Avatar Megan van der Lubbe

Megan van der Lubbe

Sydney: de laatste halte deel 2

Bericht - 03 januari 2018 om 01:09 uur

De laatste aflvering van mijn blog die jullie nog te goed hadden. Wat heb ik allemaal gedaan in mijn laatste week? Om te beginnen heb ik de Congee to Bondi beach walk gedaan. Een wandeling langs de kust die dus begint in Congee en je via allerlei stranden en mooie uitzichten naar Bondi Beach brengt. Het was weer een uitstekende gelegenheid voor het schieten van wat mooie plaatjes. De volgende dag ging ik mee op dagtour naar de figure 8 pools. Hier had ik best naar uitgekeken omdat het heel mooi schijnt te zijn, maar ook omdat het vrij (...)

Sydney: de laatste halte deel 1

Bericht - 26 december 2017 om 09:40 uur

De laatste halte van mijn reis is inmiddels alweer een paar dagen bereikt: Sydney! De vliegreis hierheen was wat rommelig maar uiteindelijk ben ik vrij vlotjes in het hostel aangekomen. Net als de 1e keer dat ik in Sydney was, ben ik mee geweest op de city tour die het hostel organiseerde. Deze werd geleid door dezelfde persoon en die zei gelijk: jij bent al een keer mee geweest. Ik vond dat vrij indrukwekkend aangezien het 3 maanden geleden was en ik toen maar 2 dagen in het hostel was! Maar goed, de tour was weer erg leuk en (...)

Phillip Island en Melbourne

Bericht - 19 december 2017 om 11:28 uur

Na de Great Ocean Road was het wel even een kleine cultuurshock om in Melbourne aan te komen. Na Brisbane was ik eigenlijk niet meer voor langere tijd in een grote stad geweest en nu stond ik opeens in deze metropool met 4,6 miljoen inwoners. Wat een drukte opeens! Maar ik zou slechts 1 nachtje in Melbourne blijven om de volgende 2 dagen nog een uitstapje te maken naar Phillip Island.

Phillip Island ligt op een kleine 2 uurtjes rijden van Melbourne en is een prachtig eiland waar je werkelijk van alles kunt. Supermooie coastal walks, goede surfplekken en natuurlijk (...)

Great Ocean Road

Bericht - 11 december 2017 om 03:40 uur

Na ongeveer een week zit mijn roadtrip van Adelaide naar Melbourne er weer op. Voordat ik de Great Ocean Road echt op zou rijden ben ik nog richting het binnenland gereden, waar de Grampians liggen. Een waanzinnig mooi natuurgebied met prachtige wandelingen en uitzichtpunten. Op de dag van aankomst ben ik naar de McKenzie falls geweest, een indrukwikkende waterval, en naar de Balconies lookout. De naam zegt het al, een uitzichtpunt over de hele omgeving. De volgendendag heb ik een behoorlijk pittige wandeling gemaakt, de wonderland loop. Een wandeling van ongeveer 9 km naar the pinnacles, het hoogste punt (...)

De outback

Bericht - 04 december 2017 om 11:31 uur

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: de outback is echt waanzinnig mooi😎. Ik ga proberen een soort van beknopte beschrijving te geven, want ik merk dat ik er vrij lang over kan kletsen😄

Vanuit Cairns ben ik naar Alice Springs gevlogen. Hier zou mijn tour door de outback beginnen. Maar natuurlijk had ik ook nog even tijd om Alice Springs te verkennen. Het was kleiner dan ik had verwacht en je zag er veel dakloze Aboriginals. Het uitzicht vanaf Anzac Hill was erg mooi en weer eens wat anders dan een uitzicht met zee en/of strand😁. (...)

Magnetic Island en Cairns

Bericht - 23 november 2017 om 03:34 uur

Nu mijn tijd in Cairns er bijna op zit leek het me wel weer tijd voor een nieuwe blog. Na de Whitsundays ben ik met de bus naar Townsville gereisd en vervolgens heb ik de ferry genomen naar Magnetic Island. Een klein eiland dat vooral bekend staat om zijn mooi stranden, koala's, wallaby's en het feit dat je een " barbie" auto kan huren om het eiland te verkennen. Ik heb hier de Fort walk gedaan. Een mooie wandeling met prachtige uitzichten, wilde koala's in bomen langs de route en overblijfselen van bunkers uit de Tweede Wereldoorlog. Ik heb (...)

Fraser Island, Agnes water, Whitsunday Islands

Bericht - 16 november 2017 om 00:36 uur

Ik heb het behoorlijk druk gehad met verschillende  tours en activiteiten de afgelopen 1,5 week😉. Om te beginnen met een Fraser Island tour van 3 dagen. Fraser Island is het grootste strandeiland ter wereld en bevat meer strandkorrels dan de sahara! Maar heeft ook alle soorten bebossing van regenwoud tot de mangroves. Daarnaast bevat het eiland talloze meren waarvan het water bij de een nog zuiverder is dan bij de ander. Ik heb zelf ook in de jeep mogen rijden, supervet en doodeng tegelijk. Ik was stiekem wel blij toen ik de auto weer veilig geparkeerd had. Hoogtepunten van (...)

Status update van 03 November 2017

Status update - 03 november 2017 om 08:05 uur

Noosa coast

Status update - 03 november 2017 om 07:39 uur

Uitzicht over Brisbane!

Byron Bay, Brisbane, Noosa

Bericht - 02 november 2017 om 12:07 uur

Na iets meer dan een week is het wel weer tijd voor een blogje dacht ik!

Byron Bay was erg leuk! Heel relaxed en toch ook heel toeristisch. Ik zat in een leuk hostel met directe toegang tot het strand. Ik heb hier een kayak tocht gedaan waarbij we op zo'n 5 meter van dolfijnen kwamen. Helaas kwam er ook een stormpje binnenwaaien dus moesten we eerder stoppen. Maar dat mocht de pret niet drukken en de dolfijnen heb ik toch maar mooi gezien. Wat ook erg leuk was, was de coastal walk naar de vuurtoren. Deze staat op het (...)