Avatar LIeneke Severin

LIeneke Severin

Zaterdag 24 november

Bericht - 24 november 2018 om 20:44 uur

Vandaag onze laatste dag. Konden niet langer in onze kamer blijven maar konden een driver room krijgen. Een Mandella cel is groter maar alles kon er staan en je kon douchen. Gelukkig had Karel zijn wegertje bij hem zodat je weet hoe zwaar je koffer is. Met de taxi weer naar het Waterfront en daar rondgelopen. Lunchen en weer konden we ons geld niet kwijt. Genoeg rommel en troepjes en de koffer zat al vol. Toch word je moe en onrustig omdat je weet dat je weg moet. Eenmaal weer in het hotel een frisdrankje, ja jullie lezen (...)

Vrijdag 23 november

Bericht - 24 november 2018 om 20:33 uur

Na het ontbijt naar het Waterfront met de taxi voor onze fietstocht door de stad. Samen met onze gids Niels door Kaapstad gereden op onze mountainbike met helm. De foto's blijven geheim. Geen leuke stad om doorheen de fietsen maar de tocht was prima. Op één moment hadden er wel 3 criminelen het op de gouden ketting van IJda voorzien. Gelukkig konden we het voorkomen met geschreeuw en wat gestomp, jammer genoeg lag ik toen op de grond. Daarna lunch en nog wat gelopen en toen ons omgekleed voor de borrel en diner in de Silo. Op (...)

Donderdag 22 november

Bericht - 22 november 2018 om 21:43 uur

Vanochtend in alle rust en op ons gemak ontbeten. Hebben een mooie kamer, meer ruimte en een groot raam, pfff. Met een taxi naar het V&A Waterfront, 50 zar. Verse jus en wat lekkers de dag mee begonnen. Daarna met de toplessbus, bus zonder dak, een rondje Kaapstad. We hadden prachtig weer, 30 graden dus allemaal een lekker kleurtje gekregen. Bij Camps Bay eruit om te lunchen. Sushi in Zuid Afrika, lekker. Daar nog ee klein stukkie met de bus. Heerlijk op een terras gezeten, mensen kijken met een druivensapje en gemeentepils. Overal treden straatmuzikanten op en dat (...)

Woensdag 21 november

Bericht - 22 november 2018 om 21:33 uur

De laatste dag met de hele groep. Eerst gauw de koffer weer moeten inpakken want we krijgen een andere kamer. Dit was net een Mandella cel. Op naar Robbeneiland. 3 Kwartier met de boot. Daarna een rondrit met een bus die erg tegenviel. Je zag niks, kon geen foto's maken en eentonige uitleg, ze was mij al snel kwijt. Het eiland was wel veel groter dan ik had verwacht. Het 2e deel was indrukwekkender. Je werd rondgeleid door een man die er 6 jaar gevangen had gezeten. Veel verteld wat erg indrukwekkend was. Hebben de gevangenen hier maar een (...)

Dinsdag 20 november

Bericht - 21 november 2018 om 22:31 uur

Vandaag op pad naar Houtbay. In Maidens Cove de zeehonden bezocht. Leuk met een boot er naar toe. Op de troep en rotzooimarkt uiteindelijk toch mijn giraf gekocht. Daarvandaan via Falsch bay richting Simonstown waar we de pinguïn kolonie in Boulders Beach hebben bezocht Daarna naar Kaap de Goedr Hoop Nationaal Park.waar het beroemde Cape Point ligt. Een gedeelte beklommen. We stonden op het zuidelijkste punt van ZA e n he kijkt dan uit ove rf 2 zeeën die bij elkaar komen. Prachtig. 'S AVONDS afscheid diner met muziek en dans. Heb er krokodil en wurm gegeten . Jammer (...)

Maandag 19 november

Bericht - 21 november 2018 om 22:19 uur

Verder op pad naar Kaapstad. In Stellenbosch de wijnproverij van Neethlingshof gedaan. Teruggegaan met een dessertwijntje. Konden het niet laten. Daarna naar de Tafelberg. Prachtig weer en maar een wachttijd van 3 kwartier voor de kabelbaan. Beetje eng, beetje erg maar ik heb het gedaan. Eenmaal.boven prachtig uitzicht, echt de moeite waard. We hebben niet alleen de Tafelberg maar ook het tafelkleed gezien. Dat is de mist die opkwam. Eindelijk ons laatste hotel bereikt. Was ee n beetje een teleurstelling. Niet naast elkaar en erg klein, leken wel cellen. Bij het avondeten overal lang wachte n maar (...)

Zondag 18 november

Bericht - 21 november 2018 om 22:11 uur

Vanochtend vua de schilderachtigr Route 62 vertrokken richting de wijnlanden. Via Oudtshoorn door de Kleine Karoo naar Stellenbosch gereden. Langs Calitzdorp waar 65% v/d bevolking bosjesman is. Door de Matjesvallei, Camkavalkei, langs Amelienstein en Zowar. Door de Hoeksevallei en Ladismith, de Spaanse vroue van Harry Smith. In Barrydale geluncht. Door de Tradouwpas, langs de Buffeljagtsrivier via Zwellendam en door het Hottentotsgebergte naar ons hotel . Was een lange dag maar veel gezien.

Zaterdag 17november

Bericht - 21 november 2018 om 22:01 uur

Beetje de wattenhoofd maar dat mag de pret niet drukken. Na het ontbijt via de binnenlanden, George, Outenique pas naar Oudthoorn, de struisvogelhoofdstad van ZA. Uiteraard een boerderij bezocht en rondleiding gehad maar wat een lelijke beesten. Wel een plumeau gekocht. In de middag de indrukwekkende Cango Caves bezocht, 1 v/d mooiste grottenstelsels ter wereld. Eenmaal weer bij de Lodge heerlijk op ons eigen terras gezeten. Hadden we wel even nodig na al die drukte.

Vrijdag 16 november

Bericht - 21 november 2018 om 21:55 uur

Vandaag excursie Whale watching. Tijdens de 2 uur durende boottocht werden we al snel vergezeld van een school van 150 a 250 zeehonden. Wat ee n leuke beesten en zo sierlijk. Ineens moesten we allemaal zitten want er was een gezin walvis ontdekt. Zo mooi om te zien. Wat we gigantische beesten. Vooral als ze uit het water komen. Maat maak er dan maar een mooie foto van, mij lukte het niet. Lekker geluncht(alweer). In de avond weer een braai maar die was zo lekker en gezellig dat het met de druivensap wat uit de hand (...)

Donderdag 15 november

Bericht - 15 november 2018 om 16:43 uur

Zoals jullie gemerkt hebben deed het internet het weer dus kon in wat dagen erop zetten. Met de nodige echte spelfouten door het woordenboek. Volgens IJda staat 12 nov er niet op dus doe ik het nog een keer. Maandag 12 november Vandaag weer een lange reisdag helemaal naar de oostkust. Onderweg gestopt in Mtatha, de geboorteplaats van Mandella. Ook gestopt bij het huis waar hij is opgegroeid en waar zijn vader, moeder en hijzelf begraven is. Via vele plaatsen gereden zoals Kopstad en Umtata waar je allemaal lokale marktjes ziet. Erg kleurrijk allemaal. Onderweg een snelle lunch, staande bij (...)