Avatar ronald en Minke kalf

ronald en Minke kalf

Sri Lanka here we come....

Geplaatst op 30 april 2019 om 09:04 uur

Dag 8 en 9 27/28 April 2019 Sri Lanka
Veyangoda – Assen
Het is nu 14.15 uur plaatselijke tijd. Onze stille aftocht uit Sri Lanka gaat nu echt gebeuren. Om toch nog wat van de dag te maken hebben we een tuktuk toer gedaan. We hadden een tempel en een marktbezoek op ons wensen lijstje staan. De markt was er niet waarschijnlijk omdat het zondag is. De tempel hebben we wel gedaan. Dat was best weer leuk. Hij was half in en op de berg gebouwd. Binnenin mocht er niet gefotografeerd worden dus helaas pindakaas......... Vanaf boven op de berg hadden we een mooi uitzicht en op een gegeven moment werd er een zwerm vliegende honden waarschijnlijk opgeschrikt door iets want ze kwamen allemaal de lucht in. Het tweede gedeelte zou een ritje naar de markt zijn maar zoals gezegd was er geen markt. Marloes wilde nog een Boeddha kopen en dat was nog moeilijker dan van tevoren gedacht werd want de meeste waren van plastic en dat heeft geen kijk. Na een paar shopjes bezocht te hebben toch wat gevonden dus ook Marloes kan thuis komen. Onze lunch hebben we in een lokaal restaurantje gehad. Pizza met kaas en knoflook hebben we besteld. De knoflook is hier denk ik erg goedkoop want er zat minimaal een bolletje op elke pizza. Dat scheelt dan straks weer in het vliegtuig dan hebben we wat meer plaats. Nu ga ik zo douchen en ons gereedmaken voor de reis. We zien er allemaal erg tegenop. 4 uur voor vertrek hier op het vliegveld wachten, dan vliegen in 7 uur naar Sjanghai en daar wachten we 6 uur op de aansluiting naar Amsterdam en die vlucht duurt nog eens 11 uur. Inmiddels zijn we alweer thuis. Gisteren afscheid genomen van elkaar altijd weer een momentje nadat je zo intensief met elkaar bent omgegaan. Natuurlijk zaten we de laatste uren in spanning af te wachten dat we de “hunk”van Marloes te zien zouden krijgen. Op het vliegveld in Sri Lanka liep bij Marloes zelf te spanning al aardig op en moest en zou Minke perse haar haren vlechten zodat ze er goed uit zou zien bij de verwelkoming. Minke wilde nog wel even doorgaan maar Macha kreeg al pijn in haar haar als ze aan dacht en Wanda zei dat ze 40 jaar geleden Peter al contractueel had vastgelegd dus dat pruikie van haar kon ook wel zo blijven hangen.... De vluchten zijn rustig verlopen en ook het wachten in Sjanghai hebben we overleefd. Het scheelt op dit soort dagen dat we een leuke groep hadden zodat er altijd wel wat aanspraak was en wat te lachen viel. Het zit er weer op en we verheugen ons alweer op de volgende vakantie en wie weet gaan we weer met ons zessen.