Avatar Masch&Jeannie back in de Bali

Masch&Jeannie back in de Bali

De Alchemy Academy 'Een bijzondere plek'

Bericht - 25 juni 2019 om 18:16 uur

De Alchemy Academy is niet zomaar een hele grote keuken waar je een raw food "kook" opleiding kan volgen. De Alchemy Academy is een bijzondere plek, waar spiritualiteit, creativiteit en synchronisiteit onder 1 dak samen komen en waar hele mooie dingen uit voort vloeien. Een plek die is ontstaan vanuit een droom. De droom van Shanti, de oprichtster en tevens teacher van de Alchemy Academy. Shanti wil de hele wereld meenemen in haar Raw food flow. Ideeën, gerechten, tips&tricks worden dan ook met veel liefde gedeeld aan de club die bij haar de opleiding volgt. En deze club mensen, die met heel veel (...)

Gong 'speciale aanbieding' klank meditatie

Bericht - 24 juni 2019 om 17:38 uur

Vorige week donderdag heb ik voor het eerst in m'n leven een Gong/klank meditatie bijgewoond. Bij klank meditatie wordt gebruik gemaakt van stem, mantra's, wierook (stokjes), achtergrond muziek en klankinstrumenten. De klanken en trillingen hebben een rustgevend en meditatieve werking voor lichaam, geest en ziel. Ook wordt er gebruik gemaakt van stilte om de klank beleving optimaal te kunnen ervaren. Klank meditatie heeft een rustgevende, zuiverende en ontspannen werking op je energie, je aura en je geest. De trilling van de gongklanken heeft een positieve uitwerking op het menselijk welbevinden. En dat heb ik ervaren! Deze vorm van meditatie werd gegeven (...)

Jatiluwih 'op vakantie tijdens de vakantie'

Bericht - 22 juni 2019 om 15:28 uur

Jatiluwih is een dorpje (bestuurslaag in regentschap Tabanan) in het midden van Bali wat welgeteld 2540 inwoners telt. De rijstterrassen van Jatiluwih behoren tot de mooiste van Bali. Dat de rijstvelden wereldwijd gewaardeerd zijn blijkt uit het feit dat ze op de Unesco Werelderfgoed lijst staan. Jatiluwih betekent : truly marvellous Maanden geleden, toen we al wat voorbereidingen aan het treffen waren voor onze reis naar Bali, kwam ik Jatiluwih tegen op internet. En ik dacht: daar wil ik heen! En afgelopen vrijdag was het zover. Na een heerlijk diner bij de Alchemy Academy, reden we met Wayan, onze taxi (...)

Balinese massage

Bericht - 19 juni 2019 om 11:26 uur

De Balinese massage werd ontwikkeld in de Indonesische provincie Bali, met invloed van de traditionele geneeswijzen van India, China en Zuidoost-Azië. Balinese massagetechnieken omvatten acupressuur, rollende en flicking huid, stevige en zachte strelingen, percussie en toepassing van essentiële oliën. En ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het een weldaad is voor je lijf. In 2016 en 2018 heb ik een complete lichaams massage laten doen in Ubud (van top tot teen). Dat waren behoorlijk stevige. Gisteren heb ik bij Santika spa een neck, shoulder, rug massage laten doen (alleen de achterkant). Het was in 1 woord heerlijk! Niet te hard, niet (...)

Weekendje Candidasa 'op vakantie tijdens de vakantie'

Bericht - 18 juni 2019 om 16:15 uur

Afgelopen weekend zijn we afgereisd naar Candidasa. Of zoals ik het noem, Candidasie. Omdat sommige woorden of namen nu eenmaal vrolijker klinken vind ik, als het eindigt op een ie. Candidasie ligt in het oosten van Bali, aan zee. De Bali zee. Hoe toepasselijk! Wayan, onze prive chauffeur heeft ons vrijdagavond veilig afgezet bij hotel Genggong, waar we 2 nachtjes hebben vertoeft. Toen we de auto uitstapte kwam de zoute zeelucht en een flinke zeebries ons al tegemoet. Weer zo'n warme deken, waar ik het laatst in een blogje over had. We hadden een prachtig hotel, gelegen aan het (...)

Candidasa

Bericht - 14 juni 2019 om 07:43 uur

Vanavond gaan we naar Candidasa een vissersdorpje gelegen aan de oostkust van Bali, waar we t/m zondagavond blijven. Het ligt in een rustige lagune. Rondom de dorpjes zijn er diverse mooie strandjes met een idyllisch uitzicht. Maagdelijk witte strandjes met een kalme azuurblauwe zee. Je snapt wel dat ik hier heel veel zin in heb en reuze benieuwd ben naar dit (voor ons nieuwe) plekje op Bali! En Jeannie ook. Die is wel toe aan zon, zee, rust en relaxen, na een hele week luisteren, Engels praten, informatie vergaren, koken en studeren. We verblijven in een mooi hotel, gelegen aan het (...)

Jalanjalan

Bericht - 13 juni 2019 om 09:53 uur

Elke dag maak ik een wandeling, want als ik iets fijn en leuk vind (en ik ben er ook nog eens heel goed in ;) is het wel wandelen. Hier in Bali vinden de bewoners dat maar raar. Je kunt toch een scooter of een taxi pakken, zie ik ze denken. En ze denken het niet alleen, ze vragen het ook! Om de 10 meter: miss, taxi? You need transport? You want taxi? No thank you, lach ik vriendelijk. Jalan jalan (ik loop wat rond). Op een scootertje rijden is ook leuk (veel op Nusa Lembongan gedaan in 2016 (...)

Let's go (coco)nuts

Status update - 13 juni 2019 om 06:12 uur

Happy Jeannie en haar coconut in happy Bali. Het is niet alleen lekker en dorstlessend, zo'n coconut maar ook nog eens heel gezond. Wist jij dat de coconut geneeskrachtige eigenschappen heeft? Het is zoal goed voor: * het brein * heeft een anti-bacteriele werking * is goed voor hart- en bloedvaten * werkt tegen kanker * werkt tegen diabetes * zorgt voor gezonde ingewanden * geeft goede energiebalans * geneest allerlei huidziekten. Het kokosvlees, wat in de coconut zit, kun je prima verwerken in soepen en sauzen. Het wordt ook gebruikt om kokosolie van te maken. Dit is een prima bakolie. Al met al een veelzijdige, pientere en lekkere (kijk uit malloot, een kokos)noot! Selemat tinggal (doei)

Jeannie's raw food opleiding

Bericht - 13 juni 2019 om 05:30 uur

Zoals de meeste van jullie weten is de grootste reden van deze reis naar Bali, de Raw Vegan Culinary opleiding die Jeannie volgt bij de Alchemy Academy hier in Ubud. Het is een prachtig onderwijs centrum gelegen op een mooie en rustige plek, 1 minuutje lopen van onze accomodatie af. Ik heb tot nu toe alleen nog maar foto's gezien en het ziet er prachtig uit! Volgende week vrijdag mag ik mee. Dan mag ik eindelijk met eigen ogen de plek zien waar mijn meisje iedere doordeweeks dag vertoeft en mee gaan genieten van allerlei raw food gerechten. Super veel zin (...)

Blog waardig stripje

Status update - 11 juni 2019 om 11:18 uur

Even geen Bali geblabla, maar een blog waardig stripje. Gekregen van mijn allerst humoristische vriendinnetje uit Tungelroy.