We hadden al weinig tijd en ik dacht eventjes dat we onze bus zouden missen. Maar de bus bleek veel later te komen dan gepland. Nadat we iemand spraken die dezelfde bus als ons moest nemen, bleek al snel dat de bus vertraging had. ‘Nog een kwartiertje’ zei hij tegen ons. Dit kwartiertje werd een halfuur en het (...)

Dag 32: New Delhi (9-3-2019)

Bericht - 18 maart 2019 om 20:45 uur

Na het ontbijt gemist te hebben, kon ik vanochtend nog wel een kopje chai meepikken in het hostel. Chai is een Indiaas drankje, gemaakt van melk, zwarte thee en kruiden. Het ziet er een beetje uit als koffie, maar het smaakt totaal anders. Best lekker. Na dit drankje zijn we wederom in de metro gestapt. Ditmaal naar New Delhi. We stapten uit bij een station waarvan ik de naam niet meer weet en eenmaal bovengekomen werden we gelijk opgewacht door onze vrienden. 10 tuktuk drivers die ons allemaal maar wat graag rond wilden rijden door Delhi. Wij  hadden hier (...)

Dag 31: Choas in Old Delhi

Bericht - 17 maart 2019 om 22:22 uur

Vanochtend zijn we, na het ontbijt, met de metro naar Old Delhi gegaan. Old Delhi schijnt, volgens de verhalen die we hebben gehoord, het drukste deel van Delhi te zijn. Na de metro, die verbazingwekkend rustig was (of mijn verwachtingen waren gewoon heel anders), kwamen we aan bij de halte waar we uit moesten stappen: Chawri Bazar. Het metrostation was al iets drukker dan die waar we opgestapt waren, maar toen we buiten kwamen, was het nog veel drukker. Overal liepen mensen, reden tuktuks, riksja’s, auto’s en scooters en toeterden mensen. Denk dat als we maand in Old Delhi (...)

Dag 30: Op naar Delhi (7-3-2019)

Bericht - 17 maart 2019 om 22:17 uur

Vandaag zijn we redelijk vroeg opgestaan. Na het ontbijt zijn we naar de moskee gelopen. De moskee is gelegen in een drukke buurt in Colombo. Het gebouw is rood met wit gekleurd en prachtig van de binnen en de buitenkant. We moesten een djellaba aan als we naar binnen wilden en daarom liepen Timo en ik in onze zwarte jurken door de moskee heen. Na het bezoek aan de moskee hebben we nog wat souvenirs gekocht en zijn we teruggegaan naar het hostel om onze backpacks in te pakken. Via Uber bestelden we een taxi die ons naar het (...)

Dag 18 t/m 29 (23-2-2019 t/m 6-3-2019)

Bericht - 17 maart 2019 om 22:15 uur

Om eerlijk te zijn weet ik vanaf hier niet echt meer wat we per dag gedaan hebben. De dagen in het Colours Hostel zijn voorbij gevlogen en we hebben hier denk ik onze leukste tijd in Sri Lanka gehad. Veel gesurft, gefeest en leuke mensen ontmoet. Ook zijn we nog naar een snake-farm geweest waar we meerdere slangen te zien kregen en vast mochten houden. Op de 26e heb ik hier ook nog m’n verjaardag gevierd. Eindelijk een keer met een aangename temperatuur ???? Op 6 maart was het dan tijd om naar Colombo te gaan. We namen afscheid (...)

Dag 17: Weg uit Tangalle en door naar Mirissa

Bericht - 17 maart 2019 om 22:11 uur

Na onze backpacks ingepakt te hebben, zijn we per tuktuk naar Hiriketiya gegaan. Gelijk 3 boards gehuurd en hier hebben we ook meteen besloten dat we tegen het einde van de middag doorreizen naar Mirissa. Had een afspraak gemaakt met de tuktuk driver die ons van Tangalle naar Hiriketiya bracht en hij haalt ons om 5 uur op om naar Mirissa te gaan. De golven waren beter dan gisteren en dat was te merken. In het water was het namelijk een stuk drukker dan gisteren. Nog een paar golven weten te pakken en het ging een stuk beter dan (...)

Dag 15: Door naar Tangalle

Bericht - 17 maart 2019 om 22:10 uur

Na het ontbijt hebben we ons klaargemaakt om naar Tangalle te gaan. We namen de bus en gelukkig waren er nog wat zitplekken over. Na een uur of 3 waren we in Tangalle aangekomen. We liepen met onze backpacks naar het hotel en dropten ze hier. Ons hotel zat naast het strand dus we hebben gelijk onze zwembroek aangetrokken om vervolgens een duik in de oceaan te nemen. Hierna zijn we nog bij een strandtentje gaan lunchen. Nadat we even op gingen laden en ons gingen opfrissen zijn we avondeten gaan halen. Dit duurde echt uitzonderlijk lang want na (...)

Dag 14: Hiking

Bericht - 17 maart 2019 om 22:09 uur

Aangezien ik een kleine achterstand heb opgebouwd is het tijd om weer te gaan schrijven. Vrees wel dat de verhalen wat minder gedetailleerd worden, maar ik ga m’n best doen ;) Vandaag zijn we na het ontbijt op pad gegaan om de Ella Rock te beklimmen. We liepen vanaf ‘t hostel naar het treinstation. Ons was verteld dat we via het spoor onze weg richting The Ella Rock konden vinden. Eenmaal bij ‘t station aangekomen gingen we via ‘t perron het spoor op. Veel toeristen doen dit en de treinen rijden hier in de bergen maar 15 tot 20 (...)

Dag 13: De geheime waterval (18-2-2019)

Bericht - 21 februari 2019 om 08:55 uur

Vanochtend hebben we uitgeslapen en na het ontbijt zijn we naar buiten gegaan om, zoals ik gisteren al zei, de Rawana waterval te bezoeken. Dit was een kwartiertje rijden met de tuktuk door het mooie landschap waardoor Ella omringd is. Overal zijn bergen en theeplantages en dit is echt gaaf om te zien. Tussen de velden staan oude vrouwtjes de thee te plukken. Eenmaal bij de Rawana waterval aangekomen, stond het vol moet toeristen. De waterval is echt een toeristische trekpleister en ondanks dat de waterval schitterend is, wordt de charme ervan er wel afgehaald door alle toeristen met (...)

Dag 12: De ‘mooiste’ trein reis die er is (17-2-2019)

Bericht - 20 februari 2019 om 05:20 uur

Na een rustige nacht, met huilende baby’s, het gebed van een moskee om 5 uur gevolgd door het gekakel van kippen om 6 uur stonden we om 9:30 op. Lekker nachtje gehad dus. Na het ontbijt gingen we de Lover’s Leap waterval bezoeken. Een hoge waterval met een koude stroom water, die heerlijk verkoelend was voor onze voeten. Na de waterval bezocht te hebben gingen we terug naar het hotel om de backpacks op te halen en door te gaan naar station. We waren een beetje aan de late kant en het station stond al vol met mensen. Geen (...)