Avatar Familie Prins

Familie Prins

Bericht - 28 juli 2017 om 17:28 uur

Vrijdag 28 juli. Onze laatste dag in Shanghai. Na het ontbijt gaan Lynn en ik op stap, euh nog een beetje shoppen. Ron is er klaar mee, snap ik ook. We zouden met de metro naar de silkmarket gaan, maar we willen niet zoveel meer lopen en de metrohalte zit niet om de hoek dus ander plan. We pakken de hop on hop off bus richting de Yu Tuinen, we zitten zo te kletsen dat we te laat zijn om bij de juiste halte uit te stappen. Dat ga ik even in mijn beste Chinees oplossen. De beste chauffeur stopt nog net (...)

16 reacties • Plaats een reactie

Bericht - 27 juli 2017 om 18:04 uur

Donderdag 26 juli. Niks uitslapen 07.15 uur wakker.... De warmte in Shanghai is een aanslag op ons lichaam. We gaan ontbijten en daarna gaan we rustig op pad. We boeken een hop on hop off bus voor twee dagen en dan kunnen we de hele stad door. Drie kleuren zijn er en we stappen over om de oude stad te bezoeken. Als we uit stappen komen we bij de prachtige Jing An tempel, nou daar gaan we even een kijkje nemen. Het is behoorlijk groot, hier wonen monniken die we horen bidden en even later naar buiten komen. We lopen door, tijd (...)

6 reacties • Plaats een reactie

Bericht - 26 juli 2017 om 17:23 uur

Woensdag 26 juli. We slapen een klein beetje uit en gaan op ons gemakje ontbijten in een prachtige zaal met balkons en kroonluchters. Het plan is om naar de silkmarket te gaan. We gaan de rivier onderdoor met een soort metrogondel. We komen dan uit bij de skyline (zie foto van gisteren) genaamd Pudong. Geweldig al die grote gebouwen, doet een beetje aan New York denken. Het is bloedheet en zoeken ons suf naar de silkmarket. Her en der vragen we in een shoppingmall of ze weten waar de silkmarket is, supermarket zeggen ze dan. Nee silkmarket, ah market (...)

Yangshuo - Shanghai

Bericht - 25 juli 2017 om 16:15 uur

Dinsdag 25 juli. Zo dat was een vroegertje vandaag. Om 07.00 uur zijn we opgehaald en naar het vliegveld van Guilin gereden in iets meer dan 1 uur. Vliegen naar Shanghai duurde twee uur en rond 15.00 uur waren we in het hotel aangekomen. Wauw wat een prachtig hotel gedateerd uit 1846, Charlie Chaplin en ook Albert Einstein hebben hier gelogeerd en nu ook de familie Prins. Mega grote kamer en vanavond is een mandje fruit en nootjes gebracht, is het dekbed omgeslagen en zijn de huisslippers klaar gezet. Nou daar moeten we flink van genieten, binnenkort doen we gewoon weer alles zelf.
We lopen (...)

4 reacties • Plaats een reactie

Bericht - 25 juli 2017 om 02:37 uur

Maandag 24 juli. Zo echt heerlijk geslapen, komt natuurlijk door de overwinning van gisterenavond. Gezellig met zijn allen ontbeten in de tuin. De mannen toezingen 2 - 0, 2 - 0🎤🎼. Vandaag doen we het rustig aan en blijven bij het zwembad. In de middag nemen we afscheid van de familie Lenting. Tegelijkertijd komen onze reisgenoten uit 2009 aan, Els, Arjen, Lin en Twan. Hoe bijzonder is dat! Geweldig om onze ervaringen te delen en 's avonds eten we gezellig met elkaar. Daarna nemen we afscheid van elkaar, want dinsdag gaan wij verder. We drinken nog een biertje met de (...)

5 reacties • Plaats een reactie

Bericht - 24 juli 2017 om 04:09 uur

Zondag 23 juli. Na het ontbijt worden we opgehaald met een busje en gaan we met Coriena, Berry, Tika en Bailey naar de theeplantage. Het is een half uurtje slingerend rijden, dus Lynn maar een reispilletje gegeven. We komen aan in een prachtige omgeving en wat een mooi uitzicht. We krijgen een mandje voor op onze rug en een mooie Chinese hoed. Hilarisch! We mogen thee gaan plukken. Tja welke blaadjes de grote of de kleintjes? We plukken van alles wat en uiteraard maken we de nodige foto's. De kleine blaadjes worden gebruikt voor de thee. We gaan wat (...)

1 reacties • Plaats een reactie

Bericht - 24 juli 2017 om 03:12 uur

Bericht - 23 juli 2017 om 11:38 uur

Zaterdag 22 juli. Het uploaden van mijn verhalen lukt niet best en kost een beetje veel tijd maar ik hou vol. Bij dit verhaal doe ik een foto van gisteren, was zo mooi. Na een heerlijk ontbijt in de tuin stappen we op de fiets naar Yangshuo. Klein half uur fietsen. Het wordt elke dag een graadje warmer. We gaan de stad verkennen en wat winkelen. De fiets zetten we naast het politiebureau, makkelijk herkenningspunt. Lynn scoort wat kleding en verder nog een paar souvenirs. Via een loopbrug komen we in een leuker gedeelte. Kleine straatjes, een markt en nou wil (...)

Bericht - 23 juli 2017 om 10:22 uur

Vrijdag 21 juli. Wat is het hier gezellig met de Nederlanders. Ik heb een klein dakje boven mijn hoofd, tja biertje is hier 630ml. Pilletje erin en laten we maar gaan ontbijten in de tuin. Daarna stappen we op de fiets richting de Drakenbrug. Het is 15km fietsen en terug kunnen we met de bamboeboot. De route krijgen we mee inclusief foto's, erg handig. Andere Nederlanders met hun twee dochters nemen dezelfde route en we gaan met elkaar verder. Leuke kleine paden met oranje bruinachtige modderplassen ontbreken niet. Leuk, Lynn heeft haar witte gympen aan..... Het is een mooie (...)

Guilin - Yangshuo

Bericht - 22 juli 2017 om 03:41 uur

Het is donderdag 20 juli en vandaag staan we om 06.30 uur op. Met de auto rijden we in 40 minuten naar de haven waar het krioelt van de mensen. En wat liggen er veel boten! Om 09.30 uur vertrekken we en varen over de Li River in 4 uur naar Yangshuo. We varen tussen het karstgebergte, wat is dit mooi! Het is gelukkig droog en maken veel foto's. Lynn halen we af en toe naar buiten voor een foto, met moeite, ze komt amper los van Harry Potter. Aangekomen in Yangshuo wachten we op de chauffeur die ons (...)