Avatar Nienke Duijs

Nienke Duijs

Home for Xmass

Bericht - 23 december 2017 om 14:09 uur

Vrijdagochtend ben ik om half6 geland in Nederland. Na het missen van vorig jaar kerst had ik bij het boeken van mijn ticket besloten om 22 december als verrassing terug te vliegen. Het was inmiddels geen verrassing meer, maar im back.

Afgelopen jaar is omgevlogen, ik had niet kunnen bedenken toen ik feestend 2017 in ging in HCMC dat mijn jaar zo zou verlopen. Afgelopen jaar heb ik een droom waargemaakt, een lange reis zonder plan, just go and see what happen.
Na mijn 7 weken vakantie heb ik mijn Azie avontuur verlengd en heb ik dit jaar bijna 33weken in (...)

Ineens is het aftellen, nog maar 10 dagen

Bericht - 12 december 2017 om 05:12 uur

Inmiddels ben ik al bijna 3 weken in Thailand en komt het einde van mijn reis in zicht. Dagen gaan ineens super snel en nog 10 te gaan dat ik in het koude Nederland terug kom. Als ik de sneeuw foto’s zie ben ik blij dat ik nu net aangekomen ben op een eiland met zon, zee en strand. Ik ga de komende dagen relaxen. Dit was mijn plan voor mijn laatste vier weken in Thailand, maar heb nog veel ondernomen en ben onderweg geweest.

Vanaf Myanmar ben ik via Bangkok doorgevlogen naar Surat Thani. Die avond had ik om (...)

Dag prachtig Myanmar

Bericht - 23 november 2017 om 07:49 uur

Mijn laatste uren in Myanmar tikken weg. Ik heb een geweldig avontuur beleefd samen met Ingrid. In een land wat nog niet overspoelt wordt met toeristen, waar mensen vriendelijk zijn en je graag willen helpen maar Engels zeer beperkt is, waar 1000K €0,60 waard is, waar ik sinds jaren weer heb gescooterd (wel electrisch maar toch), waar ik prachtige tempelcomplexen heb bezocht, de meeste zonsopkomsten heb meegemaakt (ik word nog wakker voordat het licht is), waar ik Shan continu terug zag op menu kaarten en gebouwen (groot gedeelte gereisd in de Shan-staat), waar mensen gekleurde kleding en de meeste (...)

De eerste belevenissen in Myanmar

Bericht - 13 november 2017 om 02:10 uur

Minggahlahbahr,

Ik ben al bijna twee weken in Myanmar. Op 31 oktober ben ik iets vertraagd geland in Yangon. Ingrid had ik voor de immigratie al snel gespot. Na de bagage band door naar de pinautomaat, waar mijn pas werd ingeslikt en ik zonder geld, zwaar geirriteerd en vermoeid stond te flippen. ‘Welkom in Myanmar’ De eerste behulpzame dame kwam al op ons afgerend en heeft de bank gebeld, die vrouw kreeg ik aan de lijn en leek niet te begrijpen dat ik mijn pas terug wilde. Ik kon wel morgen terugkomen naar het vliegveld en een local nummer regelen (...)

Start and finish at the mekong river

Bericht - 29 oktober 2017 om 06:49 uur

Ik ben Laos begonnen met een boottrip in de mekong river. Deze rivier is 4909km lang en stroomt door China, Myanmar, Laos, Thailand, Cambodja en Vietnam. En nu ben ik in het zuiderlijkste punt van Laos waar de Mekong samen komt tot prachtige watervallen en doorstroomt naar Cambodja. Er zwemmen zelfs nog een aantal zeldzame Irrawaddy dolfijnen, ik heb er twee zien zwemmen.

Dit is mijn laatste dag in Laos, morgen vertrek ik naar Thailand en vlieg dinsdag via Bangkok naar Myanmar. Waar ik Ingrid ontmoet en waar we samen Myanmar gaan ontdekken. Een nieuw avontuur waar ik erg naar (...)

Back in Asia

Bericht - 18 oktober 2017 om 17:29 uur

Sabaidee

Voor de meeste van jullie is het bekend dat ik 9 oktober weer ben vertrokken naar Azie. Een korte ‘vakantie’ in Nederland was fijn! Ik ben blij dat ik mijn ouders heb kunnen verrassen en de familie kunnen zien en ondersteunen waar nodig. Het was super fijn om mensen weer te zien en even echt contact te hebben. De weken zijn omgevlogen. Ik heb zelfs al mijn fotoboek af!

Nu weer back in Asia! Ik ben gevlogen via Cairo naar Bangkok. Heb helaas geen pyramides kunnen spotten uit het vliegtuig. Dezelfde avond ben ik nog doorgevlogen naar Chiang Mai, waar ik (...)

De laatste plekken in Maleisie

Bericht - 17 augustus 2017 om 11:43 uur

Hi,

Ik maak weer een lange bus rit van een uur of 6 dus ideaal moment om jullie up te daten over mijn afgelopen 10dagen.

Cameron Highlands het land van de vele prachtige theeplantages en daarnaast zie je ook veel landbouw. Door de temperatuur de ideale plek om groente te verbouwen. Brrr voor mij was het echt koud, rond de 19graden. Jullie zullen nu wel hard moeten lachen, maar voor mij is het sinds ik NL heb verlaten niet meer zo koud geweest. Dus met een lange broek, sokken en dik vest aan zat ik rillend op de bank te lezen. Helaas (...)

Back to the jungle

Bericht - 07 augustus 2017 om 09:16 uur

Lieve lezer,

Ik ben weer onderweg dus een mooie gelegenheid om jullie te updaten over mijn afgelopen avonturen op het prachtige Perhentian island en mijn bezoek aan de oudste jungle van de wereld, Taman Negara.

De reis naar perhentians verliep vlot. We kwamen om half 5 aan en vertrokken met de eerste boot om half 8. Stuiterend over het water 45min lang, wat ik als een van de weinige leuk vond. Sally maakte zich druk om het aantal mensen op de boot, of dit wel volgens de regels gaat. Nou nee dit blijft Azie, ook al is Maleisië een beter ontwikkeld (...)

Aapjes kijken🐒

Bericht - 27 juli 2017 om 15:44 uur

Bedankt voor de reacties, het is fijn om te lezen en lief dat jullie mij volgen. Ik ben bijna 12 weken onderweg. De dagen vliegen voorbij.
Borneo lijkt alweer zo lang geleden. De 3 daagse trip naar de Kinabatangan rivier was geweldig. Pick up was om 7uur, we reden met ze zessen daar heen in iets van 7,5uur. De plek waar we overnachten was aan de rivier en verder jungle. We maakte elke dag een boottocht om 6u en 16u om voornamelijk neusapen en oerang oetangs te spotten. We hadden de eerste tocht al meteen geluk. Ook al zag ik (...)

Love island life

Bericht - 14 juli 2017 om 03:18 uur

Als eerste bedankt voor het lezen en jullie reacties. Lief dat je mij wilt volgen.
Het klopt dat ik al even niet actief ben geweest op mijn blog. Maar wat vele weten was ik aan het chillen was op de Gili's. Ik hou echt van het eiland leven, alles relax and slow, hele dag op blote voeten lopen, prachtige zonsondergangen, zon, zee en stranden en vooral niets moeten en van alles mag.

Mijn vorige blog eindigde ik in Flores, waar we een paar dagen zijn gebleven in Labuan Bajo. Vanaf daar ben ik samen met Diana en Francios in een 28uur (...)