Avatar Marijn Nina

Marijn Nina

Dé treinreis

Bericht - 15 november 2018 om 15:16 uur

Op het busstation in Huaraz waren we twee Nederlandse meisjes tegengekomen, en aangekomen in Lima besloten we te vragen of we een taxi zouden delen. Na wat onderhandelingen met de chauffeur hadden we geregeld dat we allebei bij ons eigen hostel werden afgezet voor dezelfde prijs, dus wij waren nog geen €2,- kwijt, dat was fijn aankomen! Onderweg hadden we onszelf al verlekkerd op het restaurant waar we de vorige keer zo lekker hadden gegeten, dus snel legden we onze spullen in de kamer, maakten we een praatje met de voor ons inmiddels bekende medewerker van het hostel en (...)

Prachtig Peru

Bericht - 09 oktober 2018 om 17:37 uur

Na anderhalf uur vertraging en behoorlijk wat turbulentie zijn we dan eindelijk aangekomen in Lima. Met het vliegtuig dan hè, niet wat kilo’s betreft natuurlijk. Gelukkig ging het heel soepeltjes met de controle en konden we zonder uitreisdocumenten gewoon het land in, erg fijn! Voor het vertrek hadden we het hostel voor de eerste 2 nachten al vastgelegd. We besloten om eerst naar Barranco te gaan en vervolgens 2 nachten in Miraflores door te brengen, de 2 hippe wijken van Lima. Toen we de naam van ons hostel doorgaven ging er geen lichtje branden bij de taxichauffeur en ook (...)

Een waardig afscheid van een fantastisch land!

Bericht - 29 september 2018 om 21:34 uur

Goed, we waren dus aangekomen in Leticia en we hadden nog zo’n 6u tot onze vlucht. Normaal gesproken ga je zo’n 4u van te voren wel richting vliegveld vanuit het centrum, maar hier hoefden we maar 10 minuutjes met de tuktuk, er was dus nog behoorlijk wat tijd die we moesten doden. Maar we hadden nog genoeg te doen: we moesten namelijk online inchecken, dus vroegen we bij een tuktuk naar “restaurante con WiFi” en dat zou helemaal goedkomen. Voor nog geen euro stonden we even later bij het “restaurante con WiFi”, maar het was helaas toch sin WiFi, (...)

Adembenemende Amazone

Bericht - 22 september 2018 om 21:48 uur

5.30. Wekker. 10 uur hiervoor stonden we nog stijf van alle koffie, maar daar was nu niks meer van over. Snel stopten we alle spullen in onze backpacks en maakten we ons klaar voor de taxi. Tijdens de koffietour de dag ervoor hadden we iemand gesproken die 20 minuutjes eerder dan wij een vlucht had vanaf hetzelfde vliegveld, dus nadat hij 2 blokken verder was ingestapt konden we naar het vliegveld. 5 minuutjes omrijden en 20 minuutjes eerder vertrekken leverde ons op deze manier toch mooi €12,- op! En dat konden we gebruiken, want met miljoenen peso’s op zak stond (...)

Medellín

Bericht - 20 september 2018 om 19:36 uur

Ai, astma, hooikoorts en een zware hersenschudding. Allen staan ze op de checklist van de PADI, en als je hier ergens “yes” moet antwoorden, mag je niet beginnen zonder een verklaring van de dokter. Door het tijdsverschil zouden we pas 2 dagen later met veel moeite zo’n verklaring hebben en al die theorie die we moesten leren.. Plannen gewijzigd, er is tijd over voor de Amazone! Maar eerst maar eens naar Medellín.

Vrijwel meteen na het besluit om onze PADI niet te halen hebben we gevraagd of er voor de volgende dag een plekje in de nachtbus naar Medellín gereserveerd (...)

Een nieuw hoofdstuk

Bericht - 02 september 2018 om 20:23 uur

“How many of your parents told you not to go to Colombia? How many of your parents said it was too dangerous over here? But you came! Thank you, thank you all for coming! We’re building a new chapter, we’re making new history. Please tell other people you’ve been in Colombia and what you think of our country!”

Dit was het emotionele slotstuk van de gids van een gratis tour door Cartagena. En ze heeft meer dan gelijk. We kwamen hier met vooroordelen naartoe en ons ongelijk is nu al bewezen. De eerste taxi, van het vliegveld naar het eerste (...)