Avatar Michel van Lint

Michel van Lint

Dag 15 2/2: Vanuit de sneeuw naar huis...

Bericht - 02 februari 2018 om 19:22 uur

Vanmorgen wakker geworden in een wittere wereld. De nieuwe sneeuw had Oberndorf en omgeving veranderd in een sprookjeswereld. Er was afgelopen nacht ongeveer 5cm nieuwe sneeuw gevallen. Om half 9 ons laatste ontbijt en om half 10 liepen we met onze koffers door de sneeuw. Na 10 minuten arriveerden we op een nog wit station. In Oostenrijk rijden in de winter wel gewoon treinen en exact op tijd arriveerde de stoptrein naar Wörgl. Door het sprookjesachtige Brixental reden we. In Wörgl stapten we over op de Eurocity naar München en al snel in Duitsland veranderde het landschap in een (...)

3 reacties • Plaats een reactie

Dag 14 1/2: Weer sneeuw...

Bericht - 01 februari 2018 om 23:21 uur

Aan het begin van de reis hadden we veel sneeuw, toen ruim een week zon en op de laatste volle dag in Oostenrijk heeft het weer gesneeuwd.
Na een heerlijk ontbijt zijn we met de trein naar Kirchberg toe gereden. Voor de eerste keer deze vakantie bleef de temperatuur onder de nul graden. Naarmate de ochtend vorderde betrok de lucht. Wij waren inmiddels aan de wandel in Kirchberg naar een van de skiliften. Daar aangekomen vielen de eerste vlokken naar beneden en werd het erg mistig op de skiafdalingen. Menig skier besloot er ook mee op te houden. Terwijl grote (...)

2 reacties • Plaats een reactie

Dag 13 31/1: Winterwanderung in de zon naar Hahnenkammbahn

Bericht - 31 januari 2018 om 18:32 uur

Gewekt door het zonnetje. Waarschijnlijk de laatste dag... Het ontbijt was weer feestelijk. Na een goed ontbijt de sneeuwschoenen aan gedaan voor de wandeling van Oberndorf naar Kitzbühel. Een wandeling van 9-10 kilometer door een prachtig besneeuwd landschap. Na ruim twee uur waren we in het centrum van Kitzbühel. Een erg leuk stadje. We liepen door naar de Hahenkammbahn en gingen met deze kabelbaan naar 1620 meter hoogte. Hier bezochten we ook het staathuishoudkunde van de belangrijkste skiwedstrijd ter wereld, de Hahenkammrennen, die elk jaar in januari worden gehouden. De Streif is tevens ook de steilste en gevaarlijkste afdaling (...)

2 reacties • Plaats een reactie

Dag 12 30/1: Naar het laatste hotel

Bericht - 30 januari 2018 om 22:52 uur

Vandaag zijn we naar ons laatste hotel van de reis gegaan. Maar eerst starte de dag nog met een uitgebreid ontbijt en een lekker zonnetje in het Otztal, want ook vandaag was de lucht het grootste gedeelte van de dag strakblauw. De eigenaresse van het hotel in Oetz bracht ons naar het station, dat scheelde weer een busrit. We hadden hierdoor ook alle tijd voor de overstap op de Alpentransit trein. In een mooie panaromawagen reden we via Innsbruck door het Brixental naar Oberndorf met nog één overstap in St. Johan in Tirol. Ook hier ligt zeker 60 tot 100 (...)

3 reacties • Plaats een reactie

Dag 11 29/1: Zonnig Hochoetz

Bericht - 29 januari 2018 om 18:46 uur

De dag begon weer met een heerlijk ontbijt en een strak blauwe hemel. Langzaam verwarmde de zon het Otztal. Tegen 11 uur lag ook Oetz in de zon en starten we met onze wandeling. De paden beginnen echter op sommige plekken flinke ijsbanen te worden, ondanks dat hier in Oetz volgens de inwoners het dikste pak sneeuw ligt sinds 1985. We liepen en gleden naar de kabelbaan naar Hochoetz zo’n 2 kilometer van ons hotel. In 8 minuten bracht de Achenkogekbahn ons naar 2023 meter naar een zonovergoten skigebied. Hier waren velen aan het skiën en snowboarden of net (...)

0 reacties • Plaats een reactie

Dag 10 28/1: Otztal

Bericht - 28 januari 2018 om 22:33 uur

Na de zonovergoten dag gisteren was het vandaag bewolkt. We zijn in het Otztal. Dit is het dal met de bekende ski-oorden Oetz, Solden en Obergurgl. Na een wederom heerlijk ontbijt gingen we vandaag weer een winterwanderung maken. We gingen vanuit Oetz langs de rivier naar Saubers en door de weilanden weer terug. Er ligt nog zo’n 40cm sneeuw in het dal, echter dat begint een beetje ijs te worden. Hoewel je overal redelijk kon lopen is het toch af en toe opletten. Het was weer een prachtige wandeling door het landschap waar dus nog altijd een dik pak sneeuw (...)

2 reacties • Plaats een reactie

Dag 9 27/1: Nordkette Innsbruck & Otztal

Bericht - 27 januari 2018 om 18:42 uur

Vandaag een zonovergoten dag. We bleven nog tot het einde van de middag in Innsbruck. We zijn naar de Nordkette geweest, een 2269 meter hoge berg die hoog boven Innsbruck uitsteekt. Met de kabelbaan omhoog (er kunnen best veel mensen in zo’n bakkie) in twee gedeelten. Bij het tussenstation werd volop geskied. Het was zaterdag dus honderden mensen waren op de Alp bezig. De sneeuwhoogte aldaar is 3 meter en 10 centimeter!!! Daarna zijn we door gegaan naar het bergstation, helemaal op de top. Een magnifiek uitzicht over de besneeuwde Alpentoppen en de stad Innsbruck in het dal. We (...)

3 reacties • Plaats een reactie

Dag 8 26/1: In Innsbruck

Bericht - 26 januari 2018 om 23:04 uur

Vandaag bleven we in Innsbruck. Na enkele kleine dorpjes was Tirano al ietsje groter, maar Innsbruck is wel iets drukker en groter. Qua inwoneraantal vergelijkbaar met Zoetermeer, dat dan weer wel.
Na een prima ontbijt zijn we met één van de mooiste tramlijnen ter wereld, de Stabaibahn, naar Mutters gegaan. Daar wilden we de kabelbaan naar boven nemen, maar die was te ver van de halte vandaag. Daarom eerst terug naar Innsbruck, gelijk even de Wiltenkirche, één van de mooiste van Oostenrijk bekeken, en daarna met de bus een nieuwe poging gedaan. Nu werden we tot vlakbij de kabelbaan gebracht. In (...)

2 reacties • Plaats een reactie

Dag 7 25/1: Naar Oostenrijk... bergen sneeuw onderweg

Bericht - 25 januari 2018 om 23:40 uur

Vanmorgen vertrokken uit Italië en via Zwitserland naar Oostenrijk. Vertrokken om 9.41 uur uit Tirano en aankomst in Innsbruck om 18.11 uur. Qua kilometers valt het wel mee, maar op deze trajecten rijden de treinen niet harder dan tussen de 40 en 80 kilometer per uur. Ze kronkelen zich door de bergen. Alleen het laatste stuk voor Innsbruck kan er weer 160 km/uur gereden worden.
Waar we vandaag ook met de trein doorheen reden, massa’s sneeuw onderweg. Zowel in Zwitserland als in Oostenrijk rijdt je door dorpen waar op de daken van de huizen 1 tot 2 meter sneeuw ligt. (...)

2 reacties • Plaats een reactie

Dag 6 24/1: Winterwandeling in stralende zon

Bericht - 24 januari 2018 om 23:40 uur

Vandaag bleven we in ons hotel in Torano, maar zochten toch per trein de streek bij Sant Moritz op. Na een Italiaans zoet ontbijt met heerlijke cappuccino stapten we om 9.42 uur op de trein, wederom de schitterende route over de Berninapas. Na weer genoten te hebben aan de sneeuwrijke vergezichten stapten we rond half 12 uit op station Surovas voor een wandeling van bijna 8 kilometer naar Sankt Moritz. De sneeuw schitterde onder de stralende zon. Temperatuur bijna 10 graden. Mooie wandeling door het bos en langs twee bevroren meren. Onderweg bij een restaurant lekker buiten in het zonnetje (...)