Avatar Nienke Remeysen

Nienke Remeysen

La Paz - Paracas (Bolivia-Peru)

Bericht - 13 juni 2017 om 14:32 uur

Ik merk dat ik heel erg goed ben in het uitstellen van het schrijven van een nieuw reisverslag, maar nu ik toch 5,5 uur moet wachten op een busstation kan ik er niet meer onderuit. In het laatste reisverslag wat ik geschreven heb waren we nog in La Paz (Bolivia), inmiddels zijn we al door heel Peru geweest zo'n beetje, dus genoeg te vertellen! Vanuit La Paz zijn we naar Copacabana gegaan. Daar hebben we eilanden bezocht op het Titicacameer. Heel bijzonder was dit niet, dus die sla ik voor het gemak maar even over. Vanuit Copacabana zijn we (...)

1 reacties • Plaats een reactie

Bariloche - La Paz (Chili/Bolivia)

Bericht - 13 juni 2017 om 14:31 uur

Oké ik weet eigenlijk niet meer waar ik was gebleven want ik loop voor de verandering weer achter. Dus laten we maar beginnen bij El Calafate. In El Calafate hebben we een dagtour gedaan naar de gletsjer Perito Moreno. Geen hike dit keer, maar gewoon een dag langs deze gigantische gletsjer met een dik vet pak ijs aflopen. Indrukwekkend om te zien. De dag na de gletsjer zijn we doorgereden naar Bariloche, DE chocoladestad van Argentinië en dat hebben we gemerkt! Bariloche ziet eruit als een heel gezellig groot skidorp en ik heb me laten vertellen dat onze koninklijke (...)

0 reacties • Plaats een reactie

El Chalten - Bariloche (Argentinië/Chili)

Bericht - 13 juni 2017 om 14:28 uur

Vanuit Puerto Madryn zijn we verder naar het zuiden gereden, de volgende officiële stop was El Chaltèn. Een klein backpackersdorp met aparte gekleurde huisjes, maar vooral een prachtige omgeving. Na vegetarisch gekookt te hebben (de supermarkten zijn driekwart leeg tegen het einde van het seizoen :)) en eindelijk gedoucht te hebben was het de volgende dag tijd voor onze eerste echte hike. Dat het de eerste flinke hike was heb ik geweten en gevoeld. De hike naar mount fitzroy was 11 km heen en 11 km terug. De eerste 10 km gingen prima, totdat we een bord zagen waarop (...)

0 reacties • Plaats een reactie

Buenos Aires - El Chalten (Argentinië)

Bericht - 13 juni 2017 om 14:23 uur

Hoi hoi! Nou na 6 dagen weg te zijn geweest van de bewoonde wereld, zijn we nu gearriveerd in El Chaltèn. Dat ligt al redelijk ver in het zuiden van Argentinië, wat betekent dat we erg veel hebben gereden de afgelopen dagen. We hebben 2 dagen gebushcampt, wat inhoudt gewoon zomaar ergens in niemandsland je tent opzetten. De eerste nacht lagen we tussen de snelweg en het spoor in, waardoor ik s'nachts dacht dat ik werd overreden door een langsrazende trein. De andere dagen hebben we op een 'camping' geslapen, en dat houdt dan weer in dat het een (...)