Avatar Loeki  Hurkmans

Loeki Hurkmans

Sneeuw in de zomer in Peru

Bericht - 12 december 2019 om 23:03 uur

Peru vrijwilligerswerk in Cusco

Bericht - 12 december 2019 om 22:24 uur

Donderdag 12 december 2019, Mijn laatste twee weken gaan in. De afgelopen week niet gewerkt daar vanaf woensdag 27 november de kindergarden onbereikbaar was. Zonder dat het van te voren gemeld was aan Gladys was het stuk grond voor de school opengebroken. Een groot gat onbereikbaar dus. Weer terug naar huis en pas dinsdag 3 december was het terrein weer toegankelijk. Ik heb die dagen lekker in de zon kunnen zitten. Zaterdag 7 december ben ik met Lara mijn huisgenootje (wij zijn nog met z'n tweeën in de residentia) mijn laatste trip in Peru naar Checacupe en de Rainbow (...)

Status update van 02 december 2019

Status update - 02 december 2019 om 22:25 uur

Foto laatste Inca brug

Peru

Bericht - 02 december 2019 om 22:12 uur

Maandag 2 december 2019. Donderdag 17 oktober met de kinderen voetballen, iets van een Nationale voetbaldag. Het was zeer warm. Het was een hele happening diverse scholen deden mee, al die kinderen met toeters en slingers was wel gezellig.
Zaterdag 19 oktober het huis wordt weer schoongemaakt dat gebeurd 1 x in de twee weken dus vroeg wegwezen. Met Christiana de bus genomen naar Plaza de Armas in San Blas rondgelopen lekker geluncht cheviche gegeten tijdens de lunch viel er een vreselijk hagelbui de straten waren wit en zelfs de Peruanen namen er foto's van. S' avonds kreeg ik koorts (...)

Vrijwilligerswerk in Cusco

Bericht - 11 november 2019 om 23:59 uur

11 november 2019. Hierbij weer en verslag. Zaterdag 28 september met mijn twee huisgenootjes naar Laguna de Humantay geweest. Om 4 uur opgestaan en om 5 uur de taxi genomen richting centrum. De bus zou om 5.30 uur vertrekken. Jean Carlos de Duitse jongen die beneden ons woont ging ook mee. Deze bus was keurig op tijd gelukkig want het is hier s morgens erg koud. Wij waren met een groep van 11 personen. Na ca 1,5 uur rijden een stop voor het ontbijt. Dat stelde niet veel voor droog brood en een gekookt eitje en koffie of thee. (...)

Peru

Bericht - 23 oktober 2019 om 00:34 uur

21 oktober 2019 eindelijk weer een verslag van mij. Nadat Devon en Rosa terug naar Curaçao zijn gegaan begon voor mij het vrijwilligerswerk. De bedoeling was om te werken bij een vrouwenhuis met hun kindjes. Ik ben daar twee dagen geweest en kwam al snel tot de conclusie dat zij niemand nodig hadden. Ik had contact met 2 jonge vrouwen de rest heb ik niet gezien, het enige wat zij wilden was dat ik kleding en make-up voor ze ging kopen no way. De tweede dag had ik voor de kinderen een grote puzzel gekocht werd niet naar omgekeken, (...)

Vervolg verslag de eerste drie weken

Bericht - 21 augustus 2019 om 18:55 uur

Na ons bezoek op het eiland waar geen toeristen komen bracht Julio ons naar een opstappunt waar een boot lag richting het eiland Taquile. Dit was een groot eiland waar ca 2500 mensen wonen. Een hele aparte gemeenschap. Een hele klim weer, maar een prachtig uitzicht over Lago Titicaca. En het was prachtig weer. Na een wandeling van ca 1,5 uur kwamen wij bij het restaurant aan waar wij de lunch zouden nuttigen. Twee vrouwen lieten ons zien hoe zij kleden weven, daarna kregen wij uitleg over hoe men daar leeft. Ook de kleding is speciaal vooral voor de (...)

Laatste verslag Costa Rica Pura Vida

Bericht - 30 oktober 2018 om 15:38 uur

Donderdag 20 september Op naar Curaçao via Colombia Bogota als tussenstop naar Curaçao. Voor de tweede keer het land uit vanwege de geldigheid van het visum. Om 17.45 uur geland Devon en Rosa stonden mij op te wachten en het was daar heerlijk warm. Een heel verschil met Costa Rica de avonden waren daar best koud. s Avonds lekker een Indische rijsttafel gegeten lang niet gehad. Ik heb daar allemaal Nederlands voedsel gegeten, tosti, broodje croquet, uitsmijter, kaasfondue etc. Het Hollandse eten ga je op een gegeven moment wel missen. OP curaçao veel naar het strand geweest vanaf maandag (...)

Diverse excursies in Costa Rica

Bericht - 14 september 2018 om 02:16 uur

Donderdag 13 september Costa Rica Pura Vida een kreet die je veel hoort. Het is een prachtig land met veel diversiteiten. De bevolking is aardig en behulpzaam. Jammer alleen dat overal afval ligt. Wat ziekelijk hier is, is het mobieltje dat is nog erger dan in Nederland. Ik ga sedert 2 maanden niet meer naar La Paz het huis van de chicas. De laatste tijd was er niets te doen, de chicas hebben het veel te druk meet therapieën en huiswerk. Ook voor de danslessen is er geen tijd meer jammer zij genoten er zo van. Ik ga nu (...)