Avatar Marianne Lems

Marianne Lems

17 oktober in de buurt van Heidelberg

Bericht - 17 oktober 2017 om 18:36 uur

Gisterenavond heerlijk gegeten. Chef Melvin had vooraf Samosas gemaakt, een flapje van filodeeg gevuld met gehakt van struisvogel. Lekker pittig gekruid. Daarbij wat grote witte bonen met wat andere groente en een siroop van rooibos thee. Daarna een stukje eland filet. Mijne was een beetje droog, maar wel lekker van smaak. Daarbij een puree van zoete aardappel, geroosterde baby bietjes en geroerbakte baby spinazie. Als dessert een stuk cheesecake. (Dit wordt voornamelijk een blog over eten, dus je bent gewaarschuwd)

Vanmorgen na het ontbijt de weg op. Vannacht en vanmorgen regen. Onderweg werd het gelukkig droog en warmer. Ik kon twee lagen kleding uitpellen. Voel me net een (...)

1 reacties • Plaats een reactie

16 oktober Township tour in Knysna

Bericht - 16 oktober 2017 om 18:17 uur

Wat een indrukwekkende ochtend hebben we achter de rug. Om 10 uur moesten we bij de Shell benzinepomp staan voor onze tour door de township van Knysna. We stonden er al even toen een blank stel in een kleine witte auto aankwam. Dat bleek onze gids met zijn vrouw te zijn. Allebei Afrikanen. Wij waren de enige die meegingen, dus onze huurauto bij het benzinestation laten staan en samen op de achterbank. De township ligt boven op de berg met een fantastisch uitzicht op de baai. Onze gids vertelde dat hij dit al 18 jaar doet en inmiddels heel veel mensen kent en zich vrij kan (...)

3 reacties • Plaats een reactie

15 0ktober naar Knysna

Bericht - 16 oktober 2017 om 09:11 uur

Na een nacht goed slapen voelt Rob zich vanmorgen gelukkig een stuk beter. Gisteren heeft hij wat droge toast gegeten en ik afhaal pizza. Die was trouwens erg lekker. Om half 9 allebei paracetamol ingenomen en toen gaan slapen. Tot vanmorgen een uur of 7. Lekker gedoucht en toen de koffers opnieuw ingedeeld. Het vuile en schone goed over de koffers verdeeld. Daarna ontbeten. Toen de auto ingepakt en op weg naar Knysna.

We rijden nu een deel van de weg die we al eerder gereden hebben. We kwamen weer door Tsitsikamma en langs Plettenburg Bay. Ik had gelezen over een wegrestaurant dat ‘Thyme and again’ heet, (...)

14 oktober Van Sibuya naar St. Francis Bay

Bericht - 14 oktober 2017 om 16:58 uur

Rob is vanmorgen ziek opgestaan. Ook hij is misselijk en heeft last van zijn buik. Bij mij is de misselijkheid gelukkig weg, al blijf ik last van mijn darmen houden. We nemen allebei een kopje thee om 05.30 uur in de grote tent. Daarna gaan we de boot op naar de volgende plek, op zoek naar buffels. Als we de boot afkomen, is Rob echt beroerd en moet hij overgeven. Dave vraagt of hij hem terug moet brengen, maar gelukkig voelt hij zich iets beter. Dus voorin de auto en we gaan op weg. Dave houdt er rekening mee (...)

13 oktober Sibuya - dag 2

Bericht - 14 oktober 2017 om 16:39 uur

Vanochtend om 5 uur opstaan. Om half 6 verzamelen we voor de eerste game drive. Het is een koude nacht geweest, dus de tent is een vrieskist. Rob gaat eerst douchen, daarna ik. Gelukkig hebben we gas voor warm water. Het duurt alleen wel even voor het water warm is. Afdrogen en héél snel aankleden!  Een hemd, shirt met lange mouwen, vest met capuchon en dan nog een vest. En mijn sjaal. In de camp tent eerst een kop oploskoffie. Ik laat mijn kruik vullen met heet water om mee te nemen. Lekker op mijn schoot met de deken erover op de boot.

We gaan weer (...)

1 reacties • Plaats een reactie

12 oktober Sibuya Game Reserve

Bericht - 14 oktober 2017 om 16:03 uur

Hallo luitjes, we zijn weer online!

Vanmorgen al vroeg op. Voor het ontbijt van half 8 de koffers gepakt en de auto ingeladen. Het is zonnig. Na het ontbijt betaald en op weg naar het volgende avontuur, Sibuya private park. Daarvoor rijden we naar Kenton-on-sea. Terwijl we langs Addo rijden, ziet Rob een leeuw liggen. Dus we zijn snel gedraaid, dat kan hier omdat er bijna geen verkeer is. Een stukje teruggereden en ja hoor, daar lag hij. Vanuit het niets dook er een bewaker op met de vraag of wij naar het park gingen. Nee, we wilden alleen een foto van de leeuw. (...)

11 oktober Night game drive

Bericht - 11 oktober 2017 om 21:53 uur

Net terug van de nicht game drive in Addo. Daar eerst een hapje gegeten. Toen om half 7 met 11 mensen in een open truck. Rob en ik zaten helemaal achterin, dus het hoogst. Er zijn drie rijen banken achter de chauffeur, en iedere rij is hoger. We zaten met vier Duitsers en vijf mensen uit India. Bijzonder om op dat moment de enige mensen in het grote park vol dieren te zijn. Jonathan, de chauffeur, ging buiten de normale wegen. Dat leverde heel wat gehobbel en geglij op. Er is nog veel modder na de regen van gisteren. (...)

3 reacties • Plaats een reactie

11 oktober Rustig aan en een nightdrive

Bericht - 11 oktober 2017 om 15:26 uur

Het weer is hier al net zo veranderlijk als in Nederland. Vanmorgen zonnig en heerlijk warm. Wel een windje. Na het ontbijt wat vuile was verzameld om te laten wassen in het dorp. Hier in de B&B doen ze dat niet. Via een weg vol met kuilen en blubber vanwege de regen van de afgelopen dagen, naar de straat die voor centrum door moet gaan. Aangekomen bij de wasserij, bleek deze gesloten. Een wat oudere, zwarte heer wilde ons tegen betaling wel naar de volgende brengen als we een plekje voor hem in de auto hadden. Dat hebben we (...)

10 oktober Vier van de vijf

Bericht - 10 oktober 2017 om 22:16 uur

Omdat we de hele dag op safari gaan, vroeg aan het ontbijt. Ik een omelet met kaas en bacon en Rob een stapel pancakes met daartussen bacon en banaan en overgoten met maple syrup. Natuurlijk halfje/halfje gedaan. Heerlijk! Helaas niet al te best weer. Dus een shirt, sweater en vest aan, sjaal om en hoed op. Charmant. Om half 9 kwam de open truck voorrijden. We gingen er met een groep van acht Duitsers in. Wij meteen achter de chauffeur en gids, Michael. Er lagen groene regenponcho’s op de banken. Die hadden we onderweg naar het park over onze benen gelegd, maar het begon te regenen. (...)

Op weg naar Addo

Bericht - 10 oktober 2017 om 07:24 uur

Wat leuk om jullie reacties te lezen en te zien dat jullie meelezen en -leven!

Vanmorgen geen spierpijn! Wel vannacht vaak wakker geworden van de ‘groeipijnen’ in mijn benen, of iets wat daar op lijkt. Toch goed geweest al dat sporten voor de vakantie. Op weg naar het restaurant voor het ontbijt zwom er een hele groep dolfijnen vlak langs de kust. Wat een mooi gezicht, hoe ze spelen in die hoge golven! Aangekomen in het restaurant hoorden we dat de elektriciteit uitgevallen was. Lekker yoghurt met vers fruit, granola en honing gegeten. We waren van plan nog een wandeling van 1 km te maken, maar we (...)