Avatar Rien Otten

Rien Otten

Momenteel is rienentineke bezig met de reis Via de la Plata op de fiets. Lees hieronder meer!

Blijf op de hoogte van de reis van rienentineke

Blijf op de hoogte van de reisblog van rienentineke door automatisch nieuwe updates per e-mail te ontvangen. Vul hieronder jouw e-mailadres in; we verkopen of misbruiken nooit jouw e-mailadres.

Vul jouw e-mailadres in om op de hoogte te blijven

Dag 18/19 Zamora naar Salamanca

Bericht - 24 mei 2018 om 15:46 uur

Een aparte dag de 18 e dag Vanmorgen opgestaan elkaar goed aangekeken en veel overleg gehad en een essentiële knoop doorgehakt. We stoppen met de via de la Plata en gaan richting Portugal. De reden zeer slechte weersomstandigheden de komende dagen in combinatie met het zwaarste deel van de tocht heeft ons hier toe besluiten. Het is lastig zo'n beslissing maar we hadden in NL afgesproken als 1 van ons om wat voor reden ook het niet ziet zitten gooien we het over een andere boeg. Ja en hoe gaan we het organiseren, hoe komen we in Lissabon op een goede manier. Alle (...)

Dag 17 Salamanca naar Zamora

Bericht - 22 mei 2018 om 22:20 uur

Weer een dag op de fiets. Op gestaan het weer ziet er goed uit de dagtrip ook 67 km meer dalen dan stijgen. Dit is natuurlijk altijd goed. Er zat nog en NL stel in het hostel die gingen net voor ons weg en reden ook dezelfde route. Wie weet zien we ze nog. Omdat we te vroeg waren hebben we besloten buiten het hostel te ontbijten, we toch dwars door de stad en er is altijd wel een bakker met ontbijt mogelijkheid open. En ja hoor, lekker broodje en Tineke een croissant en hup op de fiets. Al snel reden we de NL (...)

Dag 16 Salamanca rustdag

Bericht - 21 mei 2018 om 21:56 uur

Daar zijn we weer. Vandaag rustig opgestaan een spannende variatie qua ontbijt. Zelf brood roosteren, tafel klaarmaken, thee zetten en afwassen. Dit geeft toch een hoge mate van houvast deze vakantie. In de ochtend lekker door de stad geslenterd koffie gedaan de benodigde zaken gedaan. Zoals stempel gehaald in de kathedraal wat toch wel speciaal is, met een mooie tour door de kerk en een leuk verhaal van de jongen waar me moesten afrekenen voor de bezichtiging, en korting altijd leuk. Na de kathedraal op jacht naar een overzichtkaart van Spanje om het gepruts van gisteren te voorkomen. Broodje gegeten lekker rond gelopen en (...)

Dag 15 van Fuenterroble de Salvatierra naar Salamanca

Bericht - 20 mei 2018 om 18:43 uur

De dag dat we weer naar de bewoonde wereld gaan. Na enkele dagen in toch wel erg kleine gemeenschappen op naar de echte wereld. Het ontbijt was op zijn Spaans eenvoudig maar voedzaam. Met een lekker kopje rooibos van NL smaakte het erg goed, onze Spaanse mede fietsers schoven na 15 druppels gewijs aan bij de ontbijt tafel. De geur van geroosterde broodjes vulde de kamer, het koffie apparaat pruttelde. Langzaam werd iedereen wakker en bereide zich op zijn eigen manier voor op de volgende etappe, tijdens het ontbijt werd er gesproken waar iedereen heen ging. Salamanca werd er eenduidige gesproken. De (...)

Dag 14 Aldeanueva del Camino naar Fuenterreoble de Salvatierra

Bericht - 19 mei 2018 om 21:54 uur

Laten we eens beginnen met gisteravond. We hebben een pizza gehad helaas overdone met veel heel veel kaas. Enfin met een te volle mag naar boven en onder de wol. Helaas een erg klein bed van 2 bij 2 meter maar het is niet anders en gaan slapen. Na een onrustig nacht op tijd op, ontbijtje, de fietsen opgepakt en gaan. Vandaag beloofd een zware dag te worden 2 behoorlijke klimmen en daarna kabbelen naar de volgende overnachting. Het ging vanaf het begin gelijk omhoog en hadden geen tijd om de spieren goed op te warmen, maar ja je hebt geen keus (...)

Dag 13 van Riolobos naar Aldeanueva del Camino

Bericht - 18 mei 2018 om 19:49 uur

Op een vrijdag de 13e dag dat beloofd wat Na een goede nachtrust alles ingepakt ontbijt en karren maar. Na een rustig maar koud begin ging het erg lekker. Na 20 km kwam er een onverhard stuk waarbij we halverwege relatie technisch besloten hebben om te rijden via de verharde weg. Onderweg kwamen we een NL stel tegen die bleken ook de avond ervoor in het camping restaurant gegeten te hebben. Uiteraard elkaar vriendelijk gegroet en onze weg vervolgt. Op de hoogvlakte in de echte midle of niks begon de lucht wel erg te betrekken en de eerste regendruppels kwamen naar (...)

Dag 12 Caceres naar Riolobos

Bericht - 17 mei 2018 om 16:27 uur

Vanochtend op tijd wakker. We waren om 7.15 uit de veren, opgestaan slaapzakken ogeruimd spulletjes ingepakt en rond 8 uur klaar, naar de receptie sleutel ingeleverd van ons privé sanitair en ook nog een heerlijk Spaans ontbijtje. Vandaag vroeg op de fiets want het wordt warm na 14 uur en we willen eigenlijk ruim 60 km wegtrappen. Gelukkig gelukt 8.30 op de fiets, eerste stuk wel druk maar ja dat is ook wel logisch in de buurt van een grote stad. Jeetje wat gaat het lekker de snelheidsmeter tikt regelmatig de 26 km aan na een uurtje trappen zijn we al (...)

Dag 11 Caceres stad bezichten

Bericht - 16 mei 2018 om 21:43 uur

Hallo allemaal, hoe gaat het verder? Gisterenavond een leuke gezellige avond gehad met de mensen die ook op de camping in Merida stonden Vandaag (ochtend ) naar het mooie centrum van Caceres. Afgelopen nacht onder mooie felle LED lantaarnpaal geslapen grrrrr. Lekker ontbijtje gehad en we besloten ons bakkie in de stad te doen. Op de stalen ros gesprongen en hurrie op naar de stad 4 a 5 km fietsen dat valt toch mee. Maar ja ik dacht laten we nou eens niet langs de drukke 4 baans weg gaan maar via de parallel weg gaan fietsen. Je raadt het al (...)

Dag 9 en 10 Merida en Merida naar Caceres

Bericht - 15 mei 2018 om 19:01 uur

Na een rustdag op de blog, hier weer een stukje Gisteren de hele dag naar Merida geweest op de fiets en veel Romeinse oudheden bekeken. In de stad geluncht en rond 16 uur terug naar de camping. Op de camping een leuk contact gehad met een stel uit Deventer en gezellig een biertje gedronken. Daardoor een beetje te laat gaan koken. We hebben een heerlijk zelfgemaakte pasta gehad. Na het eten zoveel mogelijk rommel op geruimd want we willen toch een beetje bijtijds op pad de volgende dag. Vanochtend 8 uur op en rustig de eerste spulletjes ingepakt. Gezien de tent nog (...)

Dag 8 van Almendralejo naar Merida

Bericht - 13 mei 2018 om 18:58 uur

We starten weer met de avond ervoor Ff de stad in voor een drankje, bleken we bij een hippe bar terecht gekomen te zijn waar de plebs van Almendralejo komt veel mannen en vrouwen in mooie design kleding en hippe drankjes aan het drinken. Wij in onze camping/vakantie outfit vielen wel wat uit de toon. Maar wat ons betreft lekker belangrijk. Tineke aan de wijn en ik simpel maar een biertje chippie erbij en helemaal prima. Toen we drankjes op hadden nog ff naar de Dia voor boodschapje, daarna weer terug naar het hotel gelopen om ff te rusten voor (...)