Avatar Oost226

Oost226

Dag 24

Bericht - 23 augustus 2017 om 17:03 uur

Dag Peru. Met je prachtige natuur; de diepgroene Amazone met het vochtige regenwoud. De gortdroge kustwoestijnen aan de Stille oceaan. De imponerende bergen van de Andes met tropische jungle en uitgestrekte hoogvlaktes. Het hoogst bevaarbare meer met het mooie heldere licht waar we zo dicht bij Bolivia waren en de mensen zo lief zijn. Alle dieren die we thuis alleen maar in de dierentuin achter een hekje zien. De papegaaien, apen, kingfishers, piranha's, dolfijnen, reptielen, schildpadden, parkieten, flamingo's, lama's, alpaca's, vicuña's enz. En ook de straathonden die overleven op afval en soms zo dicht bij ons kwamen voor wat (...)

1 reacties • Plaats een reactie

Dag 23

Bericht - 23 augustus 2017 om 05:21 uur

Op toch wel de laatste dag in Peru worden we om kwart over 10 opgehaald in ons hotel. Alle tijd om uitgebreid te ontbijten en nog een heerlijke kop echte Peruaanse koffie te drinken in de zon op de Spaanse binnenplaats van ons hotel. Cusco is enorm gegroeid in een korte tijd wat maakt dat het vliegveld midden in de stad ligt. Als we het vliegveld oprijden ziet de toren met de afbladderende verf en de slechte infrastructuur er niet heel vertrouwenwekkend uit maar vooruit.. het normale gekrioel van kruiers, toeristen en verkopers van goedkope souvenirs. Dankzij het vele (...)

Dag 23

Bericht - 23 augustus 2017 om 05:19 uur

0 reacties • Plaats een reactie

Dag 22

Bericht - 22 augustus 2017 om 06:35 uur

Heerlijk uitslapen en ontbijten. Gek zo'n dag zonder invulling! Tijdens de koffie maken we een plan voor vandaag waarbij iedereen aangeeft waar behoefte aan is. Tom, Merel en ik besluiten om voor alle uit Nederland meegenomen dozen potloden, gummen en slijpers die we over hielden na de Amazone een goed doel te zoeken. We vinden Fair Service hier in Cusco. Een non profit organisatie die alleenstaande moeders en kinderen uit de armste gezinnen ondersteunen. We nemen een taxi en met handen en voeten en wat speurwerk(we voelen ons als in een tv programma op zoek naar personen in buitenland) (...)

0 reacties • Plaats een reactie

Dag 21

Bericht - 22 augustus 2017 om 06:31 uur

Belachelijk vroeg om 3 uur gaat onze wekker vannacht. Om half 4 staan we bij de plaats waar bussen mensen oppikken naar de Machu Pichu. De eerste bus gaat pas om half 6..  een enorme gekte hier! Er staan al zo'n 400 mensen.. na 15 minuten gaat Catrien terug naar het hotel nog even uitrusten. Mensen gaan in en uit de rij dat is normaal. Om 5 uur gaan Laura, Catrien en ik snel ontbijten en weer terug naar de rij zodat Tom en Merel kunnen gaan ontbijten. Als de bussen gaan rijden staan achter ons meer mensen dan (...)

0 reacties • Plaats een reactie

Dag 20

Bericht - 22 augustus 2017 om 06:30 uur

Om 7 uur worden we opgepikt met onze rugzak. Voelt vreemd om de koffers hier achter te laten maar het zal wel goed komen. Alles wat belangrijk is, paspoorten, camera's en geld gaat mee in de rugzak. Op het treinstation van Ollantaytambo heerst lichte chaos, uiteindelijk zitten we in de juiste coupe en rijden we door de Sacred Valley naar station Machu Pichu. De vallei is een stuk nauwer hier, we zien af en toe een onverhard stuk weg maar vooral hoge bergwanden, jungle en een rotsige rivierbedding De rivier stroomt snel maar is door het droge seizoen niet (...)

1 reacties • Plaats een reactie

Dag 19

Bericht - 19 augustus 2017 om 04:37 uur

Het heeft de hele avond en nacht geregend. Als we wakker worden is het zwaar bewolkt en regent het nog wat na. Ook is het koud met 9 graden. De gids is laat en als hij dan eindelijk de bus uitstruikelt in alle haast, verteld hij dat hij laat is omdat er een vrachtwagen omgevallen is op de weg en niemand er langs kon. Dat hebben we vaker langs onze weg in Peru gezien! We rijden via een route die de chauffeur, die hier woont, kent naar het Inca monument van Moray. Het is klimmen en dalen over een (...)

0 reacties • Plaats een reactie

Dag 18

Bericht - 18 augustus 2017 om 02:38 uur

Om negen uur rijden we Cusco uit richting de Sacred Valley. De Heilige Vallei en de Machu Pichu zijn toch wel de heilige graal van onze vakantie en we kijken er erg naar uit. De Helige vallei strekt zich uit tussen twee plaatsen. Het begint na 33 km rijden bij Pisac waar we een wat minder heilige excursie hebben. We bezoeken de plaatselijke markt, die is enorm en voor ons gevoel verkoopt iedereen dezelfde spullen. Veel handarbeid en kunstnijverheid in hoeden, tassen, kleden, sieraden, alles wat in de Andes gemaakt wordt kun je hier kopen. We bezoeken een zilverwerkplaats (...)

0 reacties • Plaats een reactie

Dag 17

Bericht - 17 augustus 2017 om 03:44 uur

Vannacht om half 4 werden Tom, Catrien en Laura opgehaald bij ons hotel. Ze hadden een klein ontbijtje voor ze de bus ingingen. Vier uur in de bus waarin nog een klein ontbijtje en dan naar het begin van de wandeling naar de Rainbow Mountains. Daar liepen ze naar de plek waar paarden stonden. Ze spraken een prijs af voor ieder een paard. Toen Tom wilde betalen zei de gids hem nog niet te betalen anders is het paard en zijn begeleider weg zodra je afgeleverd bent aan de top. Ze begonnen de wandeling  zelf te wandelen en toen (...)

0 reacties • Plaats een reactie

Dag 16

Bericht - 16 augustus 2017 om 01:30 uur

Vandaag een city tour in Cuzco. We kunnen wat later op en dat is heerlijk. Om 9 uur worden we opgehaald door onze gids en in sneltreinvaart gaan we een aantal bezienswaardigheden af. We voelen ons als de toeristen die Nederland in 2 dagen doen! Wel humor om een wat rigide gids te hebben die door dendert!! Cuzco is een mondaine stad met grote verschillen tussen rijk en arm. De stad is mooi en verzorgd, heel anders dan wat we tot nu toe zagen. Cuzco is in 1200 gesticht door de legendarische eerste Inca Cápac en is de langst (...)