Avatar Mirthe Koops

Mirthe Koops

Dag 16 en 17 - 08/09-09-2019 Victoria -> Vancouver

Bericht - 09 september 2019 om 23:35 uur

Wat een gezellige stad is Victoria. Het is vandaag zondag en we moeten om 10:00u bij de whale watch tour zijn. We ontbijten bij ons om de hoek in weer een hippe koffiezaak. Ons Airbnb zit in een gebouw wat lijkt omgebouwd te zijn van hotel naar kleine studio’s. Het is allemaal nieuw, schoon en er zijn gezamenlijke ruimtes (fitness, rooftop, woonkamer, vergaderkamer), goed geregeld allemaal. Aangekomen bij onze whale watch tour gaan we eerst een uur vol gas varen naar het open water, waarbij op USA wateren komen en we dus ook eigenlijk in Amerika zijn geweest. Na (...)

Dag 15 - 07-09-2019 - Ucluelet ->Victoria

Bericht - 09 september 2019 om 23:34 uur

We vertrekken richting Victoria, zo’n 4 uur rijden en komen rond 14:00u aan. Victoria is niet heel groot, alles is goed te lopen. We beginnen met een biertje en wat drinken bij de Canoe Brew Pub om de hoek, ziet er alweer erg gezellig uit. Valt wel op dat alle bediening (ook op voorgaande dagen) er hip uit ziet. Als in een tattoo, gekleurd haar en de neuspiercing is hier in de aanbieding geweest denken we. We wandelen naar de Fishersman Wharf, met allemaal kleine schattige waterwoningen en eten bij ‘Blue Fish, Red Fish’, enorme rij, maar beste zalm (...)

Dag 14 - 06-09-2019 - Parksville -> Ucluelet

Bericht - 07 september 2019 om 06:09 uur

Vandaag worden we wakker met een mooie zonsopkomst aan het strand (vanaf ons balkon dan). Het weer is zonnig en al het is al lekker warm. Timo werkt nog even en ik ren een rondje, daarna ontbijten we bij…… de Starbucks! Dat was al een tijd geleden. Vandaag rijden we door the Pacific Rim via Pacific Rim Highway in zo’n 2 uur naar Ucluelet, de andere kant van Vancouver Island. Onderweg stoppen we bij MacMillan Provincial Park voor the cathedral trail, waar enorme bomen staan. De bossen zijn hier meer regenwoud/sprookjesachtig. Nog een stop: bij ‘hole in the wall’, (...)

Dag 13 - 05-09-2019 - Whistler -> Parksville

Bericht - 06 september 2019 om 02:47 uur

Bye Whistler! Eindelijk kunnen we een beetje uitslapen en dat kon ook goed, omdat onze Ferry pas om 13:15u vertrekt en het maar op een uurtje rijden van Whistler zit. We rijden naar de Horseshoe Bay waar de Ferry vertrekt en maken daarvoor nog even een stop bij Brandywine Falls om de benen te strekken. Bij aankomst moeten we een uur vaatvoren bij de Ferry zijn, omdat we gereserveerd hadden en dat is maar goed ook, want hij zat helemaal vol. Het leek op een grote Test, maar dan met zicht op verschillende eilanden, bergen, Vancouver de stad en (...)

Dag 12 - 04-09-2019 - Whistler

Bericht - 05 september 2019 om 02:42 uur

Na een heerlijke pizza + biertjes gisterenavond in het centrum van Whistler (echt een leuk en gezellig skidorp, waar je in de winter zeker goed kan après skiën, maar wel genoeg geld moet meenemen want alleen een skipas is dan al 600 cad, voor 5 dagen). Vanmorgen bij de lokale bakkerij lekker ontbijtje gehaald (dat kan hier allemaal prima) en hiermee een goede bodem gelegd voor onze hike dag in het skigebied van Whitstler, a.k.a. Blackcomb. Daarvoor moet je een dagpas kopen, waarmee je met de gondel omhoog kan en met de liften die open zijn naar verschillende bergen (...)

Dag 11 - 03-09-2019 - Little Fort -> Whistler

Bericht - 04 september 2019 om 02:38 uur

Morning! We verlaten ‘the home of of the hummingbird’ (we hebben ze gezien, maar die vogels zijn te snel voor een foto). We kiezen na het ontbijt om via highway 94 te gaan, duurt iets langer in Whistler te komen, maar dat is het waard. Korte koffiepauze bij Tim Horton’s waar de rijd voor de drive true 3x zo lang is als voor de kassa binnen. Het weer wordt weer warmer en droger, lijkt een beetje op het klimaat in Penticton. We stoppen bij lillooet om wat te eten en rijden door een prachtige vallei richting Whistler. Onderweg nog (...)

Dag 10 - 02-09-2019 - Jasper -> Clearwater / Little Fort

Bericht - 03 september 2019 om 02:55 uur

Na het ontbijt zijn we vertrokken uit Jasper richtig Clearwater. We rijden eerst door Mount Robson NP, maar het is helaas bewolkt, dus we konden niet de volledig mountain Robson zien. Een uur verderop (we zitten al op de helft van de reis voor vandaag) is de zon tevoorschijn gekomen en stijgt de temperatuur al naar 20+. Ik rijd vandaag wat meer, zodat Timo even kan werken, en we rijden ook nog door een tijdzone, waardoor we vandaag een uur langer hebben. In clearwater halen lunch en rijden we door naar Wells Gray Provincial Park waar we eerst helemaal (...)

Dag 9 - 01-09-2019 - Jasper

Bericht - 02 september 2019 om 04:10 uur

Onze gebeden zijn verhoord! Elke local gaf gisteren aan dat het weer waarschijnlijk net zoals vandaag, dus nu gisteren, zou worden. Veel regen en bewolking. Omdat Jasper best groot is, met veel gebergte is het altijd mogelijk dat het weer op het laatste moment nog kan omslaan. En dat gebeurde, want vanmorgen was er een strakblauwe lucht met een zonnetje en die is niet meer weggegaan. Na ons eerste zelfgemaakte ontbijt vertrokken naar Edith Cavell waar we hiken naar een gletsjer met een meer van ijswater. Afstand viel mee (1,2 km, maar met hoogteverschil) dus Path of the Glacier (...)

Dag 8 - 31-08-2019 - Banff -> Jasper

Bericht - 01 september 2019 om 05:11 uur

Regen, dat heb je ook in Canada. Gisteren na ons etentje (met uitzicht op de bergen) nog even in de hottub (ja, weer met dat uitzicht) zagen we al wat lichtflitsen voorbij komen. We rijden van Banff vandaag naar Jasper. Jasper NP zit vast aan Banff NP en waar wij slapen is zo’n 3 uur rijden. We stoppen nog even bij het dorp bij Lake Louise voor koffie en ook maar regenponcho’s, want we willen wel wat zien. Banff naar Jasper loopt via Icefields Parkway. Een mooie autoroute, vandaag alleen iets bewolkter. Op de droge momenten stoppen we bij (...)

Dag 7 - 30-08-2019 - Banff

Bericht - 31 augustus 2019 om 02:03 uur

Onze trouwdag, die we vanavond goed gaan vieren! Voor nu vroeg er uit om Banff te ontdekken. Het park is altijd best druk dus wordt overal geadviseerd vroeg naar de bekende plekken te gaan. Wij gingen via de Bow Valley Parkway (prachtige 50 km route die parallel aan de snelweg in het park loopt) naar onze eerste stop: Johnston Canyon, waar je kan hiken naar meerdere watervallen. Wij zijn naar de lower & upper falls geweest, zo’n 2,5km bij elkaar (enkeltje), maar met alle hellingen toch zo’n 2 uur onderweg en dat was het waard! Door op Parkway waar (...)